Gå til innhold

[LØST] RMA med Netshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var nettopp dette mistenkte i min første post:

 

Dette er antagelig en produksjonsfeil, ( HW.no testere pleier å være forsiktig med lånt utstyr, også :dontgetit: ).

 

Du bør undersøke om Netshop har rett (etter Norsk lov) å hevde at all skade er kunden's ansvar.

 

Jeg er ingen jurist, men etter det Bolson sier, Netshop må bevise at du har ødelagt pinnene?.

 

Denne skaden er ganske rar også. Det kan ikke oppstå ved feilmontering av CPU. Det er helt umulig at noen kan få det till ved feilmontering.

 

EDIT: For å fordype litt.

 

De kan ikke sannsynliggjøre at skaden har oppstått ved feilmontering (jeg personlig vil betale en høvding til den Netshop-teknikeren som kan gjenskape en slik skade). Da kan de alltid hevde at du har rotet i socket med kniv/skrutrekker for å fjrne pasta/eller bare for moror/galskap, men da må de bevise dette? (hvis jeg forstår lovparagrafen rett)

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Det eneste jeg har gjort i sokkelen er å blåse lett gjennom et filter, noe jeg alltid gjør for å evt. fjerne partikler som måtte befinne seg der fra produksjon.

 

Tror verken pust, pes eller kraftig nys er sannsynlige årsaker. Selv ikke netshop hadde prøvd seg på den :D

 

Jeg er veldig spent på hvordan Netshop mener skaden skal ha oppstått. Det burde de gitt en forklaring på ved avslag, istedenfor å bare si at det er kundens egen feil.

 

De har bevisbyrden, men gidder ikke engang komme med en teori. Svakt.

Endret av formann
Lenke til kommentar
Tja. At Netshop er tvilsomme vet vi alle.

 

De nektet meg 5 års reklamasjonsrett på min bærbare.

 

Forbanna tølpere og røvere.

 

Nei, vi vet ikke det. Har aldri hatt noen problemer med noen nettbutikk og ikke med Netshop heller.

 

Det er merkelig at man alltid kan finne noen som er ekstremt negative uansett hvilket selskap det er snakk om...........

Lenke til kommentar

Jeg tror det er naturlig at man blir negativ til en butikk om man blir nektet reklamasjonsrett på en laptop, dog kjenner man ikke fakta i den saken der. Hvis du aldri har opplevd problemer ift. nettbutikker kan du ærlig talt ikke ha handlet mye på nett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg tror det er naturlig at man blir negativ til en butikk om man blir nektet reklamasjonsrett på en laptop, dog kjenner man ikke fakta i den saken der. Hvis du aldri har opplevd problemer ift. nettbutikker kan du ærlig talt ikke ha handlet mye på nett.

 

Å, joda. Jeg er en e-shopper.........

 

Jeg har vel kjøpt en 30 ulike bestillinger opp i gjennom. Og aldri ett problem.

Lenke til kommentar

30 ulike bestillinger oppigjennom årene?

 

Jeg har siden april 2008 70 ulik bestillinger kun hos en butikk, og jeg handler hos en del butikker. Ergo blir det irrelevant om du aldri har hatt et problem. De aller fleste har nok opplevd et problem av en eller annen sort.

 

Så gjelder det hva man definerer som problemer. Jeg har handlet hos Netshop siden de startet, rundt 10 år(grov gjetning) blir det vel. Jeg har i denne perioden hatt noen småproblemer, men det har alltid løst seg på en eller annen måte. Denne gangen har det ikke gjort det, så langt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

10 år var å ta litt i, 5 og eit halv har dei eksistert.

 

Det er jo eit vanleg diskusjonstema at ein ikkje ser problemet sidan vedkomande aldri har hatt problemer med nettbutikken. Før ein kjem opp i ein sånn situasjon sjølv er det vanskeleg å sjå for seg korleis det er. Eg handler hos Netshop til eg eventuelt får store problemer sjølv.

Lenke til kommentar

Jeg nevnte tidligere i tråden at jeg hadde min første RMA med Netshop for omtrent 5 år siden ja, så det stemmer nok. Dog var da meget forståelsesfulle og kundevennlige selv om hele RMA prosessen tok 6mnd. Hvorvidt man aldri har hatt et problem med den ene eller andre butikken blir noe irrelevant i denne sammenhengen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ser ikke ut som han har noe å klage på såvidt jeg kan se.

