Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det finnes/kommer ett program ala "find my iphone" til android telefoner? min 3 uker gamle htc hero ble stjålet i helga :(

 

Vet det ikke hjelper nå, men har anmeld den med IMEI koden og prata med telenor om den, så det er vel lov å håpe. Uansett skal jeg ha meg en hero og da er dette det første som skal installeres om det finnes, det og spotify som endelig har kommet ut nå som jeg ikke får brukt det :O :p

 

 

Hei. det fins et program som heter "wheres my droid" som gjør det. men pga. noen restriksjoner i android, så kan man ikke slå på GPS fjernstyrt, så får å finne mobilen via gps, så må den bli slått på manuelt.

http://www.trackdroid.org/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om en applikasjon som gjør det noe enklere å få installert alt fra market igjen etter en ROM oppgradering? Hva som helst som letter arbeidet med å notere ned alle applikasjoner, søke dem opp i market, installere.

 

Android Market har noe slikt i seg selv, programmene man laster ned blir logget til brukerens google konto, som videre er synkronisert med telefonen. Endringer i telefonen er avgjørende for denne listen.

 

Etter en rom-oppgradering går du til market og My download, der kan du se hva lastet ned sist gang. (Dette er info knyttet google kontoen). Last så ned ALT igjen. Gjør ikke du det, blir denne infoen synkronisert med din nye rom, som ikke har noen eller alle programmer du lastet ned sist, og dermed vil du også ha få eller ingen programmer i My Downloads. Ergo søk alt på nytt, eller bruk barcodescanner på cyrket.com

 

Både AppManager og MyBackupPro kan fikse dette :)

 

Takk for tipset! :D

Endret av daihiep
Lenke til kommentar

Hello,

 

Kan noen hjelpe meg å laste ned Market Enabler? Market fungerer ikke ettersom jeg har lagt inn Hero på min Magic.

Har gjort slik som jeg har fått beskjed om; å søke etter 'Market Enabler' på Google gjennom telefonen, jeg finner to versjoner, laster ned begge, men får "This application could not be installed on this phone".

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Hello,

 

Kan noen hjelpe meg å laste ned Market Enabler? Market fungerer ikke ettersom jeg har lagt inn Hero på min Magic.

Har gjort slik som jeg har fått beskjed om; å søke etter 'Market Enabler' på Google gjennom telefonen, jeg finner to versjoner, laster ned begge, men får "This application could not be installed on this phone".

 

Noen som har tips?

 

Følger det med MarketEnabler med ROM-en du nylig skiftet til?

Hva slags rom bruker du?

Lenke til kommentar
Hello,

 

Kan noen hjelpe meg å laste ned Market Enabler? Market fungerer ikke ettersom jeg har lagt inn Hero på min Magic.

Har gjort slik som jeg har fått beskjed om; å søke etter 'Market Enabler' på Google gjennom telefonen, jeg finner to versjoner, laster ned begge, men får "This application could not be installed on this phone".

 

Noen som har tips?

 

Følger det med MarketEnabler med ROM-en du nylig skiftet til?

Hva slags rom bruker du?

Nei, kan ikke se at det følger med. Mener det er MyHero som ble installert, hadde litt problemer med å prøve de forskjellige, men det skal være denne. Alt annet fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar
Nei, kan ikke se at det følger med. Mener det er MyHero som ble installert, hadde litt problemer med å prøve de forskjellige, men det skal være denne. Alt annet fungerer ypperlig.

 

MyHero hos XDA for 32A (Nordisk Magic) Der står det at MarketEnabler er med.. Jeg vet nå ikke hvor du har ditt fra (link til meg?), men sørg for å ha riktig SPL, eller den SPL som er anbefalt for den spesifikke ROM-en. (Etter min erfaring og KUN min, har SPL ikke mye å si).

Endret av daihiep
Lenke til kommentar
Nei, kan ikke se at det følger med. Mener det er MyHero som ble installert, hadde litt problemer med å prøve de forskjellige, men det skal være denne. Alt annet fungerer ypperlig.

 

MyHero hos XDA for 32A (Nordisk Magic) Der står det at MarketEnabler er med.. Jeg vet nå ikke hvor du har ditt fra (link til meg?), men sørg for å ha riktig SPL, eller den SPL som er anbefalt for den spesifikke ROM-en. (Etter min erfaring og KUN min, har SPL ikke mye å si).

Hei,

 

Beklager, det har nok gått litt fort i svingene her. Market Enabler ligger i menyen min ser jeg nå! Beklager. Men jeg får fortsatt ikke Market til å fungere.

Går jeg på Market Enabler har jeg 'Actual', 'Settings list' og 'Set Custom'.

 

Kan du gi meg en kort forklaring på hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Hei,

 

Beklager, det har nok gått litt fort i svingene her. Market Enabler ligger i menyen min ser jeg nå! Beklager. Men jeg får fortsatt ikke Market til å fungere.

Går jeg på Market Enabler har jeg 'Actual', 'Settings list' og 'Set Custom'.

 

Kan du gi meg en kort forklaring på hva jeg må gjøre?

 

Siste versjon av Market Enabler 3.0.1 har utviklerne fått US T-Mobile til å virke.. Den jeg bruker er O2 fra Tyskland, DE.

Gå til settings list, velg f.eks O2 - DE (berør skjermen og hold inne, og fake it)

Etter det må du vente omtrent 10-15 min før du får se betalt programvare. Dette er min framgangsmåte i hvertfall, virker ikke med en gang hvorfor vet jeg ikke.. men virker hver gang for meg:)

Kanskje noen andre vet bedre enn meg? Eller kanskje det er slik det er? Prøv og la meg vite om du får det til!

Lenke til kommentar
Last ned AnyCut

2: Lang-trykk på home-screen, velg shortcut, så any cut.

3: Velg "activity", så "proxy settings"

4: Gi ikonet/snarveien et navn. (eks "proxy-instillinger")

5: Trykk på proxy-instillinger, tast inn, trykk save.

 

red2: testet nå, og det ser ikke ut til å fungere. Hm, lurer på hva den er for da? :hmm:

Jeg har ikke fått muligheten til å teste det, men lover jo ikke bra når det ikke fungerte for deg.

Lenke til kommentar
Angående å koble seg til wi-fi nett på skoler ol. som krever innlogging..

Jeg spurte htc om dette. Svar:

Du sendte oss nylig en forespørsel om din HTC Hero, angående proxy.

 

Det er desverre ikke mulig å stille inn proxy for wifi i Android.

HTC er klar over at det er mulig å forbedre brukeropplevelsen på telefonen og det arbeides med en oppdatering av systemet.

Om dette betyr at det blir mulig i oppdateringen kommer altså ikke klart fram. Har bedt om utdyping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...