Gå til innhold

Viss du er noob så ikke svar på sprørsmål


Anbefalte innlegg

En ting jeg har lagt merke til i det siste er alt folk som ikke har peiling på hva de snakker om svarer på poster...

 

Det jeg mener er at folk som ikke helt vet hva de snakker om, burde ikke svare på poster...

 

Er _mange_ ganger jeg spør om ting jeg lurer på her på forumet, da er det mange som svarer, men de vet faktisk mindre enn meg.

 

Gidder ikke nevne noen navn, men jeg syns ting som dette ødlegger forum.

 

Liksom når jeg spør om en ting så håper jeg å få svar hos en som vet hva han snakker om, ikke hva han _tror_ eller mener.

 

Syns vi trenger flere folk som "byggern og snekkern" her på forum'et, de vet hva de uttaler seg om, før de sier noe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsåvidt enig, men det er vanskelig å stoppe dette. Du ser som regel når folk ikke vet hva de snakker om, og da er det jo bare igrunn å ignorere de, eller være høflig å si at det hjalp ikke... Ellers så har jo alle lik rett til å poste, og folk kan jo ikke vite hvor mye peiling du har, og om du kan mere enn dem, og hvis de svarer på et spørsmål, så prøv å verdsett hjelpen du får, selv om den ikke var til noen nytte, de fleste bruker jo endel tid for å prøve og hjelpe folk her på forumet :wink:

Lenke til kommentar

Et forum er jo et samlingssted for åpne diskusjoner .. to forskjellige meninger kan begge være korrekte. "Min mening er .. " og "Jeg tror at .. " er jo bare to forskjellige måter å skrive på.

 

Det du krever kan ikke gjennomføres. Hva ER det riktige svaret på "Skal jeg kjøpe Intel eller AMD?"? Noen mener det ene, noen mener det andre. Ingen i verden kan gi det riktige svaret. Det riktige svaret forandres fra dag til dag.

Lenke til kommentar

Det er veldig lite kunnskap som er konkret, hvis vi bare skal støtte oss til sikker informasjon vil det ikke være mye igjen.

Jeg synes at folk skal få lov till å svare på det de vill, forutsatt at de ikke spammer.

Det du sier er nesten at bare proffe folk skal svare, og slike mennesker betaler vi får å få hjelp.

Lenke til kommentar
Synes at det er helk greit at folk "tror" ting.  Så lenge de skriver at de tor eller er usikre.  Probleme er de som er skrå sikkre uten å vite helt hva de prater om.
:yes: Det er det som er mest irriterende...når folk påstår at de plent har rett, men så er det feil...og alle ligger å prøver å forklare og forklare, men det nytter ikke :roll:
Lenke til kommentar

[spørsmål]

Jeg har et hovedkort med AGP 4x, kan jeg da kjøpe et GF4 4800 kort som altså er AGP 8x.

[/spørsmål]

 

[iriterende svar1]

Hva skal du med et GF4 kort? Kjøp heller et radeon kort som vil gi deg minst 4000 mer 3dmarks

[/iriterende svar1]

 

[Max usaklig backing1]

Kjøp Radeon

GF sux, R rox.

[/Max usaklig backing1]

 

[Dårlig svar1]

Ja

[/Dårlig svar1]

 

[Dårlig svar2]

Du kan hvertfall bruke et AGP 4x kort i en AGP 8x slot, men jeg vet ikke om det motsatte går.

[/Dårlig svar2]

 

[Dårlig svar3]

www.google.com

[/Dårlig svar3]

 

[bra svar]

I de fleste tilfeller vil dette gå bra, men du må passe på at volten er det samme på kortet og slotten. Det finnes 3.3v og 1.5v AGP (Les i manualen til kortene)

Med dagens skjermkort får du bare et par prosent høyere ytelse med AGP 8x.

[/bra svar]

 

[bra svar med ekstra]

Det finnes AGP 1.0 (1x-2x), AGP 2.0 (1x-2x-4x) og AGP 3.0 (1x-2x-4x-8x)

AGP 1.0 finnes bare som 3.3v

AGP 2.0 finnes som både 3.3v og 1.5v

AGP 3.0 finnes bare som 1.5v

 

Dette kan føre til problemer, fordi et AGP 8x kort passer ned i alle disse slottene, men dersom det settes ned i en 3.3v slot, så vil det mest sannsynlig bli ødelagt. En måte å se forskjell på en 3.3v og 1.5v AGP slot er å se på "goldfinger" deleren. AGP slotten er delt inn i en stor del og en mindre. Dersom den største delen er ytterst, så er den 1.5v, men dersom den minste delen er ytterst, så er den 3.3v. Så lenge volten er lik, så er alle standardene kompatible med hverandre.

 

Svaret er dermed:

Dersom AGP slotten din ser slik ut, og ikke slik, så kan du bruke et AGP 8x kort.

