Gå til innhold

Et stillegående GTX285- eller HD4870X2-kort?


Unreal

Anbefalte innlegg

Jeg holder for tiden på å leter rundt etter deler til en ny stasjonær PC. Når det gjelder grafikkort så har jeg tenkt å gå for enten GTX285 eller HD4870X2. Men jeg har som krav at det skal være noenlunde stillegående, det vil si at det kan lage noe lyd, men jeg vil ikke ha noen bråkbøtte! Så er der noen stillegående kort av en av disse typene som folk kan anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4870X2 er dessverre en bråkebøtte ja, og så vidt jeg vet er det ingen produsenter med en 3. parts kjøler som har endret det. Arctic Cooling har kommet med en kjøleløsning til 4870X2, men når den blir tilgjengelig her til lands er uvisst.

http://www.arctic-cooling.com/catalog/prod...=2_&mID=244

 

Alternativt er å kjøpe 2 stk 4870 1GB kort med en stillegående kjøleløsning hvis du har mulighet til det.

Ellers faller valget på GTX285 eller GTX295 som også er mer stillegående enn 4870X2.

Lenke til kommentar
Ah, men da faller nok valget ganske kjapt på GTX285.

 

Er det noen utgaver av kortet som er mer stillegående enn andre? Ser der er kort fra både XFX, Gainward, Gigabyte, EVGA og ASUS.

 

Nei ikke enda, eneste forskjellen på NV siden av gjerdet er hvilket klistremerke du synes ser tøffest ut.

Ellers selger ikke Nvidia annet enn ferdige kort av GTX 285 enda, men dette skal endre seg snart.

Lenke til kommentar
Jeg holder for tiden på å leter rundt etter deler til en ny stasjonær PC. Når det gjelder grafikkort så har jeg tenkt å gå for enten GTX285 eller HD4870X2. Men jeg har som krav at det skal være noenlunde stillegående, det vil si at det kan lage noe lyd, men jeg vil ikke ha noen bråkbøtte! Så er der noen stillegående kort av en av disse typene som folk kan anbefale?

 

 

Hei du :)

 

Jeg har selv skaffet meg et XFX GTX 285 kort,

Bruker det med EVGA Precision Tools.

Når jeg justerer vifta på 100 %, hører jeg kortet, men under spill og 3d mark 06,

støyer det aldri. Mine kabinett vifter *støyer* mer i den grunn.

 

Så hvis jeg var deg, ville jeg gått for GTX 285 kortet, det har overgått meg på alle forventninger.

 

COD5 spiller jeg Full HD oppløsning og alt på fullt, ligger på 60-70 fps konstant :)

 

Mvh Cerbafiver

Endret av cerbafiver
Lenke til kommentar
Jeg holder for tiden på å leter rundt etter deler til en ny stasjonær PC. Når det gjelder grafikkort så har jeg tenkt å gå for enten GTX285 eller HD4870X2. Men jeg har som krav at det skal være noenlunde stillegående, det vil si at det kan lage noe lyd, men jeg vil ikke ha noen bråkbøtte! Så er der noen stillegående kort av en av disse typene som folk kan anbefale?

 

 

Hei du :)

 

Jeg har selv skaffet meg et XFX GTX 285 kort,

Bruker det med EVGA Precision Tools.

Når jeg justerer vifta på 100 %, hører jeg kortet, men under spill og 3d mark 06,

støyer det aldri. Mine kabinett vifter *støyer* mer i den grunn.

 

Så hvis jeg var deg, ville jeg gått for GTX 285 kortet, det har overgått meg på alle forventninger.

 

COD5 spiller jeg Full HD oppløsning og alt på fullt, ligger på 60-70 fps konstant :)

 

Mvh Cerbafiver

 

Har og skaffet meg et XFX GTX 285. Kan ikke klage på noe støy der nei, stillegående og bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...