Gå til innhold

Hvem gagner Ateistenes og Humanistenes gale menneskesyn ?


Anbefalte innlegg

Menneskehetens identifikasjon med mennesket Jesus Kristus har til nå løftet menneskeheten opp til det høyeste nivå noen sinne har vært på.

Hva er dette "høyeste nivå", helt konkret?

 

Ateistene og humanistene er dette nye menneskets fiender. De ønsker seg et egoistisk ape menneske, et dyr som mal for menneskeheten.

De ønsker seg? Mennesket ER en egoistisk ape. Dyr er ikke et MÅL. Vi ER dyr.

 

Ateistene og humanistene starter med fakta og jobber seg videre derfra. Du gjør det motsatte.

 

Ved å starte med fakta kan man forstå hvordan alt henger sammen, og det er til menneskehetens beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, Gud er i oss.

På hvilken måte?

 

På samme måtte som han var i Jesus Kristus.

 

Det er derfor mennesket Jesus Kristus er et bedre menneske en ape-mennesket ateistene og humanistene tror på.

På samme måte som han var i Jesus Kristus? Hva med å gi en litt mer konkret forklaring? For Jesus var jo gud, var han ikke? Vil det si at jeg også er gud?

 

Og hvordan vet du egentlig dette?

 

Du kan bli som Jesus Kristus, hvis du lar deg forvandle fra en egosentrert skapning til et kjærlig menneske.

 

Du begynner med å endre ditt menneskesyn.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Menneskehetens identifikasjon med mennesket Jesus Kristus har til nå løftet menneskeheten opp til det høyeste nivå noen sinne har vært på.

Hva er dette "høyeste nivå", helt konkret?

 

Ateistene og humanistene er dette nye menneskets fiender. De ønsker seg et egoistisk ape menneske, et dyr som mal for menneskeheten.

De ønsker seg? Mennesket ER en egoistisk ape. Dyr er ikke et MÅL. Vi ER dyr.

 

Ateistene og humanistene starter med fakta og jobber seg videre derfra. Du gjør det motsatte.

 

Ved å starte med fakta kan man forstå hvordan alt henger sammen, og det er til menneskehetens beste.

 

Ser du søker å fremme den "egoistiske apen" ved å hevde at det er det vi er. Nå har det seg imidlertidig slik at vi opprinnelig er noe helt annet, et uegoistisk menneske lik Jesus Kristus.

 

:idea: Litt fakta: Ingen ble født egoist.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

På samme måte som han var i Jesus Kristus? Hva med å gi en litt mer konkret forklaring? For Jesus var jo gud, var han ikke? Vil det si at jeg også er gud?

 

Og hvordan vet du egentlig dette?

 

Du kan bli som Jesus Kristus, hvis du lar deg forvandle fra en egosentrert skapning til et kjærlig menneske.

 

Du begynner med å endre ditt menneskesyn.

Jeg var egentlig mest interessert i å få vite hvordan du kan vite dettte, og en litt mer konkret forklaring av hva det vil si at Gud er i oss. Jeg hadde blitt meget taknemlig hvis du kunne forklart litt mer om akkurat disse to tingene.

 

I tillegg kan du godt fortelle litt om hva som definerer en egosentrert skapning og en kjærlig skapning, og hva dette egentlig har med gudstro å gjøre. Grunnen til at jeg lurer er at jeg har en venninne som er ateist, men helt unormalt empatisk overfor andre (ikke noe spor av egoisme der) og klarer å begynne å gråte for folk som har det vondt på helt andre breddegrader.

 

Enda et spørsmål: Hva er det som er så forferdelig og egoistisk med aper? Det er mange aperaser (inkludert oss) som lever på en kjærlig måte der de tar var på hverandre.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Mennesker er aper IHS. Bevisene som peker mot dette burde du ikke ignorere. Vi deler en felles stamfar med apene. Dette er ikke et utrykk for ønske men fakta. Jeg skjønner at du har problemer med å skille de to, men

 

Fakta - Realitet

Ønske- Subjektivt

 

Men selv om vi i utgangspunktet er egoistiske apekatter så kan vi strebe for å bli bedre mennesker.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
IHS, gi meg eit KONKRET eksempel på at humanister og ateister er "onde". Og så eit eksempel på kva din religion gjer som er "usedvanlig bra" for oss.

Jeg kan godt komme opp med noen grusomme ateister, og noen gode kristne om du vil.

 

:idea: Litt fakta: Ingen ble født egoist.

Du kunne ikke ha tatt mere feil en det.,

Et nyfødt barn er det mest egoistiske som finnes.

Barnet tenker kun på sine egne behov og vil fortsette med det om ingen lærer det opp til medmenneskelighet.

Tror ikke du har barn for å si det slik.

Det er nok feil. I menneskers hjerne er det en innebygd trang til å hjelpe medmennesker, selv de man ikke kjenner kan denne trangen forekomme for.

Lenke til kommentar
IHS, gi meg eit KONKRET eksempel på at humanister og ateister er "onde". Og så eit eksempel på kva din religion gjer som er "usedvanlig bra" for oss.

Jeg kan godt komme opp med noen grusomme ateister, og noen gode kristne om du vil.

 

Joda, men kan du komme opp med noen der humanismen er utløsende årsak til ondskap?

Lenke til kommentar
Det er nok feil. I menneskers hjerne er det en innebygd trang til å hjelpe medmennesker, selv de man ikke kjenner kan denne trangen forekomme for.

Et spebarn har ikke et medmenneskelig molekyl i kroppen sin når det er nyfødt, da er det overlevelsesinstinktet som råder og om naboungen dør av matmangel vil det ikke løfte en finger for å hjelpe til.

Lenke til kommentar
IHS, gi meg eit KONKRET eksempel på at humanister og ateister er "onde". Og så eit eksempel på kva din religion gjer som er "usedvanlig bra" for oss.

"Jeg kan godt komme opp med noen grusomme ateister, og noen gode kristne om du vil."

 

Og eg kan sannsyneligvis komma opp med fleire religiøse forferdelige folk. At folk må klenga seg til tru om ei øvre makt som styrer ting er forferdelig. At livet er så dårlig og at ting er så forvirrande at dei må tenka sånn, ja, det bare trist. Synes rett og slett synd på dei.

Endret av Frusci
Lenke til kommentar

Det virker som du deler verdens skapninger inn i gruppene 'menneske' og 'dyr'. Dette er en veldig tafatt inndeling, i motsetning til f.eks. denne - poenget er: Vi er dyr, men vi er mennesker. WOHA!

 

Indelingen av menneskeheten i disse to gruppene er ur gammel. Ateistenes og humanistenes evolusjonsteori har ikke akkurat endret på dette.

Så du deler menneskeheten inn i gruppene 'menneske' og 'dyr'?

Lenke til kommentar
La meg spørre deg, IHS, hvordan gagner gudstro et menneske?

 

Hvis Gud er et menneske, er det i menneskets interesse å tro på Ham.

 

Ja, det vet jeg du mener. Men hvorfor? Konkrete eksempler på hvordan det gagner menneskeheten, slik jeg gjorde med humanismen.

 

Menneskehetens identifikasjon med mennesket Jesus Kristus har til nå løftet menneskeheten opp til det høyeste nivå mennesket noen sinne har vært på. Ateistene og humanistene er dette nye menneskets fiender. De ønsker seg et egoistisk ape menneske, et dyr som mal for menneskeheten.

 

Atte det var? Jeg ønsker et dyr som mal for menneskeheten? Er du gal?

 

Bare fordi jeg mener at mennesket og apene er nedstammet fra samme forfeder over millioner av år betyr ikke at jeg vil identifisere meg med denne "arven", og vi kan kalle det det, for vi er jo tross alt blitt en egen art med vår egen tidsperiode og kulturelle/intelektuelle arv. Jeg ønsker John Stuart Mill og Immanuel Kant som mal for menneskeheten, ikke dyr! Jesus var også en veldig vis filosof som også ville vært en fin mal.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Jesus var ikke vis i den grad at han kom med noe nytt eller revolusjonerende angående kjærlighet annet enn et varmt ferieparadis for ateister.

Du kan se på han som en syngende ungjente som kjørte safe med coverlåter og en dyp utringning.

 

 

Menneskets adferd er ikke fri, vi er fortsatt og vil nok alltid ha noe i oss som påvirker vår adferd. Bedre å bli kjent med hva vi er enn å leve i en fantasi.

I den rette situasjonen er drap og voldtekt like lett som å knyte skoene.

Endret av Gronko
Lenke til kommentar
Jeg har ingen interesse for å bli som Kristus slik at min sadomasocistiske far kan se på at jeg dør etter å ha blitt spikret til et kors slik at jeg kan frelse verden fordi reglene min far har laget sier at det må til.

 

Har ingen ting med "sadomasochisme" å gjøre

 

Jesus Kristus lot seg hånes, spyttes på, slås, piskes, korsfestes, pines og dø for å ta bort vår skyld. Slik at Gud (kjærligheten) kan bo i oss. Skylden blokkerer for kjærligheten og må fjernes. Les litt psykologi.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

På samme måte som han var i Jesus Kristus? Hva med å gi en litt mer konkret forklaring? For Jesus var jo gud, var han ikke? Vil det si at jeg også er gud?

 

Og hvordan vet du egentlig dette?

 

Du kan bli som Jesus Kristus, hvis du lar deg forvandle fra en egosentrert skapning til et kjærlig menneske.

 

Du begynner med å endre ditt menneskesyn.

Jeg var egentlig mest interessert i å få vite hvordan du kan vite dettte, og en litt mer konkret forklaring av hva det vil si at Gud er i oss. Jeg hadde blitt meget taknemlig hvis du kunne forklart litt mer om akkurat disse to tingene.

 

I tillegg kan du godt fortelle litt om hva som definerer en egosentrert skapning og en kjærlig skapning, og hva dette egentlig har med gudstro å gjøre. Grunnen til at jeg lurer er at jeg har en venninne som er ateist, men helt unormalt empatisk overfor andre (ikke noe spor av egoisme der) og klarer å begynne å gråte for folk som har det vondt på helt andre breddegrader.

 

Enda et spørsmål: Hva er det som er så forferdelig og egoistisk med aper? Det er mange aperaser (inkludert oss) som lever på en kjærlig Proxy-Connection: keep-alive

Cache-Control: max-age=0

 

te der de tar var på hverandre.

 

Gud er kjærlighet. Egoisten er motstanderen.

 

Egoisten er i alle (mer eller mindre) - Kjærligheten er i alle (mer eller mindre)

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...