Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært å hentet en ny HTC Magic på posten, men det var jo ikke noe SIM kort med i pakken. Så nå må jeg vente på posten og håpe at SIM kortet kommer i dag. Men jeg hadde et par spørsmål vedrørende Android.

 

Jeg har en IMAP mailkonto jeg gjerne vil ha på telefonen, men mister jeg mye av moroa ved å ikke være med på google kjøret? Som e-mail klient bruker jeg Outlook, hvor vanskelig er det å få telefonen til å synce mail med Outlook? I så fall kunne jeg ha brukt POP på telefonen og i Outlook og syncronisert mailen min når jeg satt ved PC´en.

 

Har også lest at endel har klagd over kontakt behandlingen i Android, har HTC gjort noe med det på egenhånd? Har google oppgradert den delen? Sikter til Etternavn,Fornavn problemet, hvor man ikke fikk søkt på ting etter ,.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, nei, nei.. Synce med Outlook, hva er vitsen med å få gammel mail på telefonen? :p Bruk IMAP både i Outlook og på mobilen. Ingen annes syncing nødvendig å klundre med. Du kan telefonen den sjekke mailen hvert femte min f.eks., så får du mail i nesten-sanntid. Er sannsynligvis lite datatrafikk det er snakk om.

 

Personlig så lurer jeg på å få meg en gratis exchange-mail, hvis det finnes, for "jeg-har-push-mail-tenk!"-faktoren, men jeg trenger det jo absolutt ikke. :p

Lenke til kommentar

Vel, hvis jeg bruker IMAP så får jeg jo all mailen som er lagret på servern begge steder, noe jeg strengt talt ikke trenger. Med syncing, så mente jeg vel egentlig at mail jeg har fått på telefonen blir sendt til outlook klienten min på PC´en. Kan jo såklart skru av at mobilen sletter mail med POP fra servern og få den begge steder, men det virker litt tungvindt. Datatrafikk bryr jeg meg egentlig ikke om. Har fribruk :p

Lenke til kommentar

Nei, plass er vel ikke det største problemet. Men det kan jo hende at noen tusen mails nå, som fort kan bli noen ti tusen mail til slutt lagger ned mail klienten på mobilen, gudene vet at Outlook sliter når den har for mange mails på engang, men det er vel et problem med hvordan .pst filer fungerer.

 

Får prøve imap og se hvordan det blir ;)

 

Hva med de andre spørsmålene? Kontakter med ","?

Hva skjer egentlig når man kobler telefonen opp mot en google konto?

Lenke til kommentar

Jeg har kun opplovd fornavn, ettenravn (eller omvendt) når jeg har importert kontakter til telefonen på litt utradisjonelle måter. Importerte dem til google-kontoen min fra thunderbird (finnes sikkert en outlook plugin også, og den kan sikkert importere outlook-eksporterte databser i tillegg) o syncet til telefonen derifra. Da var det ikke noe problem.

red: Når det gjelder søttrelsen, laster f-.eks. K-mail bare inn de 10/25/50 nyeste mailene uansett når du åpner innboksen. Du kan stille inn det selv.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

En god grunn er vel at de skal bli solgt som telefoner til vanlige folk, og de skal ikke behøve slik tilgang. Funksjonalitet som mangler (tethering f. eks.) burde heller være åpnet for via de offisielle grensesnittene, så da kan man heller se på dette som mangler ved Android.

 

Fra et sikkerhetsperspektiv kan det også argumenteres for at brukere ikke skal ha administratortilgang (og det ligger jo også i ordene at dette er to forskjellige roller).

Lenke til kommentar

Det er klart det er 2 forskjellige roller, men vi med over snitt i teknisk innsikt burde jo ha muligheten for å få full tilgang, uten å måtte "roote" telefonen som det heter. Om det så bare lå software tilgjengelig på htc/Android sine sider for å gjøre det. Problemet mitt er vel det at jeg ikke vil bryte garantien, men det er jo bare å flashe tilbake forsåvidt. Unødvendig mas for noe som strengt talt burde vært en selvfølge når man kjøper et produkt i mine øyne. Greit nok at root ikke er brukern du logger på, men å ha mulighet til å komme dit burde være tilgjengelig.

