Gå til innhold

Angående primær og hovedinntak


Camlon

Anbefalte innlegg

På linjen jeg skal søke er hovedinntaket utrolig nok lavere enn primærinntaket. Primærinntaket lå på 51 ifjor og hovedinntaket lå på 46. Jeg er svært sikker på at jeg vil klare å få 51 poeng, men la oss si at jeg har sikkelig uflaks og gjør det dårlig på eksamnene og lander på 48 poeng eller at veldig mange søker og kravene stiger til himmels. Vil jeg da komme inn på hovedinntaket, eller må man ha søkt til hovedinntaket alene?

 

Lurer også litt på om når jeg vil få varsel om innkalling hvis jeg skal starte til sommeren og til vinteren. Hvis jeg blir kalt inn til vinteren, er det da mulig å utsette det?

 

Takker for svar.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Trodde ikke en smarting som deg skulle inn på noe så dårlig.

Og on topic: Det er svært vanlig at det er er tilfellet.

Dårlig, der er en veldig god linje som veldig få søker seg til, men inntakskravene er ikke så høye på grunn av at mange er ikke interesert i linjen og det er greit. Ved å stusere statistikk kan jeg få gode jobber som jeg intereserer meg for. Vi får se hvor høyt det kommer. Jeg vet at hvis jeg har uflaks får jeg 56 poeng og så lenge ikke kravet øker over 56 poeng kommer jeg meg inn.

 

Jeg ringte dem for en evighet siden og de sa at jeg ikke skulle bli kalt inn i år. Da er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...