Gå til innhold

Ny Pentium 4 igjen klar for levering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette var helt greit av Intel. Selv om dette var irriterende, viser det at de har kommet seg etter fiaskolanseringen av PIII 1.13GHz, som var en forhastet utsendelse for å kunne henge med I MHz kappløpet. Nå stoppet de heldigvis chippene før de nådde markedet.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk betaler dyre summer for ytelse som såvidt slår AMD om den i hele tatt gjør det.

 

Intel P4 3.06Ghz koster over 5000! kr, mens XP3000+ som er minst like rask i de fleste applikasjoner og spill bare koster 3200 kr. Det vil si at du får nesten både XP3000+, nForce2 hovedkort og 512 MB PC3200 ram til samme pris som for bare en P4 3.06 CPU.

Sykt? Ja det mener hvertfall jeg.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk betaler dyre summer for ytelse som såvidt slår AMD om den i hele tatt gjør det. Intel P4 3.06Ghz koster over 5000! kr, mens XP3000+ som er minst like rask i de fleste applikasjoner og spill bare koster 3200 kr. Det vil si at du får nesten både XP3000+, nForce2 hovedkort og 512 MB PC3200 ram til samme pris som for bare en P4 3.06 CPU. Sykt? Ja det mener hvertfall jeg.

 

Ja, Cappo, jeg må til dels si meg enig i det. Men hva folk velger å bruke sine egne penger på får da vitterlig være opp til dem selv.

 

Selv har jeg et ASUS P4G8X Deluxe hovedkort og 2x512 MB CL2 minne fra TwinMOS (PC2700). Først kjøpte jeg en P4 2,4 GHz Boxed (533MHz), men jeg var svært skuffet over overklokkingsegenskaper på denne CPUen.

 

Jeg har derfor byttet den ut i en P4 2,67 GHz Boxed (533MHz), og benytter meg av en 3rd party CPU-vifte i stedet for den medfølgende.

 

Nå kan jeg uten problemer klokke CPUen opp til 3,2 GHz, og kjøre dønn stabilt uansett belastning.

 

Og prisforskjellen fra en 2,67 GHz til en 3,06 GHz er jo slett ikke ubetydelig, så får HT være HT - enn så lenge.

 

Når det gjelder forkorting av levetid på CPU ved OC: vel, min P4 2,4 hadde jeg i 3 mnd - Den gikk ikke av med pensjon så lenge jeg hadde den ! :smile:

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk betaler dyre summer for ytelse som såvidt slår AMD om den i hele tatt gjør det.

 

Intel P4 3.06Ghz koster over 5000! kr, mens XP3000+ som er minst like rask i de fleste applikasjoner og spill bare koster 3200 kr. Det vil si at du får nesten både XP3000+, nForce2 hovedkort og 512 MB PC3200 ram til samme pris som for bare en P4 3.06 CPU.

Sykt? Ja det mener hvertfall jeg.

Så blei du 15 år fant ut at p4 3.02 kosta 4k :) 4.1k :)

Lenke til kommentar
Så blei du 15 år fant ut at p4 3.02 kosta 4k :) 4.1k :)

Hva skal det bety?

 

Whatever egentlig. Den er fortsatt 1000kr dyrer og ytelses forskjellen er ikke verdt pris forskjellen.

 

Intel må gjøre noe drastisk med prisene sine før jeg kjøper CPU fra de.

Det er jo ikke priskrig mellom AMD og Intel. For den vinner AMD lett.

Det er vel heller ytelses krig.

Lenke til kommentar
Så blei du 15 år fant ut at p4 3.02 kosta 4k  :) 4.1k :)

Hva skal det bety?

 

Whatever egentlig. Den er fortsatt 1000kr dyrer og ytelses forskjellen er ikke verdt pris forskjellen.

 

Intel må gjøre noe drastisk med prisene sine før jeg kjøper CPU fra de.

Det er jo ikke priskrig mellom AMD og Intel. For den vinner AMD lett.

Det er vel heller ytelses krig.

Hva det skal bety? at du bommer med 1000kr :)? so what at intel`en er 1k dyrere. de som liker intell velger den , 1k er kanskje litt mye for noe som er litte grann raskere en amd`n men samma faen. får det man betaler for

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk betaler dyre summer for ytelse som såvidt slår AMD om den i hele tatt gjør det.

 

Intel P4 3.06Ghz koster over 5000! kr, mens XP3000+ som er minst like rask i de fleste applikasjoner og spill bare koster 3200 kr. Det vil si at du får nesten både XP3000+, nForce2 hovedkort og 512 MB PC3200 ram til samme pris som for bare en P4 3.06 CPU.

Sykt? Ja det mener hvertfall jeg.

 

For det første så koster 3,06 4100. for det andre så setter intel ned prisene med 30 % det vil si at den snart koster ca 2900.-

for det tredje er den raskere i nesten alle testene.

for det fjerde er den mye mer overklokkbar

for det femte, nei jeg gidder ikke mer den er jo bare best. :lol::lol:

Lenke til kommentar
Typisk Intel.  :lol:

 

Ja heldigvis er det typisk Intel at de venter med å slippe produktet til de er 100% sikker på at forbrukeren får et perfekt produkt, dette øker min tillit til dem, det er da bedre å vente en uke lengre å vere sikre enn å slenge den ut på markede og kanske måtte kalle den tilbake.

PS: det er et år siden Opteron var lansert (bare til sammenligning)

Lenke til kommentar
Typisk Intel.  :lol:

 

Ja heldigvis er det typisk Intel at de venter med å slippe produktet til de er 100% sikker på at forbrukeren får et perfekt produkt, dette øker min tillit til dem, det er da bedre å vente en uke lengre å vere sikre enn å slenge den ut på markede og kanske måtte kalle den tilbake.

PS: det er et år siden Opteron var lansert (bare til sammenligning)

:yes: Mer enig kan jeg ikke bli! Du har noen flotte visdomsord du Snekker'n :wink:
Lenke til kommentar
For det første så koster 3,06 4100. for det andre så setter intel ned prisene med 30 % det vil si at den snart koster ca 2900.-

for det tredje er den raskere i nesten alle testene.

for det fjerde er den mye mer overklokkbar

for det femte, nei jeg gidder ikke mer den er jo bare best. :lol::lol:

Lol. Ja jøss. Du må jo tror at de senker prisen på toppmodellen med 30%. Litt blåøyd? :p

Best? Jeg vet nok ikke jeg. Ikke alle som overklokker da vet du. På stock speed er AMD sine best. Men ikke super overlegent da.

Men på lik Mhz hastighet får P4 deng så det holder. Så hvordan du kan si den er best lurer jeg på.

 

Klart de var gode til å overklokke, men det virker som AMD er i ferd med å ta dem igjen der også med sine Super Stepping XP1700+ CPU'er og med tanke på at Intel faktisk vurderer å sperre fremtidige CPU'er fra å overklokkes. Mon tror om CPU'ene deres rett og slett ikke går lenger? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...