Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

hva skjer om man ikke møter opp på sesjon?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg finner ikke brevet mitt om sesjon, det er sikkert et år siden jeg fikk det brevet. jeg fikk høre at det vr på tide med sesjon for folk nå. hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

vpv? er det mulig å gjøre noe slikt på nettet? er det ikke en side som heter min side eller noe slikt med slike tjenester samlet?

Lenke til kommentar

Jeg var sesjonsassistent for mange år siden så ting kan ha endret seg, men jeg forsøker å hjelpe. :)

 

jeg finner ikke brevet mitt om sesjon, det er sikkert et år siden jeg fikk det brevet. jeg fikk høre at det vr på tide med sesjon for folk nå. hva skal jeg gjøre?

Å ringe Vernepliktsverket og spørre er ingen dum ide dersom du lurer på om du skulle ha vært på sesjon allerede. Men jeg vil tro at du får en innkalling med konkret tidspunkt og sted få uker før du skal dit. De sender ikke ut innkalling et år i forveien og regner med at folk skal huske den datoen.

 

Hva som skjer dersom du ikke møter: Du blir sannsynligvis innkalt på nytt til en ny dato, et slags oppsamlingsheat for folk som ikke har møtt, vært syke eller fått utsettelse. Dersom du gjentatte ganger unnlater å møte, involveres det vanlige politiet. MP har ingen myndighet over deg før du har vært på sesjon og blitt fordelt til en avdeling, da du ennå er sivilist. Når MP evt. kommer hjem til folk og henter dem, er først når de unnlater å møte til førstegangstjeneste eller repetisjonsøvelse.

Lenke til kommentar
Man skal egentlig bli hentet inn av politiet, men de prioriterer VIRKELIG ikke folk som ikke møter til sesjon.

 

MP, ja... Jeg ble oppringt av dem i fjor med spørsmål om hvor en av mine daværende ansatte var. Svarte at han var på jobb, fikk beskjed om å ikke varsle, og en halvtime etterpå kom det to uniformer og henta fyren.

Lenke til kommentar
fikk en returmail hvor dette stod:

 

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

 

Delivery to the following recipients failed.

 

[email protected]

 

Det betyr at du har skrevet inn gal e-postadresse. Da må du finne riktig adresse og prøve på nytt. Oppgaven skulle ikke være uoverkommelig, særlig ikke når Login rett ovenfor har gitt deg den riktige adressen.

 

Er det likevel for vanskelig, kan du som alternativ ringe det telefonnummeret det er vist til i flere innlegg i denne tråden. Det burde du klare da nummeret er veldig enkelt. Er linjen stengt for dagen, får du prøve igjen i morgen. Lykke til.

Lenke til kommentar

Har en fetter som ikke var så glad i militæret. Han fikk stadig "innvitasjon" tel sesjon, men så vare det at han gikk forbi søppelkassa på vei fra postkassa da....å da er det jo vansklig å tenke seg tel hvor de breva havna hen. Når man får innkalling får man en svarslipp, å først når man har sendt inn den å bekreftet at man har fått innkalling, kan det få konsekvenser å ikke møte opp. fettern min fikk vel 8 inkallinger som gikk rett i søppla, å på slutten begynte detta sesjonskontoret å ringe hele slekta får å få greie på hvor han var hen. Sjøl fikk jeg en telefon hvor dem lurte på om jeg "kjente til denne personen", siden vi hadde samme etternavn. ellers fikk både foreldra, søskna, bestemora, huseier å et par onkler telefon for å finne ut hvor han var hen. Endte med at han tok seg turen tel slutt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...