Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Contacts - view - contacts with phone numbers, så slipper du å få en milelang liste over alle du noen sinne har utvekslet mail med.

 

Etter at jeg fant den opsjonen kan jeg aldri tenke meg å _ikke_ bruke Google til kontakter. Utrolig behagelig å kunne redigere kontakter online, også bare dukker de opp på telefonen. Fungerer jo fint som backup og.

Lenke til kommentar
Unngå gmail? Det er jo den beste mailen.. Hvorfor liker du ikke den?
Nja, man kan jo først nevne relativt dårlig/stygt webinterface, men personlig sjekker jeg ikke mailen online bortsett fra i nødstilfeller uansett.

Et større minus er at de leser gjennom mailen din ("kun for å skreddersy reklame, selvfølgelig"), men jeg foretrekker at det ikke skjer. :)

I tillegg er ikke EULAen deres akkurat av de beste.

*paranoid* :ph34r:

Lenke til kommentar
Tja, jeg er egentlig ikke paranoid, men helhetlig synes jeg ikke google er det som i min bok kvalifiserer som en seriøs mailleverandør. Nå er jo det noe man som regel må betale for, så det er jo ikke så rart, mtp at den er gratis.

Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hva mener du mangler for at Gmail skal kvalifiseres som en seriøs tjeneste?

Lenke til kommentar

- "Lese" gjennom all mail kunden får og sender diskvalifiserer seg selv. Det bør strengt tatt ikke kreve noen nærmere utdypning. Utelukket allerede der.

- Mindre slikt

- Reklame i webinterfacet (selv om det er lite og diskret sammenliknet med en del andre)

- jeg vet ikke om den legger til reklame i slutten av mailen slik som bla. hotmial gjør, men det er også noe som gjør en mailtjeneste uaktuelt for meg.

- treg til å sende mail (tydeligvis, ihvertfall nå). Jeg sendte en mail til meg selv fra en gmail-adresse nå for å sjekke punktet over, ettersom jeg ikke husker, men den har ikke kommet frem enda. Greit nok, det er bare knappe to minutter siden jeg sendte den, men jeg foretrekker umiddelbar epost. Sendte en mail fra en annen tjeneste samtidig som kom frem umiddelbart, så det er ikke mottakermailen.

 

Som sagt, de fleste punktene kan man bruke mot de aller fleste gratis-mail, så du trenger ikke bli oppbrakt over at jeg snakker stygt om favoritt-tjenesteleverandøren din, men noen har høyere krav enn andre. For all del, kos deg med gmail.

 

Hvis du vil ha en fortsatt diskusjon, kan vi ta det på pm, vi er vel litt offtopic her nå.

Lenke til kommentar
- "Lese" gjennom all mail kunden får og sender diskvalifiserer seg selv. Det bør strengt tatt ikke kreve noen nærmere utdypning. Utelukket allerede der.

- Mindre slikt

- Reklame i webinterfacet (selv om det er lite og diskret sammenliknet med en del andre)

- jeg vet ikke om den legger til reklame i slutten av mailen slik som bla. hotmial gjør, men det er også noe som gjør en mailtjeneste uaktuelt for meg.

- treg til å sende mail (tydeligvis, ihvertfall nå). Jeg sendte en mail til meg selv fra en gmail-adresse nå for å sjekke punktet over, ettersom jeg ikke husker, men den har ikke kommet frem enda. Greit nok, det er bare knappe to minutter siden jeg sendte den, men jeg foretrekker umiddelbar epost. Sendte en mail fra en annen tjeneste samtidig som kom frem umiddelbart, så det er ikke mottakermailen.

 

Som sagt, de fleste punktene kan man bruke mot de aller fleste gratis-mail, så du trenger ikke bli oppbrakt over at jeg snakker stygt om favoritt-tjenesteleverandøren din, men noen har høyere krav enn andre. For all del, kos deg med gmail.

