Gå til innhold

BK: Kveld i havnen


Ponus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk!!! Jeg er nybegynner og det lille jeg kan om fotografering har jeg lært på dette forumet. Innstillingene er etter tips fra dere!! Kjekt!

 

Stedet er Kvitsøy utenfor Stavanger og bygget KongKake spør om, er Kvitsøy Trafikksentral. Her sitter trafikkledere og dirigerer kysttrafikken på sjøen i området.

 

Det uklare røde lyset i toppen av masta er en radarantenne som går rundt .

Endret av Ponus
Lenke til kommentar
Tusen takk!!! Jeg er nybegynner og det lille jeg kan om fotografering har jeg lært på dette forumet. Innstillingene er etter tips fra dere!! Kjekt!

Så fint da, viser nytten av dette forumet...sier som deg, det meste jeg har lært om fotografering i praksis kommer trolig fra dette Forumet.

RandiA

Lenke til kommentar
I dette bildet skjer noe jeg lurer litt på, det er ikke noe mot bildet egentlig men i alle fall here i go.

 

Refleksjonen har en liten optiskillusjon som får det til å virke som den beveger seg, er det noen som vet hva det kommer av?

 

Ehh... 30 sekunder lukkertid forklarer vel hvorfor?

Sjøen står jo ikke akkurat helt i ro i 30 sekunder for at fotografen skal få et motiv som ikke beveger seg :p

Lenke til kommentar
I dette bildet skjer noe jeg lurer litt på, det er ikke noe mot bildet egentlig men i alle fall here i go.

 

Refleksjonen har en liten optiskillusjon som får det til å virke som den beveger seg, er det noen som vet hva det kommer av?

 

Ehh... 30 sekunder lukkertid forklarer vel hvorfor?

Sjøen står jo ikke akkurat helt i ro i 30 sekunder for at fotografen skal få et motiv som ikke beveger seg :p

Joda jeg ser hva du mener, men det jeg mener er noe annet mulig jeg bare var svimmel når jeg så på bilde ditt i går :)

Lenke til kommentar
Tusen takk!!! Jeg er nybegynner og det lille jeg kan om fotografering har jeg lært på dette forumet. Innstillingene er etter tips fra dere!! Kjekt!

 

Stedet er Kvitsøy utenfor Stavanger og bygget KongKake spør om, er Kvitsøy Trafikksentral. Her sitter trafikkledere og dirigerer kysttrafikken på sjøen i området.

 

Det uklare røde lyset i toppen av masta er en radarantenne som går rundt .

Hei,synes du har lyktes bra,kult at du får svar når du spør,men det gjør man som regel her på akam.

Et tilleggstips:når du tar bilder på sånn avstand vil avstandsfokuseringen antakelig stå på uendelig.Det betyr at du ikke trenger så stor dybdeskarphet som du har brukt her(f/9),det vil bli skarpt og fint likevel.Da kan du prøve med en litt større blender og litt kortere lukkertid.Da vil lysene bli litt mindre gule og vannet litt blankere.

Men for all del,dette var ingen kritikk av bildet,elsker sånne bilder jeg,og syntes dette var flott,og at du har lykkes veldig bra til å være fersk fotograf.

Lykke til videre. :thumbup:

Endret av Rodswinger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...