Gå til innhold

Kina forbyr WoW, noen meninger om dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artiklen som er linket til sier heller ikke noe om forbud nei, originale wow ble også redigert betraktelig før det ble godkjent.

 

Den kinesiske regjeringen har en svært autoritær rolle i kulturkina og legge føringer på slike ting. Kina er en de facto ettpartistat og selv om de har snakket om en noe demokratisk utvikling over tid så kan man ikke forvente at de skulle bli kastet eller at man får innført demokrati slik vi ser det for oss. Selv om du måtte mene at de er "tilbakestående".

 

Det kommer nok til å bli sluppet til slutt, med betydelige modifikasjoner, slik at det "passer inn".

Lenke til kommentar

Og mang en god mann har rett til å velge fritt, jeg er ikke interesert i at staten skal sitte barnevakt for meg, er litt for gammel til det.

 

Uansett.

 

Kina er kjent for å være et regime med totalitær makt over folket, man ser nå bare Bejing OL hvordan det gikk med forsøk på å fremstille Kina som et bedre land enn det man kjenner til. At de kommer med slike sensureringer av spill kommer ikke som noe overaskelse heller da kinesiske myndigheter lever for å totalstyre folket sitt.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke forby noe som helst kjære bjørn hvis det var det du trodde, så ta det helt med ro. Har vell ikke engang deltatt i noen diskusjon om WoW og avhengighet så der skal jeg ikke uttale meg, men det som er tendensen er at land forbyr mye av det de mener er skadelig for befolkningen. Som nevnt over gjelder dette også Norge. Derav spillemsakinene osv. Dette blir mye av det samme som vi ser i Kina nå.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke forby noe som helst kjære bjørn hvis det var det du trodde, så ta det helt med ro. Har vell ikke engang deltatt i noen diskusjon om WoW og avhengighet så der skal jeg ikke uttale meg, men det som er tendensen er at land forbyr mye av det de mener er skadelig for befolkningen. Som nevnt over gjelder dette også Norge. Derav spillemsakinene osv. Dette blir mye av det samme som vi ser i Kina nå.

 

WoW er kun skadelig hvis foreldre ikke setter restriksjoner for hvor lenge ungene deres får spille, når det gjelder dem over 18 år, vel, de er gammel nok til å kjøpe røyk og øl men ikke gammel nok til å bestemme hva de skal bruke penger og tid på?

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke forby noe som helst kjære bjørn hvis det var det du trodde, så ta det helt med ro. Har vell ikke engang deltatt i noen diskusjon om WoW og avhengighet så der skal jeg ikke uttale meg, men det som er tendensen er at land forbyr mye av det de mener er skadelig for befolkningen. Som nevnt over gjelder dette også Norge. Derav spillemsakinene osv. Dette blir mye av det samme som vi ser i Kina nå.

 

WoW er kun skadelig hvis foreldre ikke setter restriksjoner for hvor lenge ungene deres får spille, når det gjelder dem over 18 år, vel, de er gammel nok til å kjøpe røyk og øl men ikke gammel nok til å bestemme hva de skal bruke penger og tid på?

 

Eller gamle nok til å få kjøpe hasj?

Lenke til kommentar

Det er ikke bare i Kina WoW har ødelagt folks liv. De fleste av dere er vel for gamle eller for unge, men jeg gikk på videregående da WoW kom ut. Tro meg, det var hysterisk mange som prioriterte WoW over alt (inkludert skole og deres fremtid)

 

Jeg sier ikke at folk kommer til å kollapse foran datamaskinen sin og dø, men det at man heller spiller data enn å gjøre lekser er ganske så vanlig.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare i Kina WoW har ødelagt folks liv. De fleste av dere er vel for gamle eller for unge, men jeg gikk på videregående da WoW kom ut. Tro meg, det var hysterisk mange som prioriterte WoW over alt (inkludert skole og deres fremtid)

 

Jeg sier ikke at folk kommer til å kollapse foran datamaskinen sin og dø, men det at man heller spiller data enn å gjøre lekser er ganske så vanlig.

 

 

elsker alle som sier sånt, men ikke forstår at de 450kr det koster å ta privatist eksamen er ....

 

det norske skolesystemet er bygget på konkuranse og bla bla bla. men hvorfor bør alle legge eple på lærerens pult?

 

dør man om man ikke får topp karakterer på skolen? er man dømt til ett liv i økonomisk nød? blir man torturert? kan man bli blind? kan man miste håret? kan man bli steril?

 

 

hvem som helst kan vie livet sitt til skole.

Lenke til kommentar

At du nærmest hisser deg opp på den måten tyder på at du føler deg truffet. At kallenavnet ditt er nefarian gjør det jo bare enda mer tydelig.

 

Gjennom skolen får du ikke bare kunnskaper som sikrer deg en god jobb, men du vil også fungere bedre i samfunnet. Det er heller ikke snakk om å vie livet sitt til skole, men å i det minste gjøre litt lekser og titte litt i bøkene. Det at så mange elever i videregående og ned får strykkarakter er skremmende. Et friskt og oppegående menneske skal kunne stå i alt som er av fag så lenge man prøver. For mye dataspill kan stjele verdifull tid fordi at ungdommen ikke vet hva som er best for dem. Har de tenkt å bo hjemme hos mor og far og spille dataspill resten av livet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...