 

Hvis du vil ha en fortsatt diskusjon, kan vi ta det på pm, vi er vel litt offtopic her nå.

 

http://i33.tinypic.com/24nmpky.jpg

 

Hvor ser du det stygge grensesnittet og reklamen om jeg tør spørre ?

og btw er vell kansje ett år siden sist gmail var nede og da kun i noen få timer :)

Lenke til kommentar

Du så hva artikkelen handlet om, men klarte ikke lese den?

Og hvorfor trekker du fram utseendet? Det nevnte jeg da virkelig ikke på listen i posten min over? Reklamen er forresten rett over der du har blurret. ut bildet (over maillisten).

red: Bare spar deg fanboyismen din, jeg er ferdig å diskutere den saken. I hvert fall i denne tråden, da det ikke er spesielt relevant. Hvs gmail fyller dine krav er det fint for deg, noen har andre og strengere krav enn deg.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Som sagt, de fleste punktene kan man bruke mot de aller fleste gratis-mail, så du trenger ikke bli oppbrakt over at jeg snakker stygt om favoritt-tjenesteleverandøren din, men noen har høyere krav enn andre.

For å korte ned svaret så mye som mulig: Mitt eneste argument at du tok standpunktet "ikke kvalifisert som seriøs". Stort sett samtlige av dine punkter er subjektive meninger om hvorfor akkurat du misliker tjenesten. Helt greit, men at du personlig ikke liker Gmail (og det tilsynelatende uten å ha brukt det stort), gjør det ikke til en useriøs tjeneste.

 

Jeg er selv relativt kravstor. Inntil jeg byttet til Gmail hadde jeg en boks stående som mailserver fordi ingen av online tjenestene var gode nok for meg.

Lenke til kommentar

Ikke egentlig noe tema. Når man distribuerer andre sin programvare uten lisens til å gjøre det, må man regne med å få kjeft. Fjerner han Google programvaren og heller lar folk installere den selv i etterkant, er problemet løst.

Men hva har Google å tjene på å gjøre dette? CyanogenMod virker bare på Dream og Magic, og disse burde allerede være lisensiert til å bruke disse programmene. Google tjener jo på at folk bruker produktene deres, og de vil det i like stor grad med CyanogenMod. Når google gjør dette og hvis CyanogenMod blir gitt ut uten Google-programmer kan også dette føre til at noen slutter å bruke Google-programmene, og det vil vel ikke Google?

 

Android skal være open source, men Market og Sync er veldig grunnleggende deler av Android, og når man ikke får gi ut en build med disse, er det vanskelig å gi ut builds i det hele tatt. Da Android kom, sa Google at de ville se hva andre utviklere kunne lage selv, og at det var de som gjorde Android bra, men nå vil de tydligvis ikke dette like mye mer.

 

Som Cyanogen selv sa:

It's the same deal in the Windows Mobile modding community. Except nobody got a C&D there.

Jeg trodde Google skulle være de "snille" jeg, men de er tydeligvis ikke så åpne som de vil virke som allikevel.

Lenke til kommentar
Vil programmer som er laget for Hero og Magic fungere på Tattoo? Tenker da på oppløsningen til Tattoo, den er jo anderledes enn alle de andre Android-mobilene.

 

Hvis programmet er blitt kodet på en vettig måte. Grafikken i Android skal være kodet med vektorstørrelser, sånn at knapper og grafikk blir endret alt ettersom hvilken oppløsning skjermen har. Dette er uheldigvis ikke et krav, så noen utviklere kan ha droppet det.

Lenke til kommentar

Takk for svar til dere begge!

 

Jeg sendte en mail til HTC ang. dette, de kunne ikke svare noe før mobilen har blitt lansert (?!).

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en Tattoo, for å se om Android er noe for meg, men da er det avhengig av at de fleste programmene til de andre Android-mobilene fungerer på Tattoo.

 

Kanskje Amobil sitter med en testversjon? Jeg får sende en mail til dem om når/om omtalen deres kommer ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...