Gå til innhold

Grensesnitt på nettsamfunn


Anbefalte innlegg

Fjern 'siste fra forum' på toppen av forsida. Det skyver innholdet(artiklene) nedenfor 'folden' (avhengig av oppløsning) og det er forvirrende for brukerene. Skjønner heller ikke hvorfor du har navigasjon for wikien som egen meny på høyresiden. Det er også forvirrende. Folk flest vil tro at det er navigasjon for kategorier for nyheter/artikler. Du kan eventuelt sette den menyen som en "mega-dropdown" under 'wiki'. Mer gjerne også hvilken kategori brukeren er i på navigasjonsmenyen på toppen. Enten ved at kategorien brukeren er i får en annen farge eller at den overlapper de andre kategoriene.

 

En annen ting er at det kanskje er en idé å begrense seg i begynnelsen. Ikke legg til alle muligheter med en gang. Start f.eks. bare med nyheter/artikler og et forum og utvid etter hvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fjern 'siste fra forum' på toppen av forsida. Det skyver innholdet(artiklene) nedenfor 'folden' (avhengig av oppløsning) og det er forvirrende for brukerene. Skjønner heller ikke hvorfor du har navigasjon for wikien som egen meny på høyresiden. Det er også forvirrende. Folk flest vil tro at det er navigasjon for kategorier for nyheter/artikler. Du kan eventuelt sette den menyen som en "mega-dropdown" under 'wiki'. Mer gjerne også hvilken kategori brukeren er i på navigasjonsmenyen på toppen. Enten ved at kategorien brukeren er i får en annen farge eller at den overlapper de andre kategoriene.

 

En annen ting er at det kanskje er en idé å begrense seg i begynnelsen. Ikke legg til alle muligheter med en gang. Start f.eks. bare med nyheter/artikler og et forum og utvid etter hvert.

 

Menyene er bare klasket på (for illustrasjon)

Fargevalg ok?

Lenke til kommentar

Hvis min mening om fargen teller (lite trolig siden jeg ikke eier fargesans), så linkte jeg ikke helt den grønnfargen

 

MEN det er en ting jeg egentlig ville ta opp, som det ble nevnt for 50-60 poster siden:

Oversiktlighet og brukervennlighet er bedre enn design og styling (eller noe i den duren)

 

Jeg fikk lyst til å komme med et litt villt forslag, lage et lynx/links/*skriv din favoritt CLI nettleser her* design, i tillegg altså

Er kanskje å dra den litt langt helt ned til CLI, men jeg ønsker at en side skal være kjapp og enkel å finne fram i, selvfølgelig så kan den være fin å se på, men det skal ikke ta 2 år å finne noe istedenfor 10 sek

Lenke til kommentar
Derfor vi ønsker links støtte :D
Links vil ha validert HTML/CSS, altsaa kun en ordentlig skrevet vanlig side. Trenger ingen spesiell fil for hver nettleser, er det som er hele poenget med validert HTML/CSS: Tilgjengelighet.

 

CSS gjör naa selvfölgelig ikke mye for Links, men selv det er viktig for mange CLI-nettlesere.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Så klart. Men da må den jo gå gjennom. Er ikke så sikker på det med de tabellene ;) Men mulig det har bedret seg.

 

Lurer på hvor lenge dette skal henge i :ermm:

 

Funker fint i ELinks. (noen rss linker som må fikses)

 

Hvilken klient bruker dere?

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...