Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny bærbar.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal nå kjøpe meg en ny bærbar pc.

 

Jeg skal bruke den til spill. Eneste problemet er at jeg ikke skal bruker over 6k på den.

 

Altså max 6000kr.

 

Så hva er den beste bærbare jeg får til den prisen?

Har sett litt rundt men er så mange som ligger i den prisklassen så jeg vet ikke hvem jeg skal velge...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det primære for en bærbar spill-PC er skjermkortet. De andre spesifikasjonene er gode nok uansett i dag.

 

Du må ha enten ATI eller nVidia, og når du finner noen aktuelle kandidater, så googler du på det skjermkortet, og finner ut om det har bra nok ytelse i forhold til det du hadde tenkt deg.

 

Hvis du skal spille CS:S, så vil det meste være bra nok. Hvis du skal spille de nyeste spillene, så må du uansett justere ned kvaliteten ganske kraftig, dersom det i det hele tatt vil fungere.

 

6000,- kr holder til en OK stasjonær spill-PC, men det er langt fra nok for en OK bærbar spill-PC (hvis OK betyr at du kan spille alt som er utgitt).

 

EDIT: forberdet nrosken

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Det primære for en bærbar spill-PC er skjermkortet. De andre spesifikasjonene er gode nok uansett i dag.

 

Du må ha enten ATI eller nVidia, og når du finner noen aktuelle kandidater, så googler du på det skjermkortet, og finner ut om det har bra nok ytelse i forhold til det du hadde tenkt deg.

 

Hvis du skal spille CS:S, så vil det meste være bra nok. Hvis du skal spille de nyeste spillene, så må du uansett justere ned kvaliteten ganske kraftig, dersom det i det hele tatt vil fungere.

 

6000,- kr holder til en OK stasjonær spill-PC, men det er langt fra nok for en OK bærbar spill-PC (hvis OK betyr at du kan spille alt som er utgitt).

 

EDIT: forberdet nrosken

 

 

Ok, ser at mange bærbare i min pris klasse har følgende skjermkort:

 

ATI Mobility Radeon HD 3450 med 512 MB dedikert minne

 

og

 

ATI Mobility Radeon HD 3450-grafikk med 256MB dedikert.

 

 

Hvordan er disse i forhold til Radeon 4650?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
hmmm, ok...

 

Kan noen liste opp noen bærbare pcer som har ett bra skjermkort?

 

Har sett litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=406967 ??

Siden budsjettet ditt er såpass lavt,så kan det lønne seg for deg å følge litt med i demolisten hos Komplett.

I helgen lå det en Acer Aspire 5930G i demolisten til 6000 kr,men den er solgt nå. Aspire 5930G har Geforce 9600GT skjermkort.

Det er et skjermkort som fungerer bra til spillbruk.

 

Edit: Det er en bra pris på denne 17 tommeren. Komplett har den i demolisten sin til 6375 kr.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...