 

Dessuten får man alltid med en sjokolade i pakkene fra Netshop.

 

Bare for å få denne i mine innlegg må jeg si at jeg ikke fikk sjokolade når jeg for noen uker siden kjøpte en hel PC fra Netshop:(

 

Min fulle støtte til deg Theo!

Lenke til kommentar
10 år var å ta litt i, 5 og eit halv har dei eksistert.

 

Det er jo eit vanleg diskusjonstema at ein ikkje ser problemet sidan vedkomande aldri har hatt problemer med nettbutikken. Før ein kjem opp i ein sånn situasjon sjølv er det vanskeleg å sjå for seg korleis det er. Eg handler hos Netshop til eg eventuelt får store problemer sjølv.

Med slike frigivende moderatorer ville HW.no aldri gå tom for nettbutikker som sponsorer. :p

 

Her prater vi om en mulig brudd på norsk lov, det er litt farlig å bagatellisere den så enkelt og greit.!

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Det eneste jeg har gjort i sokkelen er å blåse lett gjennom et filter, noe jeg alltid gjør for å evt. fjerne partikler som måtte befinne seg der fra produksjon.

 

Tror verken pust, pes eller kraftig nys er sannsynlige årsaker. Selv ikke netshop hadde prøvd seg på den :D

 

Jeg er veldig spent på hvordan Netshop mener skaden skal ha oppstått. Det burde de gitt en forklaring på ved avslag, istedenfor å bare si at det er kundens egen feil.

 

De har bevisbyrden, men gidder ikke engang komme med en teori. Svakt.

 

Bevisbyrden er vel strengt tatt kun å dokumentere den bøyde pinnen og sannsynligjøre brukerfeil, noe som sikkert ikke er veldig vrient, ikke å ha en video av Theo343 som begår feilen.

 

Anngående denne pinnen, så anntar jeg at Theo343 neppe er særlig sikker på at den var en produksjonsfeil etter å ha lest hans poster i den andre tråden. Hvordan kan denne skaden være en brukerfeil? Vipp denne pinnen litt ut av posisjon ved et uhell, for så å flatbanke den når CPU feste ble låst, så blir det nok mulig.

Er dette så en helt uvanlig sak der netshop tar et helt ekstremt standpunkt, absolutt ikke, google litt så finner man det ut ganske fort.

 

Det er selvsagt trist å tape penger, Theo343, men dette synes jeg du har dratt litt ut av proposjoner, og sliter med å rettferdigjøre, i mine øyne iallefall...

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke at jeg har dratt dette ut av proporsjoner. Jeg kan ikke helt se hvor jeg er usikker på om jeg skulle ha utført dette selv, tvert i mot er jeg ganske så sikker på at jeg neppe har "lugget" denne mikroskopiske fjæren midt i sokkelen ut av posisjon og deretter flatbanket den, da plasthetten var av kun under monteringen.

 

Å tape penger gjør man hele tiden når man tar en risiko ved å bruke penger, men i dette tilfellet mener jeg det er totalt feil at jeg skal sitte med tapet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg ikke at jeg har dratt dette ut av proporsjoner. Jeg kan ikke helt se hvor jeg er usikker på om jeg skulle ah utført dette selv, tvert i mot er jeg ganske så sikker på at jeg neppe har "lugget" denne ut av posisjon og deretter flatbanket den da plasthetten var av kun under monteringen.

 

Å tape penger gjør man hele tiden når man tar en risiko ved å bruke penger, men i dette tilfellet mener jeg det er totalt feil at jeg skal sitte med tapet.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13237477

Du virker ikke akkurat sikker her, og isteden for å lage dette opplegget her så kunne du ha fixet denne pinnen, og klokket isteden... :cool:

Lenke til kommentar

Det jeg sier der Ourasi er at jeg ikke så om den var bøyd før jeg monterte CPU. Som jeg sier "jeg hadde da ikke montert CPUen om jeg så en defekt i sokkelen". Så det var nok ikke helt rett.

 

I hele tatt å røre fjæren når jeg oppdaget dens tilstand kunne fått den til å brekke for et godt ord, derfor rørte jeg ingenting i sokkelen.

 

Og som sagt, maskinen virket tilsynelatende helt perfekt i OSet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...