Gå til innhold

Hvem gagner Ateistenes og Humanistenes gale menneskesyn ?


Anbefalte innlegg

Det er lov å ha og uttrykke meninger her på forumet. Det gjelder også meninger som et flertall eller mindretall finner tåpelige eller provoserende. Mener dere noen troller (altså bevisst poster utsagn de ikke står inne for med det formål å provosere), så skal dere rapportere dem, ikke kommentere det i tråden.

 

Jeg har også flettet sammen noen svar. Dersom dere skal svare på flere poster på rad, spesielt når de og svarene er korte, så klikk "Sitat"-knappen under hver post og til slutt "Svar nå". Da havner alle postene dere vil besvare i en og samme post og dere slipper å poste mange svar på rad.

 

Kommentarer tas som vanlig på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare for ordens skyld kan du definere de som oppfører seg som dyr, jeg er nemlig meget nysjerrig på hvem de er, om det er folkeslag eller nasjoner eller hvadenåmåttevære de er.

 

Alle verdens egoister.

 

Kjekt, da finner du de blandt all verdens religiøse for ateister er i mindretall her på jorden.

Lenke til kommentar
La meg spørre deg, IHS, hvordan gagner gudstro et menneske?

 

Hvis Gud er et menneske, er det i menneskets interesse å tro på Ham.

 

bare en religiøs kan bruke denne logikken.

 

Men la oss ta en LITEN titt på fakta.

 

KRISTNE:

 

# tror adam ble laget av en haug med jord, og at eva ble laget av hans ribben

 

# adam og eva skapte hele menneskeheten pr i dag (altså vi er x-generasjon incest barn alle mann)

 

# gud har fortalt om alt i bibelen, bortsett fra dinosaurene som ble funnet på 1600 tallet (ops)

 

# ifølge mange kristne er ikke jorden mere enn 6 000 år gammel, likevel er den eldste dinosauren datert til 228 millioner år siden... ONE of them is WAY OFF motherfucker..

 

# mener det er EN skaper som har en gudommelig plan, han bryr seg om oss. Det onde som skjer i verden er altså en del av hans plan. altså er all smerte i verden en del av hans plan, selv om mennesket står for det. så enten kan han ikke stoppe det (en ikke feilfri gud) eller vil ikke stoppe det (en ikke fullt så snill gud)

 

# gud og jesus kom leeeeenge etter andre guder som Tor, Ramses, Apollo og alle de andre gamle gudene... og vi kan se at mange kristne høytider er byggget rundt høytider som allerede var der.. det linker kristendom til DE, ikke de til kristendom..

 

# han er den eneste guden, men tilsier ikke "du skal ikke ha andre guder enn meg" at det er flere der ute?

 

for å nevne de jeg kom på nå.... jeg SER en del feil her med kristendom..

Lenke til kommentar
Så vis man ikke tror på gud så tror man automatisk på evolusjonsteorien ?

 

Alle har et menneskesyn.

 

Jeg har aldri hørt om en ateist som ikke tror på evolusjonsteorien.

 

Det finnes dog en tredje teori da, og det at verken gud eller naturlig seleksjon dro oss hit... men at romvesener satt oss her i ferdig form. Ikke ofte man hører om dette i dag, men på 70-tallet var det en liten kult som trodde dette. Tipper jeg rett var de likevel ikke ateister. De fleste som er reptilians-troende og alt annet sprøtt er ofte kristne også, og gjerne klinisk gale i tillegg.

 

S,

 

Det er godt mulig mennesket også lever andre steder i verdensrommet. Desto større grunn til å tro på mennesket Jesus Kristus.

Lenke til kommentar
IHS, du har helt feil syn på humanismen. Du mener vi har et "nedvurderende menneskesyn", men det er da helt motsatt. Humanister setter mennesket på en pidestall. Det er da ingen som har større tro på, eller ser mer positivt på mennesket enn humanistene!

 

De humanistiske organisasjonene i Norge jobber aktivt for å bekjempe problemer som

- rasisme

- diskriminering

- rettighet- og frihetsberøvelse

- likestilling

og mye mer. På globalt nivå er de humanistiske organisasjonene store innen nødhjelp; det er ingen tvil om at humanismen gagner menneskeheten.

 

Det er bare tull, Speik

Det er Jesus Kristus og de kristne som har det høyeste menneskesynet i verden

Ateistene og humanistene ser seg selv i "ape mennesket" og det blir helt galt.

Lenke til kommentar
Jeg ser bort i fra menneskene som faller under livssynene, og mot livssynene:

 

Både kristendommen og humanismen hever mennesket over naturen - jeg mener (med erfaring fra humanetisk konfirmasjon) at de begge tillegger oss en slags guddom; kristendommen ved at vi er guds skapninger, humanetikken ved at vi er et slags rasjonelt, tolerant super-dyr.

 

 

IHS:

Det virker som du deler verdens skapninger inn i gruppene 'menneske' og 'dyr'. Dette er en veldig tafatt inndeling, i motsetning til f.eks. denne - poenget er: Vi er dyr, men vi er mennesker. WOHA!

 

Indelingen av menneskeheten i disse to gruppene er ur gammel. Ateistenes og humanistenes evolusjonsteori har ikke akkurat endret på dette.