Men nok om det, blir sikkert ikke forandret med det første uansett.

 

Jeg lurer litt på hvordan "home" ser ut hos andre brukere av Android? Noen som kunne tatt screenshot og postet?

 

Kan man legge inn nye "themes"? Og er det mulig å bruke .mp3 filer som ringelyd? Hadde WM 6.1 tidligere og da var det mer mas å ordne en jeg orket.

Endret av Hoel
Lenke til kommentar
Prøve å spørre igjen, kanskje noen har svar nå ;)

 

Kan man legge inn nye "themes"? Hvordan?

Og er det mulig å bruke .mp3 filer som ringelyd?I så fall, hvordan?

 

og et nytt spørsmål,

hvordan får man flere homescreens?

Jeg lastet ned et program som heter Rings Extended og bruker dette til å velge ringetoner.

 

Nye themes kan du legge inn enten ved å laste ned såkalte "home-replacement-packs" som installeres i tillegg til det orginale og kan avinstalleres uten større problemer. Themet blir da å ligge på topp av det orginale. Den andre og mer optimale løsningen er å laste ned en ROM som har themes. Det er en egen kategori på xda-dev forumene hvor du finner themes til enkelte ROMs. Dette kan sammenlignes med WindowsBlinds og uxtheme til Windows :)

Lenke til kommentar

Jeg må virkelig si at jeg digger Android mer og mer for hvert minutt jeg bruker det på telefonen min, mye takket være marked og alle mulighetene som følger med der:-)

 

Men, jeg er ute etter et program som lar meg lagre kortinfo, pinkoder osv og som ikke vil være tilgjengelig for andre dersom jeg mister tlf.

 

Jeg kom forøvrig over et program som heter "squeezeController" som lar meg styre min squeezebox her hjemme. Helt genialt, og det virker som om at programmet er under stadig utvikling og bare blir bedre og bedre.

 

Men, det hadde vært utrolig praktisk og kunne streamet musikken her hjemme direkte på telefonen, er det noe som lar seg gjøre på en elegant måte?

Lenke til kommentar

Jeg har en HTC Hero nå og er strålende fornøyd hittil :new_woot:

 

Men et par spørsmål har jeg dog:

Kan man legge til eller fjerne "skrivebord" Jeg trenger strengt tatt ikke mer enn 3-4, nå er det vel 7 som er standard i Senseui

 

Finnes det en snarvei/widget til å administrere nettverket? Ikke bare slå av og på, men å velge nettverk osv.

 

Lurer også på dette

 

Hvordan kan jeg få messages til å kun se kontakter fra simkortet? På listen nå finner jeg alle mulige mennesker jeg noen gang har sendt mail til. Supportmailen til komplett er lite interresant å finne på lista :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg har en HTC Hero nå og er strålende fornøyd hittil :new_woot:

 

Men et par spørsmål har jeg dog:

Kan man legge til eller fjerne "skrivebord" Jeg trenger strengt tatt ikke mer enn 3-4, nå er det vel 7 som er standard i Senseui

 

Finnes det en snarvei/widget til å administrere nettverket? Ikke bare slå av og på, men å velge nettverk osv.

 

Lurer også på dette

 

Hvordan kan jeg få messages til å kun se kontakter fra simkortet? På listen nå finner jeg alle mulige mennesker jeg noen gang har sendt mail til. Supportmailen til komplett er lite interresant å finne på lista :ermm:

 

 

Tror ikke det er mulig å fjerne noen av sidene. Jeg bruker heller ikke alle, bare 3, men er jo ikke farlig å ha flere.

 

Tror jeg har sett noe sånn på market, men har ikke testa det selv.

 

Under people > menu > view kan du velge hvilke kontakter som skal vises (google, phone og sim). Tror det er de samme som vises under messages. Har fomla en del selv med å få orden i kontaktene, endte med at jeg gjorde om alle til google-kontakter. Fungerer greit å organisere via contacts.google.com. Er ikke helt idiellt, så hvis noen har bedre forslag vil jeg gjerne høre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...