mylife Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 (endret) Jeg har en 80 DK med fullt T7 gear, og alt annet gear er itemlvl 200-213. Min build er 12/53/6 HP: 28.2k Armor i frost: 28594 Som regel har jeg ligget på ca 1700-1800dps i naxx 10 manns med denne speccen som tank. Jeg mener da overall dps når alle 15 bosser er nede. Idag har jeg jobbet litt mer med mine gems, og har pløyd forumer for å finnet tips. Noe jeg ikke har klart. Ingen tips jeg ikke vet om fra før i det minste. Før jeg byttet gems og enchants idag hadde jeg nesten 30k hp så nå har jeg mistet ca 2k hp. Men her er min tanke for min build. Jeg har nå def cap, og hit cap. Hit cap er noe jeg mener er mer brukbart for meg som en raidtank enn stamina. I 10manns raid har jeg 35k hp buffed. Nå starter vi på 25manns naxx til uken, og i tidligere har jeg vært oppe i 38k hp. Så mine spørsmål er dette: Om du var en DK tank som skal brukes til raids. Både MT og OT. Ville du prioritert TPS eller mer stamina? Hvilke gems ville du brukt for å treffe hit cap? Her er link til min karakter så du kan se hva jeg har valgt. Tar gjerne imot tips om jeg har gjort noe rart,feil eller om det er noe jeg kan gjøre bedre Patroculus NB: Min def er 537, men med DK Sigil (proccer 100%) har jeg 547def mens vi er i fight. Ergo er han def capped når det gjelder Endret 29. mars 2009 av mylife
H-Frame Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 (endret) Er lenge siden jeg har sjekka noe tank greier for dken min, har fullt tier 7,5 tank gear liggende men er dps så det har ikke vært i bruk enda Sist jeg sjekka gir strength parry for dk, mens det gir block for warrior/pala, kunne vært en idé å skifte dine Pristine Monarch Topaz med Etched Monarch Topaz for å få litt mer parry utav det hele, samtidig øker du statsen din mer når du får kings på deg i raid med str fremfor ap. Men som sagt er ikke jeg så dreven på tanking med dk ettersom jeg ikke gjør det selv. Det eneste jeg kan komme på er at du ikke må nerfe deg selv for mye for å få høy tps, hvis du skal være main tank er det tross alt viktig at du tåler en del. Eventuelt kan du ha noen items liggende som du bruker på trash dersom du har problemer med aggro her, og heller bruke fullt tank gear på bosser. Selvfølgelig er det viktig at du ikke blir en flaskehals for dpsen på bosser, men prøv å finn en balanse slik at du fredeles tåler en trøkk samtidig som du gjør solid aggro. Endret 29. mars 2009 av Kandalf
zypher_ut Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 (endret) TPS er bortkastet på alt annet enn malygos (sånn bortsett fra det lille du bidrar med ekstra dps). Du bør ikke ha noen problemer med å ha nok threat. Gem heller avoidance og stam enn threat. Hit cap har ikke så mye å si egentlig. Jeg ligger på rundt 6-7%, og det er mer enn nok. Skal du ha hit cap som DK så er det 17% (spells). Jeg har omtrent 27% dodge og 17% parry (før blade barrier), og 32,5k hp. Har omtrent samme spec som deg. Rune Strike gir mer enn nok threat selv om du skulle bomme på en haug av attacks på rad. Mer avoidance = flere rune strikes. Den sigil'en du bruker er bare tull om du er def cappa. Bruk heller den som gir 203 dmg (?) til icy touch (regner ikke med at du har den fra Heigan 20 man). Edit: Du kan evt fjerne def gems og ersatte med stam eller dodge/stam (som er mye bedre enn parry/stam), og beholde sigil'en. Den har uansett 100% uptime, og gir i overkant av 10 defence (skill) om jeg ikke husker feil. Endret 29. mars 2009 av zypher_ut
H-Frame Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 TPS er bortkastet på alt annet enn malygos (sånn bortsett fra det lille du bidrar med ekstra dps). Du bør ikke ha noen problemer med å ha nok threat. Gem heller avoidance og stam enn threat. Hit cap har ikke så mye å si egentlig. Jeg ligger på rundt 6-7%, og det er mer enn nok. Skal du ha hit cap som DK så er det 17% (spells). Med 2-hander hit cap så er du i nærheten av 11% spell hit, og hvis du speccer litt ned på unholy kan du plukke med deg virulence som gir 3% er spell hit, da er du på ca 14% spell hit uten å overcappe melee hit, så du bommer ikke betydelig mye på spells. Det du evt kan se på mylife er andre speccs, alle 3 dk speccene kan brukes til tanking. Dk tanken i vår guild er unholy og det fungerer veldig fint.
zypher_ut Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Poenget mitt var at han absolutt ikke trenger å tenke så mye på hit og TPS, siden man har mer enn nok av det uansett. Jeg solotanka godt over halve naxx10 i går, uten threat problemer (bortsett fra når alle slår på forskjellige targets på thrash..). Bl.a på KT tanka jeg han + begge addsa, og hadde threat som var skyhøyt over alle dps'ene vi hadde med. Vi hadde til og med 2 døde dps. Det hadde neppe gått om jeg hadde gem'a threat isteden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå