Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital - Styr unna!


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen, styr unna dette selskapet (Canal Digital).

Hvorfor?

 

-Stadig feil/driftbrudd (feil i sentraler, kabelbrudd etc) (i motsetning til telefonnettet, så er det intet krav til oppetid på kabelnettet...)

 

-Inkompetent kundeservice (kan aldri gjøre noe annet enn å informere om at feilen vil bli rettet i løpet av 1-3 dager... kanskje lenger.. who cares...)

 

-De ansatte går kun på fornavn. Etternavn kan man glemme å få (mao. man finner sjeldent tilbake til personen man snakker med).

 

-Canal Digital har ingen kontorer i Norge der man kan snakke med noen ansikt til ansikt. (i følge kundeservice). All kommunikasjon med selskapet må gå via 06090 eller via brev. (Er de redde for noe? Har de noe å gjemme?)

 

-Det virker til at ingen i selskapet kan ta avgjørelser.

 

-I starten av ISP tjenesten sin kjørte de med åpent nettverk (hvem som helst kunne gå inn på en hvilken som helst PC i distriktet...) -> denne syntes jeg sjøl sier sitt om kompetansen i CD.

 

-Har noen prøvd digital dekoderne deres? De tror jeg må være skrudd sammen av blinde barnearbeidere i indre Langtvekkistan. Til tider lurer jeg på om de noen gang har testet boksene sjøl. Men de bryr seg vel ikke. Straks de har lurt et borettslag til å signere på kontrakten, så kan resten være det samme. De får pengene sine, så da betyr det lite hvor godt varen de leverer fungerer. Bindingstiden på slike avtaler er vel tre eller fem år.

 

 

..håper Skagerak snart bygger ut fiber her jeg bor. Har lest at Altibox'en ikke er all verden å skryte av, men den kan umulig være mer ustabil enn Canal Digital sitt søppel.

 

Etter noen år med Canal Digital lærer man seg å hate merkene: Thomson og Sagem.

 

Hmm. Der fikk jeg ut litt frustrasjon. La oss alle håpe at dette selskapet snarlig går dukken, konkurs etc.

 

PS! Dersom du aldri trenger kundeservice, ikke har noe i mot å være en ferie uten internett (har vært en hel påskeferie uten internett.. de har INGEN teknikere på jobb i påska.. da får serverne deres skure og gå for seg sjøl).

Vel, egentlig, det jeg prøver å si er:

 

Canal digital er riktig internettleverandør for deg som overhode ikke trenger internett :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xantarion:

 

Det er bare du/ditt borettslag som har vært veldig uheldig med dette. også? om du ikke får kundeservice kan du jo alltids klage. ring til TV2 og skriv et klage brev til TV2 hjelper deg (Går sikkert enda) også hjelper de deg/dere. Om du er heldig så ringer du opp Kundeservice og spør pent og rolig om du får snakke med den høyest rankede ansatte som er tilstedet. Om du ikke får det får du bare si at du skal oppsøke dem.

 

Om du vil at et kompani skal gå konkurs må du jobbe for det og finne svakheter osv.. Rettsak osv osv.

 

Min mening i alle fall.

 

// EyN

Lenke til kommentar

Jeg er enig, etter flere purremailer og brev sa jeg opp og bestillte riks-TV. 3 uker etterpå kommer dem selv om jeg har sakt opp.

 

Det går dårlig for kabel nå, det er ikke uten grunn de prøver å få folk til å få brevbånd over kabel så man ikke kvitter seg med kablen pga riks-tv.

Lenke til kommentar

vel jeg er fornøyd med internett fra canal digital, Men HD dekodern demmes er skrot etter min erfaring.

 

først brukte jeg nesten 30 min for å få kortet inn i riktig posisjon, da virka det greit i ca 1 uke, da begynte kanalene å dette ut og etter en samtale med kundeservice så måtte jeg sette den på tv3 for oppdatering av kortet.

 

En liten stund etter dette begynte tv guiden å rote, jeg får opp di 2 første programmene til en kanal og resten er fra NRK samme hvilken kanal jeg skal ha guden til.

Etter 3 samtaler til CD kundeservice og mange timer med "oppdatering" på henholdsvis kanal 60 - 50 og 13 i 1 time på hver kanal og hver gang jeg ringte fikk jeg beskjed om at infoen jeg fikk dem andre gangene jeg ringte var feil.

 

Halo, hvor vannskelig er det da? uansett skal jeg få ny dekoder nå da. undres hvor lenge den kommer til å holde, undres om den kommer i det hele tatt for det er en stund siden og den har ikke dukket opp enda.

 

canal digital suger men vet ikke om andre er så mye bedre heller, jeg kjenner folk som har problemer så det holder fra andre leverandører og så jeg tror rett og slett det er linja dem har lagt seg på.

 

Service ? hahaha nei du, det får du bare FØR du bestiller det......

Endret av Hercules
Lenke til kommentar

totalt enig!har bodd i 3 boretslag nå på kort tid der man MÅ slite med jævelskapet! totalt ustabil linje med for dårlig hastighet alle tre plassene vi bodde.

sagemboksen en tragedie både på lyd og bilde når den ikke henger seg,skifta ut tre bokser pga. av heng på et par mnd.

kundeservicen og mangelen på kunnskap der er tragisk.

lykke til..

Lenke til kommentar

Ser det ikke bare er meg som har problemer med CD.

Tok et søk på "Canal" under "Internett og nettverk" kategorien. Var i grunn ikke så mye syting jeg fant..

 

Teori 1:

Canal Digital betaler HW.no for å slette negative poster om dem på forumet!

 

Teori 2:

Brukere som er oppegående nok til å poste på hw.no, har også vett nok til å styre unna CD:

 

Teori 3:

CD sine kunder har ikke stabil nok internettkopling til å rekke å skrive ferdig et innlegg.. :p

Lenke til kommentar

Har brukt Canal Digital nå i flere år, både til TV og til internett, og er veldig fornøyd.

Det er lite nedetid ( noe skjer jo en gang i blant, men skjeldent) og jeg har alltid max hastighet (har 20mbit linje).

 

Før jeg gikk over til CD brukte jeg Catch (ventelo?, eller hva de ble til) og før det brukte jeg ADSL fra Telenor.

 

Jeg opplevde ADSL mye mer ustabilt, og hadde ofte problemer med linjen. Dette har jeg som nevnt ikke hatt problemer med de siste årene.

 

Har også flyttet i det siste, så det er ikke bare ett sted jeg har opplevd CD som stabile, men to ulike steder.

 

Pleier å få kjapp hjelp på tlf, men kan være enig i at kundeservicen kunne vært enda bedre. Men det var bare i "gamle" dager man virkelig kunne forvente god service på telefonen med folk som virkelig visste hva de snakket om (les Catch).

 

Har også vanlig digital dekoder til TV (med PVR) og har ingen problemer med TV heller. Så du må være uheldig tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg og. Bare stjerner i margen. Det er bare å ringe, vente i et minutt eller to, og ta opp problemet du har. Selv har jeg ikke opplevd nedetid siden jeg begynte på abbonentet. Linja mi viser korrekt hastighet, 20 og 3.2 ut. Kundeservice har fordelte poster. Er personen usikker på ommrådet jeg spør om blir jeg sendt videre til en som kan tingene.

 

Har du problemer med å ikke kunne møte dem personlig? Selv er jeg mer enn fornøyd nok med telefon.

 

Hvilke avgjørelser snakker du om?

 

Problemer med digitalboks? Nå er jeg ikke sikker på om du snakker om en tigital tv-mottaker men uansett: Modemet mitt har fungert siden dag 1. Den ligger løst i bunnen av et tomt skap.

 

Er du innstilt på å hate Canal Digital får du henvende deg til forbrukerinspektørele eller slikt.

Lenke til kommentar

vel, da har den nye HD boksen til canal digital kommet ( den uten opptak) desverre virker ikke epg på denne heller og jeg får kun vite nåværende og neste program.

ringte kundeservice og fikk beskjed om det kom en programvare oppdatering i løpet av et par uker.

 

lurer på hvor lenge dem skal si det jeg....

internett funker greit men hd dekoderen suger sild.

Lenke til kommentar

Jaja, ser mye positivt med Cd her, med meg er det motsatt.

Hadde ikke bredbånd fra dem, men kabeltv, for noe dritt.

Ustabil boks, problemer epg, trivelig med digitaltv med mere stillbilder enn tv sending, sendte mange klager på mail og ringte mye.

Fikk omsider en tekniker hjem, ifølge han hadde jeg topp signal og alt var bra, så jeg fikk en ny tuner i tilfellet det var den som var feilen, funka bra helt til et par timer etter han dro, nye telefoner og mailer, CD kunne ikke gjøre mer sa de, så nå er jeg ikke kunde der lengre.

 

Ang adsl har jeg telenor og er veldig fornøyd, vet ikke hvor mange år jeg har hatt linje fra dem men 3-4 år er det nok, har hatt en episode med telenorboksen min, en speedtouch 780wlt, nettet forsvant plutselig en ettermiddag, ringte kundeservisen, de fikk ikke kontakt med modem, så de skulle sende ny med levering innen 5 arbeidsdager, jeg kunne ikke være uten nett (spiller litt)så lenge så jeg kjøpte ny på elkjøp, 2 dager etter kom det nye modemet, reklamasjon sa de, send den gamle tilbake til oss i embalasjen til den nye, returlapp ligger i esken, egentlig raskt og greit synes jeg, fikk også godskrevet prisen på modemet på telefonregninga jeg fikk etter episoden, så takk til telenor fra meg.

Lenke til kommentar

kjørte en tvungen programoppdatering på hd dekodern min og nå funker epg igjen, hvor lenge gjenstår å se.

 

for å kjøre tvungen oppdatering drar man ut strømmen, setter den i igjen og trykker OK knappen etterfulgt av INFO knappen.

 

da står det 01 og det blinker å står i, det tar noen minutter så bare å vente til man får bekreftelse på tvn om at oppdatering er ferdig.

Lenke til kommentar

Virker som folks erfaring er enter/eller. (funker alt så fortsetter alt å funke, har du trøbbel så fortsetter trøbbelet...)

 

Vel, i alle fall har jeg fått "luftet" meg litt :) og sett at det er flere som har/har hatt problemer.

 

Jeg har vært innom Tele2, Telenor, Nextgentel og Canal Digital som ISP.

 

Canal Digital Kabel - God mb/kr , ingen krav til oppetid for kabelnettet (slik det av sikkerhetsgrunner er krav til på kobbernettet). Kjapp, men til tider svært inkompetent kundeservice.

Tele2 ADSL- Trøbbel og rot. Mye trøbbel og rot.

Nextgentel ADSL - Var kunde for mange år siden, da de var fast innsalg i alle programmer om forbrukerrettigheter.. så vil ikke være rettferdig å kommentere noe her nå. hehe

Telenor ADSL- Relativt dyrt, men stabilt. Hadde gått tilbake til dette hvis ikke det var for at jeg ligger 2km+ unna en sentral noe som gir meg ganske begrenset kapasitet (max 2 mbit).

Lenke til kommentar

Personlig har jeg hatt Canal Digital i 15 år på kabel-TV, minimalt med problemer. Digital og internett har jeg bare hatt i en 4 - 5 mnd, og har opplevd lite problemer enn så lenge. Nå har jeg pga spesielle krav dual-Wan, så faktisk kan det være ustabilt uten at jeg merker det.

 

Men HD-boksen suger, det er jeg enig i.

 

Kundeservice har fungert greitt, og jeg brukte det relativt mye for en tid siden. Hadde periodiske brudd i kabel fra fordelingsskap til inntak på veggen. Så fort det regna mer enn i tre timer begynte det å snø, og store temperaturforskjeller medførte periodisk bortfall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv hatt canal digital igjenom boretslaget i flere år nå. Det var riktig nok noen problemer i starten. Men det dummeste du gjør når dere har boretslagavtale er og ringe kundeservice. Alle boretslag har en egen kunde kontakt. Snakk med styreleder i ditt boretslag for og få nr og ring han. Jeg ringte og maste på ustabil linje hver dag i ett par uker på kom de og gravde opp halve gaten og byttet en kabel og oppgraderte sentralen.

Endret av iron_knuckle
Lenke til kommentar
Canal Digital Kabel - God mb/kr , ingen krav til oppetid for kabelnettet (slik det av sikkerhetsgrunner er krav til på kobbernettet). Kjapp, men til tider svært inkompetent kundeservice.

Nedetid kommer nok av at du er i et ommråde som er utsatt for dårlige kabler under bakken pluss at du ikke bor midt i byen der det er viktigere å ha god oppetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...