Gå til innhold

Grensesnitt på nettsamfunn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mente at du skulle bruke validatoren til å få luket ut en del banale feil i markup'en på siden din. Jeg pleier å bruke den aktivt når jeg lager websider, for å få rettet opp i feil med en gang, så det ferdige produktet er så godt som "standards compliant".

 

Enig med deg der, men har blitt mye frem og tilbake med dette, tar en razzia på det til slutt.

Vi har vært for mange kokker, hehe..

 

For å være helt ærlig har jeg ikke sjekker css'en heller. I løpet av uka skal det være klart.

 

Ingenting i veien for å bruke det nå.

EDIT: ingen feiler med css-valideringen.

 

Kommer til å legge inn robots nå snart. (i kveld)

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Ikke at jeg skal pirke på alt og alle nå, men jeg ser i validatoren at det er en del feil med at det er brukt html i xhtml hoved saklig at det mangler en / i slutten.

 

Samt litt tr tagger ol. som henger igjen

 

Men ellers ser det bra ut :)

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar
Ikke at jeg skal pirke på alt og alle nå, men jeg ser i validatoren at det er en del feil med at det er brukt html i xhtml hoved saklig at det mangler en / i slutten.

 

Samt litt tr tagger ol. som henger igjen

 

Men ellers ser det bra ut :)

 

Som sagt i tidligere innlegg, dette skal fikses !

 

Hvordan er det med fargevalget?

Endret av Janvi
Lenke til kommentar
så det ferdige produktet er så godt som "standards compliant".

Hehe, ingen feil i validatoren er ikke det samme som bra kode. Den kan f.eks ikke sjekke innholdet i elementene og sjekke om de egentlig bör ligge i dem, den godtar f.eks tabell-design og div-helveter uten problemer.

 

Siden var grei nok den, mer er nok som du kanskje har merket veldig kresen. Den virket litt 2001 eller noe :p

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
så det ferdige produktet er så godt som "standards compliant".

Hehe, ingen feil i validatoren er ikke det samme som bra kode. Den kan f.eks ikke sjekke innholdet i elementene og sjekke om de egentlig bör ligge i dem, den godtar f.eks tabell-design og div-helveter uten problemer.

Nå var det ikke det jeg sa heller. ;)

Det er ingen standard for god design, men det finnes standarder for HTML, XHTML, CSS osv. Klarer man ikke å oppfylle det ene punktet, bør man ihvertfall klare det andre. :p

 

Når det gjelder trådstarters div-"helvete", ser jeg egentlig ingen forskjell fra tabell-"helvetet" som var tidligere. Bruk CSS for å separere layout og innhold. Sånn som det er nå finnes det masse "left", "right" osv i koden. Definer heller hva slags type innhold du har, f.eks "meny", "innlegg" osv, og definer i CSS hvor dette skal ligge. Dvs, selv om man bruker div-tags betyr det ikke at man skal fortsette med tabelltankegangen.

 

PS: Jeg er overhodet ingen webdesigner, og har ikke laget en egen webside på minst 2 år.. så ikke bry deg om meg. :p

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Jeg har ikke laget en webside på 4 år, men etter hva jeg har fått med meg har div-helvete blitt mer og mer vanlig, og funker bedre enn tabell

Uansett er div-helvete å foretrekke fremfor tabell-helvete.

div er bare potensielt kaos, mens tabeller er onde, onde tager fra HTMLs mørke side :)

 

 

spm til Janvi

Alt TEKSTBASERT innhold er tilgjengelig under GFDL-Lisens

Norsk-Linux.no - 2009

Har du lest og forstått GFDL?

mener ikke at jeg har det, eller at du har gjort noe feil, men det er jo mulig å bite seg sjøl i rævva om en ikke forstår en lisens

 

^Spesiellt når, som jeg ser, GFDL også tilsynelatende gjelder for forumet.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Er du noen grunn til at du ikke har gitt ut hele siden under GPL? Hvis du har gjort koden ryddig og "rett" inneholder den ingen passord etter sensitiv data.

 

Vet at dette ikke nødvendigvis er vanlig, men du kan jo være tidlig ute(?) :)

 

Hadde jo vært gøy at noen kunne videreutvikle koden som en fork, også kan du implementere ønsket funksjonalitet etter ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...