Gå til innhold

taxi inflasjon på 50 eller 75 % i nordens paris!


Anbefalte innlegg

En bagatell kan hende, men det har seg slik at jeg etter konsert med noen pils tok drosje hjem nå i torsdag,som regelmessig kunde "veit" jeg det koster 200-230 på ukedager og intil 300 på helger, har tatt den turen mange ganger.

 

Uansett det var seint, trett,sliten og ville bare komme meg hjem så når drosjechafføren sa det kostet nesten 400 kr gjorte jeg noen svake prostester og betalte denne ellers ufyselige yrkeschafføren dennes blodpris,og kom meg hjem i en fart. skall si det har blivit dyrt i nordens paris gitt :(

 

Skulle bare få det bekreftet att uten andre vittner enn meg og chafføren, uten kvittering som han egentlig ska tilby kunden(meg) er jeg i det store og hele sjanseløs i en klage noen steder ?

Tar det for gitt att hvis jeg skulle finne på å gjøre det hele officiellt kommer denne å pynte på sanningen,eller med andre ord lyge, det lille av personligheten jeg fikk se tilsier og det.

 

Det er 150 kr påslag over natta,litt drøyt uansett og tromsø taxi mister en kunde annet enn i absolut nødfall,i det minste ikke den chafføren, ellers er det aldrig noe tull med kollegerne hans.men fortroendet til taxinæringen har fått seg en knekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid få med deg kvitteringen! Det er regel nummer en når man tar taxi.

 

Jeg har jobbet på en taxi-sentral og det er rimelig mange som mister mobiltelefoner og lignende, men som ikke aner hvilket selskap eller bil, så de må ringe alle selskapene og surre.

 

 

Men det er sant at de aller fleste drosje-selskaper har satt opp prisene sine pga. finanskrisen. Taxibransjen har merket dette veldig godt. Om du tar mye Taxi anbefaler jeg å sjekke opp litt priser.

Lenke til kommentar

Min anbefaling fra Oslo er å sjekke prisene til selskapene litt på forhånd. Her kan det fort bli dobbelt så dyrt med feil selskap. Hvis det er samme selskap så er det greit å ta vare på taxi regningen. har opplevd tidligere at sjåføren plutselig har kjørt noen kilometer lengre enn hva som er vanlig

Endret av xuax
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

takk for respons, har forhørt meg litt, denne sjafføren er visst nok litt smålur, men saken er nok sjanseløs, leksjon lært antar jeg, godt det i det minste :)

 

Tok faktiskt samme tur etter denne, og det var "vanlig" pris på den,er selvsagt mer obs nå da.

 

I oslo bruker jeg ringe f,eks strømmen taxi (er lagret med det navnet) hvis jeg ska den veien,sparer mange hundre på det,ellers tar jeg ikke mye drosje i oslo men godt tips å få med seg.

 

og ja, var nok en "bomtur" han gjorte der gitt, berget helga for han der gitt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...