St1gar Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hallo. Tenkte kjøpe ny spill-PC sånn circa denne måneden her, og tenkte å henvende meg delvis til "Spilleren" -kategorien under "Anbefalinger". Det er bare det at "Spilleren" ikke har blitt oppdatert siden jul i fjor, hvilket jo er minst fem år i PC-verdenen. Så jeg bare lurer littegrann på om dere på Hardware fortsatt mener at "Spilleren" er relevant, siden de ikke har oppdatert den, ennå? Og hvis ikke, er det noen som vet hvor hyppig disse anbefalingene pleier å oppdateres? *EDIT* Forresten: Hvis det er noen her som mener å ha noen bedre alternativer til deler som de ikke lenger ser på som så nye og flotte, så kom gjerne med dem her... Endret 2. mars 2009 av St1gar
SkoMedHull Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Det har kommet en del siden den anbefalingen ble snekret sammen, men for all del er det snakk om en skikkelig god maskin som du ikke vil trenge å bytte ut med det første. Mvh Håkon
Medisin Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 (endret) Har så å si identiskt oppsett som "spilleren" og vil si meg meget fornøyd med den! vet ikke helt hva du har for budsjett og hvilke spill du ønsker å spille så du kan jo alltids vurdere et eller to 4870 skjermkort istedet for 4850. Endret 2. mars 2009 av Medisin
St1gar Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 (endret) Takk for svarene! Jeg har nok penger til å kjøpe langt mer enn det som står i listen, om nødvendig. Har spart en stund. Jeg ønsker å kunne kjøre alle de nyeste spillene på fullt, med så høy FPS som det er realistisk å kunne vente seg. Endret 2. mars 2009 av St1gar
St1gar Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Skrevet 14. mars 2009 Hallo, der. Beklager at jeg dobbelposter akkurat nå, men det virker ikke riktig å skape en ny helt tråd når det forstatt handler om samme tema. Jeg sitter akkurat her nå og ser gjennom "Spilleren" -lista. Det er jo nesten litt håpløst. Flere av tingene er ganske så gamle, og enkelte av produktene - for eksempel Intel Core 2 Duo E8400, som er en prossessor og derfor jævlig viktig - er ikke en gang på lager på en eneste av nettbutikkene! Dette funker bare ikke. Jeg kan ikke bruke denne guiden. Hvis du ser på de andre guidene, hvil du se at alle de andre, med unntak av "Hvermannsen", har allerede blitt oppdatert. Burde jeg ta dette som et tegn på at "Spilleren" også kommer til å bli oppdatert snart? For inntil den blir det, ser jeg liten vits i å følge den, egentlig...
OaoaO Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Men E8400 er en bra prosessor, og mer enn god nok for spill, så jeg ser ikke problemet..
SkoMedHull Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 (endret) "Spilleren" er ikke noe voldsomt utdatert, og mye av det som har kommet i det siste vil være litt penger ut av vinduet for de fleste spillere, vil du ha mest mulig spillytelse per krone bør du holde deg på raske 2-kjernere. Det meste som slippes nå er 4-kjernere, noe som strengt tatt bare gir den gjennomsnittlige spiller store strømregninger. "Spilleren" er en maskin der du får mest mulig ytelse for spill for pengene, det har riktig nok kommet kraftigere prosessorer senere, men gjerne dyrere og du får ikke utnyttet all kraften de tilbyr når du bare spiller spill. Endret 14. mars 2009 av SkoMedHull
Hugo_Hardnuts Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Tja, det blir nok ikke de helt store oppdateringene, så jeg ser ingen store problemer med å følge guiden. Det er et par mangler riktignok, som du selv påpeker, men ikke noe som er umulig å løse. De endringene jeg ville gjort er følgende: Kabinett: Litt smaksak, men ville byttet til Antec P182 (evt. Antec 1200 hvis du liker designet på 900). 900 er veldig bra på kjøling, men det bråker for mye etter min mening. Velger du P182 bør du legge ved en ekstra 120mm vifte til den ledige vifteplassen foran. Skjermkort: Bytt til Radeon HD4870, evt. Geforce GTX260. Dette er kort som yter veldig bra for pengene. Velger du HD4870 kan det være en idé å velge 1GB-versjonen dersom du: a) spiller i oppløsninger på 1920x1200 og oppover, eller: b) har planer om å kjøre Crossfire (noe HK har mulighet for). Lydkort: Hadde droppet dette og testet det integrerte først, med mindre du er veldig kresen på lyd. Prosessor: Hold deg til Core2Duo ettersom disse er bedre til spilling enn Quad. E8500 er et godt valgt, og den klokker også godt hvis du har lyst til det. RAM: Minnet som er satt opp er veldig bra, men er kun Netshop som fører det (prisguiden roter veldig der ser jeg). 4GB (2x2GB) DDR2-800 eller bedre er å anbefale. Valg av minne avhenger om du skal klokke eller ei. Med DDR2-800 kan du fint klokke litt uten å trikse med minneinnstillingene, men skal du "blodklokke" bør du nok gå for brikker som kjører på 1000MHz eller høyere. Selv har jeg DDR2-800 minne fra Corsair og er veldig fornøyd med det. CPU-kjøler: Kommer (igjen) an på om du skal klokke. Har du ingen planer, kan du droppe ekstra kjøler helt og bruke den som følger med prosessoren. DVD: Velg en DVD-brenner med SATA-tilkobling, så slipper du brede flatkabler, feks Samsung SH-S223Q. Håper du ble litt klokere.
St1gar Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Skrevet 14. mars 2009 (endret) Oi. Tusen takk. Kunne jeg spørre deg hva som er forskjellen på de to grafikkortene du nevnte? Endret 15. mars 2009 av St1gar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå