Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Kjøpte min Android HTC G1 (T-mobile) i USA mars i år.

 

Downgradet til 1.29 (Jesusfreke) for å få root iht til "oppskriften".

http://wiki.xda-developers.com/index.php?p...C_Dream_Rooting

 

Upgradet deretter til 1.43 for å få fastboot tilgang, for så å flashe til versjon 1.5

cupcake.

http://wiki.xda-developers.com/index.php?p...C_Dream_Cupcake

 

Kan absolutt anbefale fremgangsmåtene på disse sidene!

Har per nå siste build i hayakuro's serie (5.0.2 Hr5) som støtter apps2sd.

http://code.google.com/p/sapphire-port-dream/

 

Telefonen er en drøm!!

Har ennå ikke funnet noen andre feil enn at minnekortet kanskje blir litt slitent av all upgrade og flashinga.. mitt tips der er å ha et lite (1gb) MicroSD kort kun for dette formålet..så svir dere ikke av et stort kort! =)

 

En ting å få med seg er at hvis man skal benytte seg av apps2sd funksjonen burde man ha et klasse6 kort..lavere blir bare treigt.

 

Har vel ennå ikke funnet noe jeg kunne tenkt meg på tlf uten å ha funnet en løsning på det innen kort tid..for meg er det ENESTE ankpunktet at det ikke er blitz på kameraet. 1.5 cam og camcorder er ikke som vi er vant til på feks nokia, men fungerer overraskende bra på en smarttlf som denne!

 

Til slutt vil jeg bare komme med en henstilling til alle gadgets freak om ikke å anskaffe denne telefonen! Mulighetene er bare litt for mange og døgnet har alt for få timer til å få tid til noe annet enn å leke med android!

Loooooove it!!!! :D

Endret av pak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for meg er det ENESTE ankpunktet at det ikke er blitz på kameraet. 1.5 cam og camcorder er ikke som vi er vant til på feks nokia, men fungerer overraskende bra på en smarttlf som denne!

 

Batterilevetiden med originalbatteriet kan du vel neppe være strålende fornøyd med..? ;-)

 

Det er her HTC m.fl. må sette inn R&D-støtet i samarbeid med batteri-partnere, nå ser vi telefoner med store skjermer og med så mye nettintensive muligheter pluss GPS m.m. at batterikapasiteten har blitt den store akilleshælen.

 

Selv kjører jeg stadig oftere 2200mAH-batteriet (1400mAH-batteriet fra Seidio kommer også litt til kort) som gjør telefonen omtrent like tykk som min Nokia Communicator anno 1998, men hva gjør man ikke for å kunne sjekke mail, twitter, ha på GPS, etc. hele dagen?

 

~Christopher

Lenke til kommentar
for meg er det ENESTE ankpunktet at det ikke er blitz på kameraet. 1.5 cam og camcorder er ikke som vi er vant til på feks nokia, men fungerer overraskende bra på en smarttlf som denne!

 

Batterilevetiden med originalbatteriet kan du vel neppe være strålende fornøyd med..? ;-)

 

Det er her HTC m.fl. må sette inn R&D-støtet i samarbeid med batteri-partnere, nå ser vi telefoner med store skjermer og med så mye nettintensive muligheter pluss GPS m.m. at batterikapasiteten har blitt den store akilleshælen.

 

Selv kjører jeg stadig oftere 2200mAH-batteriet (1400mAH-batteriet fra Seidio kommer også litt til kort) som gjør telefonen omtrent like tykk som min Nokia Communicator anno 1998, men hva gjør man ikke for å kunne sjekke mail, twitter, ha på GPS, etc. hele dagen?

 

~Christopher

 

Gps'en skrur seg på on demand, den kjører ikke hele dagen (med mindre du har programvare som spør gps'en om posisjon konstant). Og neida, orginalbatteriet holder ikke mer en en dag med full bruk, men finn en smartphone som gjør det ;), dem er det ikke mange av.

Lenke til kommentar
WOHO!! Android 1.5 for ADP1 er kommet :D

 

Jeg som akkurat satt på lesesalen og nesten vurderte å begynne eksamenslesingen. Nix :)

 

Har akkurat lastet den inn her. Ser ut til å fungere bra. Kalender- og musikk widget er herlig. Kan poste om jeg finner noen bugs, men foreløpig anbefales den.

