Gå til innhold

Compiz 0.8 er ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vista har jo DWM. Det er synd at MS ikke har utnyttet seg av vindushåndtereren til å støtte flere skrivebord og flere effekter.

 

OS X har også en ganske kapabel "komponerende" vindushåndterer, Quartz Compositor (som riktignok ikke bare har rollen som dette).

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Men hva er Compiz? Artikkelen forklarer hva open source er men ikke hva dette programmet går ut på.

 

*klø seg i hodet*

 

Mye rart på artikkelfronten på tiden...

Ett program for å håndtere vinduseffekter i Linux,

vil vel si at "den roterende kuben med 4 forskjellige skrivebord" er den mest kjente effekten. Men, man kan justere hvilke effekter man ønsker og hva man tror kan bli bra effekter.

Lenke til kommentar
Men hva er Compiz? Artikkelen forklarer hva open source er men ikke hva dette programmet går ut på.

 

*klø seg i hodet*

 

Mye rart på artikkelfronten på tiden...

 

Helt enig. Kunne vært -veldig- greit å skrevet hva Compiz faktisk er også! Få opp kvaliteten på artiklene igjen hw!

 

Er det virkelig nødvendig at jeg skriver hva compiz er i hver eneste compiz artikkel? :p Skal huske på det i fremtidige artikler :)

 

EDIT: September leif fikset :)

Lenke til kommentar
Er det virkelig nødvendig at jeg skriver hva compiz er i hver eneste compiz artikkel? :p Skal huske på det i fremtidige artikler :)

 

 

Kan ikke regne med at alle leser alle artikler til enhver tid. Ikke verre enn at dere over Forks også har en kort forklaring på hva Compiz er.

 

Enig! Bra forslag. Denne forklaringa kan være på alle compiz artiklene, så sparer man sløve lesere for mange tastetrykk på google :)

Lenke til kommentar

Syns det er unødvendig å forklare hva compiz er. I beste fall kan de legge til en link til en eldre artikkel. Skal alle artikkelene som omhandler Firefox også ha en forklaring på hva Firefox er?

 

Nå skal det sies at Firefox er mye bedre kjent enn Compiz, men jeg satt det litt på spissen.

Lenke til kommentar
Compiz er veldig lekkert, men bidrar også til økt produktivitet. I mitt firma bruker derfor alle compiz. Det gir en ryddig og oversiktlig måte å jobbe på.

 

Så får vi se hvor lang tid det går før Win kopierer denne funksjonaliteten evt hvor lang tid det tar før Apple "finner opp" 3D desktop.

 

Helt korrekt. Du skal se det går ett år eller to så har window$ eller @pple funnet opp 3D-desktop og promoterer helvette ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...