Gå til innhold

Grensesnitt på nettsamfunn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK, men er litt vanskelig aav detaljere noe, saann som det er naa. Er bare mitt förste-intrykk. Kan du ikke fylle ut et par sider med eksempeldata slik at jeg kan vurdere det nöyere?

 

Skal se om jeg får tid i kveld, eller i morgen tidlig.

Litt mye jobb i dag. :(

Lenke til kommentar

Da har jeg lastet opp noen nye screenshots.

Her har jeg fjernet noe gradient. Dette er også et utkast, så det er ikke sagt at det er slik det vil bli.

 

Nyhetene er hentet fra tamarin's nyhetstråd for illustrasjon.

 

Det må ikke fokuseres på menyene da de ikke er satt opp for denne testseansen. Dette er kun for å vise litt av innholds-oppsettet. Vi driver å funderer litt på et nytt tema, men det er umulig å si om det vil bli gjennomført, (litt uenigheter..) evt. meninger/synspunkter her kan bli avgjørende.

 

Ønsker tilbakemeldinger på dette.

post-182692-1238496822_thumb.png

post-182692-1238497037_thumb.png

post-182692-1238497050_thumb.png

post-182692-1238497325_thumb.png

post-182692-1238497341_thumb.png

post-182692-1238497351_thumb.png

post-182692-1238497360_thumb.png

post-182692-1238497370_thumb.png

post-182692-1238497382_thumb.png

Endret av Janvi
Lenke til kommentar
Kjapt innspill:

 

De tre ikonene under søkefeltet er unødvendige. Du har allerede en link til forsiden, kule-ikonet vet jeg hva er til, og RSS passer vel bedre et annet sted. Eventuelt nederst på siden.

 

Hehe, kuleikonet er havnet feil. Skulle vært et mail ikon der.

Det grønne ikonet (huset) er et forsøk på sidekart. Dette er kun midlertidig.

 

Takker for tilbakemelding :thumbup:

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Synes fortsatt at ting ser ut til å flyte litt over i hverandre. Med litt mer markande avdelinger som streker eller farger vil det kanskje bli lettere å fokusere på forskjellige deler av siden.

 

Du har 'siste i forumet' øverst på siden og ubesvart til høyre, hadde det ikke vært en ide å hatt siste i forumet avdelt i samme vindu på høyresiden, og kanskje hatt enda en avdelt med noen ubesvarte innlegg av personer som søker hjelp så vi lettere kan finne frem til disse innleggene?

 

Er fargevalget øverst kun for å illustrerre noe nytt? Synes det ble veldig mørkt og var lite kontraster.

 

Bare en liten tanke: Er det mulig å legge alt på toppen inn i "hovedvinduet", og hatt værtkøy for forum, wikier, osv på venstresiden på og rask tilgang til viktige deler av siden på høyresiden (forsovidt slik det ser ut til å være nå), men alikevel hatt det som er på venstre og høyre siden i samme høyde som det er nå (altså under logo og panelet).

 

Huff ... mye kritikk det ble :dontgetit: forsovidt ser jo siden for all del nokså god ut. Kan jo lage en egen kategori for tilbakemeldinger i forumet så vi kan forme siden og komme med utspill mens vi bruker den. Ser iallefall ut som starten på en god side, synd det er litt lite med tilbakemeldinger her.

Lenke til kommentar
Synes fortsatt at ting ser ut til å flyte litt over i hverandre. Med litt mer markande avdelinger som streker eller farger vil det kanskje bli lettere å fokusere på forskjellige deler av siden.

 

Du har 'siste i forumet' øverst på siden og ubesvart til høyre, hadde det ikke vært en ide å hatt siste i forumet avdelt i samme vindu på høyresiden, og kanskje hatt enda en avdelt med noen ubesvarte innlegg av personer som søker hjelp så vi lettere kan finne frem til disse innleggene?

 

Er fargevalget øverst kun for å illustrerre noe nytt? Synes det ble veldig mørkt og var lite kontraster.

 

Bare en liten tanke: Er det mulig å legge alt på toppen inn i "hovedvinduet", og hatt værtkøy for forum, wikier, osv på venstresiden på og rask tilgang til viktige deler av siden på høyresiden (forsovidt slik det ser ut til å være nå), men alikevel hatt det som er på venstre og høyre siden i samme høyde som det er nå (altså under logo og panelet).

 

Huff ... mye kritikk det ble :dontgetit: forsovidt ser jo siden for all del nokså god ut. Kan jo lage en egen kategori for tilbakemeldinger i forumet så vi kan forme siden og komme med utspill mens vi bruker den. Ser iallefall ut som starten på en god side, synd det er litt lite med tilbakemeldinger her.

Menyene må dere ikke ta med i vurderingen, har bare klasket på noe der nå.

Disse blir opparbeidet i etterkant av denne utspørringen.

 

Er det mulig å legge alt på toppen inn i "hovedvinduet", ..

Hva mener du med hovedvinduet?

 

Kan det være en ide å dele av mellom nyhetssakene? (rammer..)

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Sitter paa skolen naa, saa faar ikke gjort den store gjennomgangne jeg planlegger, men saann först og fremst maa jeg utpeke at du ikke har gode skiller eller konsekvent plassering av objektene.

 

Kommer med en vurdering med bilder for aa forklare hva jeg mener senere ;-)

Hadde i den anledning selvfölgelig vært morsomt aa faatt sett HTML-koden slik at jeg kan lettere faa oversikt over hva som kanskje ikke syns paa bildene.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Sitter paa skolen naa, saa faar ikke gjort den store gjennomgangne jeg planlegger, men saann först og fremst maa jeg utpeke at du ikke har gode skiller eller konsekvent plassering av objektene.

 

Kommer med en vurdering med bilder for aa forklare hva jeg mener senere ;-)

Hadde i den anledning selvfölgelig vært morsomt aa faatt sett HTML-koden slik at jeg kan lettere faa oversikt over hva som kanskje ikke syns paa bildene.

 

Flott. :thumbup:

 

Html koden til hva?

Hele rukklet eller forsiden?

Lenke til kommentar
Ueææhhh. Table-hell :(

No offence, men det der var en av de verste tabell-suppene jeg har sett.

 

Og maa jeg sette opp e107 for aa pröve dette?

 

Ja, e107 there is. Ikke noe vits i det.

 

Bare se på kodingen fra linje 588..

 

Må lage middag nå, ellers blir kjærringa sur..

Endret av Janvi
Lenke til kommentar
Ser ikke noe som skal tilsi at den layouten burde være tung grunnet bilder. Om ikke bildene er i BMP-format eller noe da.

 

Slashdot-stil blir vel bra (saa lenge du dropper tabeller til layout :p )

 

Ingen BMP nei.

Hvorfor bør jeg droppe tabeller? Må selvfølgelig reinskrives, bare rot slik det er nå.

 

Hadde kanskje vært en fordel med et minimalistisk tema? (med lite bilder)

 

Andre som har formeninger om dette?

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Tabeller skal brukes for tabulære data, ikke layout og design.

 

http://www.hotdesign.com/seybold/

http://webdesign.about.com/od/layout/a/aa111102a.htm

http://davespicks.com/essays/notables.html

 

Tabeller for layout er ogsaa treigt, vanskelig aa lese og fölger ingen standarder.

 

Sist jeg brukte tabeller var jeg 11 aar og brukte Frontpage (Gröss og gru). Gjör deg og webben en tjeneste; bruk standarisert HTML/CSS.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...