Gå til innhold

Grensesnitt på nettsamfunn


Anbefalte innlegg

Hvordan bør et nettsamfunn (Linux / ÅpenKildekode) være oppbygget?

 

Menyer: Plassering?

Toppmeny? (kan det bli for mange utspring i dropdown?)

Menytre (menyplassert)?

 

Verktøy: Dynamiske verktøymenyer alt etter hvor man er?

 

Forsiden: Hva bør denne inneholde? :dontgetit:

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vanskelig å mene noe om dette uten å ha noen formening om hva det er du selv ser for deg. Har du ikke et utkast eller noe du kan vise fram, da? Ville vel vært bedre å ha noe håndfast å få tilbakemeldinger på?

 

Her legges det ved et lite utkast.

 

Ønsker tilbakemelding på disse. For og Imot. + evt. forslag. ;)

Lettere inspirert fra ubuntu.com og kde.org.

 

Som sagt tidligere mangler logo. Tanken var å plassere den øverst til venstre.

post-182692-1238253917_thumb.png

post-182692-1238253929_thumb.png

post-182692-1238254746_thumb.png

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Synes layouten virker veldig plassbesparende, samtidig som man har tilgang til store deler av siden.

 

Fargen på dropdownmenyen minnet litt om fargetemaet til KDE 4, ellers så har jo ikke MS patent på fargen blå, men er jo mange andre fine farger å velge mellom om man ikke vil assosieres med Windows, synes det kan minne litt om Vista. Synes det var litt mye bruk av 'gradient'.

 

Kan du poste et bilde av hvordan forsiden ser ut også?

 

Kunne kanskje vært en ide å gi et par personer tilgang til siden og testet den ut litt så man kan se hvordan den funker i praksiss og komme med tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Noen forslag til grunnfarge da?

Litt Gnome preget kanskje? Mint?

Kde kan jo forveksles med windows, derfor blir kanskje ikke dette noe unikt. Forveksling med windows er jo ikke bra :nei:

 

 

Forslag?

 

Skal se om det lar seg gjøre å legge ved flere screenshots seinere.

Endret av Janvi
Lenke til kommentar
Grått eller en eventuelt en litt mørkere farge og oransje synes ihvertfall jeg er farger som går godt sammen.

 

Hva med mint fargen da?

Grønn, orange, grønn 'gradient'?

 

Høres det rart ut?

 

Har lagt ved nye utkast til bakgrunn. Den blå byttes evt. ut med denne :hmm: ?

 

Vær ærlig nå!

post-182692-1238327692_thumb.png

post-182692-1238334722_thumb.jpg

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Med tanke på å ha et Ubuntu-farget tema, om uttalelser rundt 9.10 stemmer så kommer det fargevalget til å ha en kortvarig hensikt.

 

Fargetemaet til KDE 4 ligner vel ikke så mye på Vista? Og det er et hav av distroer som kan minne litt om Windows om man ser på fargene.

 

Er det bare jeg som synes det er litt mye gradient forresten?

Lenke til kommentar
Med tanke på å ha et Ubuntu-farget tema, om uttalelser rundt 9.10 stemmer så kommer det fargevalget til å ha en kortvarig hensikt.

 

Fargetemaet til KDE 4 ligner vel ikke så mye på Vista? Og det er et hav av distroer som kan minne litt om Windows om man ser på fargene.

 

Er det bare jeg som synes det er litt mye gradient forresten?

 

Hva med valgmuligheter mellom kde og gnome da?

Kan jo alltids lage ny layout (brukervalg) ved eventuell markant endring av ubuntu theme.

Her er jo mulighetene mange.

 

Er det bedre å bytte ut 'gradient' blå med hvit (jevn)?

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Når det gjellder gradient, ser man på mange andre sider så er det vesentlig mindre av dette, og synes det er lettere å fokusere på siden når det er mer markante skiller. På Norsk-Linux er det noen som overlapper hverandre, de forekommer i tekstbåser, og de går også ... i Wikinavigasjonen blandt annet ... over i hverandre fra overskrift til linker og lager ikke noe markant skille mellom de to.

 

Fargetemaet trenger jo ikke å representere Gnome eller KDE, og disse har jo et uendelig antall variasjoner fra distro til distro. Ubuntu er kanskje den som er mest utbredt, selv om jeg ikke er stort fan av fargene, men som du sier så er det jo ikke værre enn å eventuelt skifte tema ved senere anledning om Ubuntu bytter farger i 9.10.

 

Det kan kanskje gi et mer tilfredsstillende miljø å arbeide i om man skal holde på på siden en del om man kan velge tema kanskje. Kanskje velge mellom et par temaer og fargevalg? Uansett, det vil jo være nærmest umulig å tilfreddstille alle.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Er kanskje ikke saa konstruktivt, men det der var ikke pent. Daarlige marginer/paddings, typografien er helt feil, daarlig skille mellom hva som er hva og alt ser ut til aa flyte ut over alt uten maal og mening.

 

Men avhengig av hvor lenge du har holdt paa med HTML/CSS er naa dette rimelig bra.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Er kanskje ikke saa konstruktivt, men det der var ikke pent. Daarlige marginer/paddings, typografien er helt feil, daarlig skille mellom hva som er hva og alt ser ut til aa flyte ut over alt uten maal og mening.

 

Men avhengig av hvor lenge du har holdt paa med HTML/CSS er naa dette rimelig bra.

 

Dette er ikke ferdig satt opp som tidligere nevnt. Dette var bare for å illustrere fargevalg og menytype. Om du sikter til det siste bildet (flyter utover) så kan det forklares med manglende innhold. Denne boksen var tanken å bruke til siste nytt oppdateringer, så det skal ikke bli noe tomrom om det er det du mener.( ..igjen dette er et utkast.)

 

Tar det litt ille opp den siste bemerkningen din. Driver med dette til dagen. :ermm: hehe..

 

Hadde alt innholdet vært på plass, hadde nok det sett litt annerledes ut.

Lenke til kommentar
Og hvorfor bruker du et saa variert ikon-tema? Litt Tango-ikoner, litt noe helt annet. Det matcher ikke.

 

Dette var et utkast for å illustrere FARGER og MENYER. Ingen som har sagt at slik blir det.

 

Hva mener du med at innholdet flyter utover?

Lenke til kommentar

Er ingen gode skiller mellom hvor ting skal være, elementene barer ligger löst rundt om kring. (Om du skjönner hva jeg mener).

 

Men tror jeg holder kjeft heretter siden jeg tipper du bare blir sur om jeg fortsetter. Du faar bare holde paa med ditt, haaper du faar noe bra ut av det.

Lenke til kommentar
Men tror jeg holder kjeft heretter siden jeg tipper du bare blir sur om jeg fortsetter. Du faar bare holde paa med ditt, haaper du faar noe bra ut av det.

Blir ikke sur, nei. Trenger kritikk.

 

Er ingen gode skiller mellom hvor ting skal være, elementene barer ligger löst rundt om kring. (Om du skjönner hva jeg mener).

 

Noen som er enig med Rabbid i dette?

 

Hadde satt pris på om Rabbid hadde detaljert sin mening.

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...