Lenke til kommentar
Du sier rett ut at du er en ape. Er det det du vil være ?

Det er ikke alle som er interessert i å bli det ! :)

Så mange feil på så liten plass :D Er det mulig?

Vil jeg helst være menneske? Nei, jeg vil helst være supermann. Kan jeg da velge å si at det er biologisk sant? Nei. Du vil helst ikke være ape. Kan du da velge å si at det er biologisk sant? Nei. Men for å komme med noen trøstende ord (gudene vet du kan trenge det); du kommer ikke til å bli en ape. Du er allerede en ape. Velkommen til familien ;)

Om du nå bare kan forkaste dette skadelige synet du har (kristendom) på alt levende rundt deg, kanskje du kan bli et nyttig medlem i familien hehe

 

Ja, der har vi en ekte ateist/humanist :!:

 

Nei takk, familien har det bra som den har det.

Lenke til kommentar
Ateister og Humanister identifiserer seg med ape mennesket.

 

De kristne identifiserer seg med det gudomelige mennesket Jesus Kristus.

 

Hvilket av disse to menneskesynene gagner menneskeheten ?

 

Jesus ville ikke likt at du er så dømmende.

 

Hva mener du ? forklar er du snil, hvem er dømt ? :)

Lenke til kommentar
Dersom dere skal svare på flere poster på rad, spesielt når de og svarene er korte, så klikk "Sitat"-knappen under hver post og til slutt "Svar nå". Da havner alle postene dere vil besvare i en og samme post og dere slipper å poste mange svar på rad.

 

 

Hva mener du ? forklar er du snil, hvem er dømt ? :)

 

I følge deg, så er alle humanisters menneskesyn like skadelige for menneskeheten. Dette er enorm dømming. Som Ghandi sa. "Your christians are so unlike your Christ."

Lenke til kommentar
Det er helt tydelig at ateister og humanister har et nedvurderende menneskesyn.

Jeg er uenig.. Jeg er mye mer stolt av å være en del av en rase som gjennom tusener/millioner år har utviklet seg, tilpasset seg og overlevd verden fram til nå. Vår utrolig avanserte kropp, for ikke å snakke om sinnet vårt, er "vårt eget produkt". Vi er et resultat av naturlig utvikling, hvor de sterkeste overlever.

Om jeg har fått slengt i trynet at alt dette er tull, at det er en gubbe som står bak oss, hadde jeg blitt hadde jeg nesten blitt lei meg. Hvor er verdien vår om Gud kan skape oss helt på nytt, hvor mange han vil, når han vil? Jeg synes troen på Gud fjerner respekt og stolhet ovenfor mennesket som art..

 

Du -B,

 

Gud er et menneske og kan ikke stenges ut av vårt menneskelige liv.

Lenke til kommentar
Sanheten er jo faktisk det helt omvendte, viss vi slutter å se på oss selv om magiske/gudomlige super mennesker og ser på oss selv om dyr, dyr som faktisk påvirker verden vår, så kanskje folk ville tatt bedre vare på jorda og livet der.

Det tror jeg, for å lenge folk mener å tror at gud altid vil passe på dem, driter de hvordan naturen har da, hvem bryr seg da om vi dreper alle hvelene, eller fisker opp all fisken, eller dreper alle bjørene osv. Dette er faktisk et problem vi har i dag, en hau med veldig mektige folk mener at vi kan drite i naturen fordi jesus kommer om 20 år

 

Hvordan kan du være så i bakvendtland ? Det er nettopp de som tror de er dyr som oppførere seg som dyr.

 

Det er vel heller de som blindt tror på en 2000 år gammel religiøs skrift som oppfører seg som dyr, enn de som har litt mer kritisk tankegang, og vil ha litt mer bevis for ting før de velger på tro på det.

 

Nei, det er de som ser seg selv i ape-mennesket som oppfører seg som dyr.

De kristne ser seg selv i Jesus Kristus og oppførere seg derfor som mennesker.

Lenke til kommentar
Ateister og Humanister identifiserer seg med ape mennesket.

De kristne identifiserer seg med det gudomelige mennesket Jesus Kristus.

Hvilket av disse to menneskesynene gagner menneskeheten ?

 

Det er helt tydelig at ateister og humanister har et nedvurderende menneskesyn.

De som kjenner sin bibelhistorie vet at menneskene ikke nedstammer fra Jesus Kristus, men ble formet av jord fra marken. Spørsmålet om hva slags type opphav vi ønsker å identifisere oss med, gir dermed alternativene "aper" eller "gjørme". For å bruke IHS sine egne ord, hva er mest "nedvurderende" av disse?

 

Adam er ikke lengere forfaderen, les det nye testamentet. Den nye Far er i Jesus Kristus

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Så vis man ikke tror på gud så tror man automatisk på evolusjonsteorien ?

 

Alle har et menneskesyn.

 

Jeg har aldri hørt om.....

Poenget er at det eneste ateister har til felles som en gruppe er at de ikke tror på en gud, dette betyr ikke at de automatisk tror på det de fleste ateister gjør.

 

Og hva tror du på da ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...