Gå til innhold

Viss du er noob så ikke svar på sprørsmål


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QqZexW9o
"Viss du er noob....." ?

 

Og med stor "V" faktisk. Enkelte av "n00bsa" kan i alle fall stort sett skrive norsk.

 

Jeg tror jeg skal starte en ny tråd: "Vis meg din norsk og jeg skal si deg hvor gammel du er"

 

-----------------------

omg plz stfu FCOL!

-----------------------

 

Intelligente svar som blir gitt i dag :x

 

så enig med Croyfer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Viss du er noob....." ?

 

Og med stor "V" faktisk. Enkelte av "n00bsa" kan i alle fall stort sett skrive norsk.

 

Jeg tror jeg skal starte en ny tråd: "Vis meg din norsk og jeg skal si deg hvor gammel du er"

 

-----------------------

omg plz stfu FCOL!

-----------------------

 

Intelligente svar som blir gitt i dag :x

 

så enig med Croyfer

:yes:
Lenke til kommentar
Hvis du med dårlige svar mener korte svar, ja/nei svar, så er jeg ikke enig. Noen ganger er enkle svar helt greit. Å lese igjennom lange utredninger er sikkert intressant for de teknisk intresserte, men mange klarer seg godt med ja/nei svar.
:yes: Det er jo ikke akkurat et n00b svar om man svarer enkelt og greit "JA" til et spørsmål som man kan si ja til... :roll: for det er jo riktig svar...

 

Poenget er jo det at 99% av de som leser her tror at det er rett, og derfor poster de et stort "ja". Men tar du deg en liten tur på google så finner du ut at det er et ganske stort men etter det ja'et.

Svaret er jo; ja dersom du har 1.5v AGP men dersom du har 3.3v AGP 4x, så vil ikke dette gå. Det er veldig sjeldent at du kan svare på et IT spørsmål med et JA/NEI svar, fordi det er så mange "gråsoner" og standarder.

Lenke til kommentar
Synes at det er helk greit at folk "tror" ting. Så lenge de skriver at de tor eller er usikre. Probleme er de som er skrå sikkre uten å vite helt hva de prater om.
:yes: Det er det som er mest irriterende...når folk påstår at de plent har rett, men så er det feil...og alle ligger å prøver å forklare og forklare, men det nytter ikke :roll:

 

&

 

Det er veldig lite kunnskap som er konkret, hvis vi bare skal støtte oss til sikker informasjon vil det ikke være mye igjen.

Jeg synes at folk skal få lov till å svare på det de vill, forutsatt at de ikke spammer.

Det du sier er nesten at bare proffe folk skal svare, og slike mennesker betaler vi får å få hjelp.

 

:yes: I agree :yes:

Lenke til kommentar

Er kanskje ikke blant de "hardeste" kara her, men jeg ble ikke født med et kabinett tredd nedover trynet heller.

 

Jeg (og mange andre sikkert) lærer en del av å lese/skrive på forumet her.

Det er nok en del som kan mindre enn meg her og, og jeg prøver og hjelpe dem. Heldigvis er vi alle utstyrt med "men jeg er ikke sikker" i ordforrådet , og :shrug: blant de trivelige trynene til venstre for der man skriver meldingene.

Og hvis jeg hadde spurt om noe hadde "jeg tror det, men jeg er ikke sikker, det kan du jo prøve" være mye bedre enn ingen respons.

 

men skråsikre svar fra de uten peiling skjønner jeg selvfølgelig at kan være irriterende...

Lenke til kommentar

Nå er jo dette et åpent forum for folk som interesserer seg for pc og hardware. Så vidt jeg har forstått er noe av poenget med forumet at folk skal prøve å hjelpe hverandre, men det gjelder å huske at personen som prøver å hjelpe deg ikke kan vite hvor stor kunnskap du har, samtidig som du selv må ta i betraktning at som med alt annet på nettet vil det ikke skade deg å drive litt kildekritikk.

Hvis det skulle finnes noen klare fasitsvar på problemet (og hvis nok info blir gitt i spørsmålet) så er det ingen garanti for at du får det her, men du får i det miinste en del synspunkter som kan hjelpe deg med å finne ut av det selv.

Det kan kanskje gjøre vondt for noen, men til syvende og sist gjelder det å innse at det er du selv som må løse problemet. Men vi andre her inne prøver gjerne å hjelpe deg så godt vi kan. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...