Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva?! Ingen HTC Magic i Norge? Dersom de skal gjøre seg vanskelige og nedprioritere oss får jeg vel importere selv!

http://mobilen.no/wip4/htc_android_blaa/d.epl?id=36374

 

"det er en del tjenester som må være på plass før du kan ha full nytte av en Android i de nordiske nettene"

 

Noen som skjønner hva det menes med dette?

Det eneste jeg kan tenke meg er littegranne juss rundt det å kjøpe/selge programmer fra Android Market, men det kan da ikke være rakettforskning å få ordnet opp i dette?

 

For etter at jeg fant ut hvordan jeg får MMS til å fungere så kan jeg ikke umiddelbart si at det er så veldig mye ved telefonen i seg selv som jeg savner for at den skal fungere fullt ut i Norge. Hva er det jeg overser???

 

(nei, æøå på tastaturet ser jeg ikke på som noe som må være på plass, plenty av telefoner med qwerty-tastatur som selges i Norge uten fysiske æøå på plass)

 

~Christopher

Lenke til kommentar

For dere som er spent på Cupcake, se denne og denne linken. En som har testet to modifiserte builds, og viser endel fine screenshots.

 

Selv gleder jeg meg for øyeblikket mest til widgets faktisk, ettersom jeg gjerne vil ha vær og agenda på "desktopen" uten å måtte ty til alt for mye ekstraprogrammer. Kjører for tiden aHome, og den er av og til svært treg når jeg returnerer fra programmer. Ser for meg at å kunne gjøre mer med basisprogramvaren vil hjelpe på slike problemer.

Lenke til kommentar
Nå har det vært rolig her en stund :) Begynner å bli spent på Cupcake nå. Noen som tør å tippe en dato? Jeg mener å ha sett 27. april en plass, hadde ikke gjort noe :)

 

Versjon 1.5 av Android, som er basert på Cupcake-utviklingstreet, ble lansert offisielt i natt/i går kveld.

Så det betyr at det er ferdig :-)

 

Se feature list her:

http://source.android.com/release-features

 

Når den blir tilgjengelig for Dream/G1/ADP1 er ikke jeg sikker på. Sapphire/Magic skal etter planen slippes 5. mai og den vil ha 1.5 ombord. Så kan man spekulere i om 1.5 vil bli tilgjengelig for oss med Dream/G1/ADP1 før eller etter denne datoen.

Noen mener det blir en stund etter, for ikke å ødelegge for salget av Sapphire/Magic. Andre mener den kan komme når som helst nå, og det har blitt spekulert i at den da først vil dukke opp for de med ADP1 (vet ikke helt hvorfor).

 

Så for min egen del så er jeg avventende, og lar meg foreløpig ikke friste av diverse 1.5-images på forums.xda-developers.com selvom de nå virker å bli veldig stabile og funksjonsrike.

 

~Christopher

Lenke til kommentar

Har prøvd wpa2 enterprise på ntnus eduroam, uten hell.. kan poste configen her senere hvis du er interessert?

 

edit: her!

 

network={
	ssid="eduroam"
	scan_ssid=1
	key_mgmt=WPA-EAP
	eap=PEAP
	identity="xxxxxxxxx"
	password="xxxxxxxxx"
	phase2="AUTH=MSCHAPV2"
	disabled=1
}

 

Den får jeg altså ikke til å virke.. :(

 

edit2: hvem har puttet inn disabled? :D

 

edit3: fant en nyttig link[/url. Vil forøvrig anbefale å bruke cat til å kopiere filer, da beholder en vel rettighetsinnstillinger?

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
WOHO!! Android 1.5 for ADP1 er kommet :D

 

Jeg som akkurat satt på lesesalen og nesten vurderte å begynne eksamenslesingen. Nix :)

 

Har akkurat lastet den inn her. Ser ut til å fungere bra. Kalender- og musikk widget er herlig. Kan poste om jeg finner noen bugs, men foreløpig anbefales den.

 

Kort innopå: wipe'et du/dere telefonen, eller gikk det greit å flash'e og beholde dataene?

Er litt opptatt nå så jeg har ikke tid til å lese alle instruksjonene... :-)

 

~Christopher

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...