 

Kort innopå: wipe'et du/dere telefonen, eller gikk det greit å flash'e og beholde dataene?

Er litt opptatt nå så jeg har ikke tid til å lese alle instruksjonene... :-)

 

~Christopher

 

Flashet ved å bruke oppskriften på denne siden . Men orket ikke følge de 5 første punktene. En snarvei her er bare å mounte telefonen, kopiere imaget til sd-kortet og kalle zip mappen for update. Så er det bare å hoppe til punkt 6 i oppskriften. Når telefonen startet etter reboot var all data beholdt, og trengete ikke "starte helt på nytt" med innlogging hos google. Så bare å kjøre i vei. Må bare innrømme at 1.5 er herlig. Har sittet og testet litt i dag og alle oppdateringene jeg har funnet har vært greie funksjoener jeg kommer til å savne om jeg har måttet flashet til 1.1 nå i ettertid. Så vil anbefale alle å oppdatere.

Lenke til kommentar

grenness: jeg oppgraderte uten å wipe, fungerte fint - men tror jeg kommer til å wipe alt likevel. Den er litt treg, har endel programmer for å kompensere for manglene i 1.1 etc, og er fan av ren start :)

 

pak: har du noen fordeler som ikke er i den offisielle 1.5 (unntatt apps2sd kanskje)?

 

Forøvrig tok mobilen svært lang tid å starte etter flashing, så jeg kjørte reboot (via adb shell). Vet ikke om det var lurt, men den startet hvertfall fint etterpå.

 

edit: Har dere noen widgets å anbefale? Er spesielt ute etter en værmelding som funker i Norge, og tasks.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
grenness: jeg oppgraderte uten å wipe, fungerte fint - men tror jeg kommer til å wipe alt likevel. Den er litt treg, har endel programmer for å kompensere for manglene i 1.1 etc, og er fan av ren start :)

OK, fett.

Jeg er SÅ nær å oppgradere, men mobiliserer uante krefter og har tenkt til å utsette til i morgen, særlig nå som JesusFreke er på ballen igjen og har startet byggingen av en ny JF-pakke basert på 1.5:

 

http://jf.andblogs.net/2009/04/27/the-offi...s-here-finally/

 

Blir nok oppgradering i morgen, enten da til JF sitt image som forhåpentligvis er klart, eller så kjører jeg på med HTC 1.5 som deg.

 

Har du testet a2dp, stereo-musikk over bluetooth, forresten?

 

~Christopher

Lenke til kommentar
Hmm....er litt redd for at root-tilgangen mistes dersom man installerer HTC-versjonen på en root'et G1...stemmer dette?

 

Du mister ikke root, men 1.5 skrur av root access via shell som standard. Du kan fortsatt logge inn via adb shell med root, og hvis du vil legge til en kopi av sh som "su" med setuid root, så har du root via terminalen igjen.

Lenke til kommentar
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=507291

 

Så lenge den er rooted, ja, ikke noe problem.

 

takk, men den oppskriften der ser bare ut til å legge inn debian som en app, noe emuleringsopplegg... det må da bli horribelt treigt på en stakkars telefon??

 

er det noen norske butikker som importerer androidtelefoner forresten?

hvor får nordmenn tak i de?

 

Android er linux, det er ikke emulering, nei den fjerner ikke android systemet den legger inn ved siden av. Det blir som å legge inn og kjøre 2 versioner av X f.eks.

 

Og ja det er nok litt resursj krevende, men du kan jo bruke kill å drepe android systemet så du kun sitter igjen med debian og linux kernel'en hvis du absolutt ønsker det.

Lenke til kommentar

Vi er på forsiden :)

 

Har nå hatt 1.5 i en dag, og er fornøyd. Den største forandringen for min del er at jeg har gått tilbake til standardprogrammene for web og SMS - de dekker bedre behovene mine enn i forrige versjon (f. eks. skjermtastatur). Gleder meg til vi får se widgets.

 

Ellers er telefonen temmelig mye raskere etter en wipe, men det kan ha like mye med at jeg har vært strengere på hva jeg har installert.

 

Hr_Pengesekk: dessverre ikke ennå. Jeg har oppdatert førsteposten med tre måter du kan få tak i telefonen på, samt noen lenker :)

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...