Bruk av AGP 8x utstyr har vist seg å gi minimal ytelsesforbedring over AGP 4x utstyr, (Oftest ca 2-4 %) men etterhvert som det kommer nyere kort på markedet som kan utnytte båndbredden bedre, så vil denne prosenten øke.

Les mer om AGP HER, HER og HER.

[/bra svar med ekstra]

 

 

Dette var et eksempel på en tråd som godt kunne ha vært skrevet her.

Desverre er det for mange svar av typene 1,2,3,4,5,6 og heller mindre av de to siste typene. Det er disse lange og gjennomtenkte postene med mye fakta som er nyttige å lese. Refferanse til faktasider er også kjekt, men ikke bare linken.

Mitt poeng er: Bruk to minutter lengre tid på å skrive svaret ditt, så vil sikkert kvaliteten på forumet stige igjen.

Lenke til kommentar
Synes at det er helk greit at folk "tror" ting.  Så lenge de skriver at de tor eller er usikre.  Probleme er de som er skrå sikkre uten å vite helt hva de prater om.
:yes: Det er det som er mest irriterende...når folk påstår at de plent har rett, men så er det feil...og alle ligger å prøver å forklare og forklare, men det nytter ikke :roll:

 

:yes:

 

Kan ikke si meg mer enig. Det er helt greit å feile, men hvis man ikke er sikker på om svaret man kommer med er riktig så kan man skrive det også.

 

Det er ingen vits i å late som om man er en PC proff. Det merker man fort om personer er eller ikke.

 

Og som det ble sagt her. En person skriver "jeg har kjøpt meg Geforce4 TI4200". Da kan man være sikker på at en idiot sierm "Det er ræva, du bør heller kjøpe Raedon 9500pro."

Tviler på at personen som har kjøpt TI4200 kjøper et Raedon 9500pro også.

Lenke til kommentar

"Viss du er noob....." ?

 

Og med stor "V" faktisk. Enkelte av "n00bsa" kan i alle fall stort sett skrive norsk.

 

Jeg tror jeg skal starte en ny tråd: "Vis meg din norsk og jeg skal si deg hvor gammel du er"

 

-----------------------

omg plz stfu FCOL!

-----------------------

Lenke til kommentar

er forsåvidt enig, men som andre har sagt, det er umulig å gjennomføre.

 

En annen ting, til det lange gode svaret der: Jeg har svart på den måten innimellom, men det er ikke alltid jeg gidder det, og da blir det ofte bare et kort og konsist; "Ja, men husk..." på et par-tre linjer.

 

Dessuten, dere bør ikke alle være så høye i hatten, for jeg har sett at dere har begitt dere ut på noe som ikke helt kvalifiserer til å være fornuftig.

 

Det jeg ikke kan, eller er interessert i, svarer jeg ikke på, og sånn bør alle tenke.

 

F.eks. om routeroppsett osv. Jeg har brukt flere routere selv til forskjellige oppkoblingsformer, men fy f*** så kjedelig det er å drive med det, langt mindre skrive gode å utfyllende svar - ok, kanskje jeg er litt lat... Jeg kunne kanksje hjulpet fyren, noe jeg ofte gjør, men er ikke alltid jeg gidder å bruke de små grå så altfor mye.

Lenke til kommentar
[spørsmål]

Jeg har et hovedkort med AGP 4x, kan jeg da kjøpe et GF4 4800 kort som altså er AGP 8x.

[/spørsmål]

 

[Dårlig svar1]

Ja

[/Dårlig svar1]

Hvis du med dårlige svar mener korte svar, ja/nei svar, så er jeg ikke enig. Noen ganger er enkle svar helt greit. Å lese igjennom lange utredninger er sikkert intressant for de teknisk intresserte, men mange klarer seg godt med ja/nei svar.

Lenke til kommentar
[spørsmål]

Jeg har et hovedkort med AGP 4x, kan jeg da kjøpe et GF4 4800 kort som altså er AGP 8x.

[/spørsmål]

 

[Dårlig svar1]

Ja

[/Dårlig svar1]

Hvis du med dårlige svar mener korte svar, ja/nei svar, så er jeg ikke enig. Noen ganger er enkle svar helt greit. Å lese igjennom lange utredninger er sikkert intressant for de teknisk intresserte, men mange klarer seg godt med ja/nei svar.

:yes: Det er jo ikke akkurat et n00b svar om man svarer enkelt og greit "JA" til et spørsmål som man kan si ja til... :roll: for det er jo riktig svar...
Lenke til kommentar
"Viss du er noob....." ?

 

Og med stor "V" faktisk. Enkelte av "n00bsa" kan i alle fall stort sett skrive norsk.

 

Jeg tror jeg skal starte en ny tråd: "Vis meg din norsk og jeg skal si deg hvor gammel du er"

 

Spørsmål: Vet du hva som er mer irriterende enn folk som skriver feil på forumet?

Svar: Folk som syter og klager og mobber fordi noen har skrivefeil i tråden sin.

Les retningslinjene og finn ut at sjikanering av folk som har skrivefeil ikke er lov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...