Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?


Anbefalte innlegg

Er muslimer kollektivt ansvarlig for enkeltindividenes handlinger?

Ja og Nei, fordi når "martyrer" sprenger seg og tar med rubbel-og-bit, sivile og militære /unge og gamle /sakesløse og sentrale - De hedres av samtlige muslimer virker det som uansett, og ingen tør gå imot, ikke offentlig i alle fall og sannsynligvis med god grunn.

 

Hvis de etterlatte eller resten av familien protesterte, ville de trolig ikke overleve morgendagen... Sånn sett kan de ikke klandres, men de "madrassene" /militante prester i presteskoler som utdanner disse, finner støtte i Koranen. Det samme kan forsåvidt finnes i Bibelen også.

 

De religiøse påleggene har faktisk lite med den muslimske religionen å gjøre. Den politiske og kulturelle maktkampen mellom vestmaktene og militante og fundamentalister derimot.

Hvor ellers enn i Koranen finner man den type ekstreme velsignelser som følger med og motiverer til slike ærefulle handlinger - fra en fjortiss som var lei av kvisene? Nei, et fundament med oppdragelse tuftet på religiøs overbevisning må til.

 

At handlingene står i rimelig forhold til vestmaktenes slakteri i Irak og Afghanistan er hevet over tvil, men religionen er motivator /mye sterkere tilstede på muslimsk side har jeg inntrykk av.

 

Syns jeg hører en sunnmøring skrike: Frem for Martin Luther, mitt liv på jorden er intet PANG!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får titte til Sri Lanka.

 

Påstandene om at samtlige muslimer hedrer de er bullshit herfra til månen, til og med særdeles radikale grupperinger som Hizbollah gikk faktisk ut mot 9/11-angrepene. De aller fleste muslimer er vanlige mennesker som bare prøver å leve livene sine.

Lenke til kommentar
Du får titte til Sri Lanka.

Du får titte litt til Nigeria.

 

Påstandene om at samtlige muslimer hedrer de er bullshit herfra til månen,

Du får sitere korrekt og sammenhengende og ikke sutte på fragmenter når du først skal "rappe til" :whistle:

 

De hedres av samtlige muslimer virker det som uansett
mrk. hvis man tar seg jobben med å skrive såpass i tillegg, da er det i håp om at forbeholdet registreres av normalt oppvakte lesere. - "virker det som uansett" er noe helt annet enn ett bastant "det er sånn". I motsatt fall er det et dårlig poeng å nyansere noe som helst på trykk, og det tror jeg vi er enig om.

 

til og med særdeles radikale grupperinger som Hizbollah gikk faktisk ut mot 9/11-angrepene. De aller fleste muslimer er vanlige mennesker som bare prøver å leve livene sine.

Jepp, tror jeg også - nemlig at muslimen er likemann hvor som helst, og ikke dårligere mennesker enn andre, absolutt ikke. Har ingen problemer med å respektere folk fra Midt-Østen, Afrika sør og Elfenbenskysten og opp nordvest, India, Kina og Sør Amerika, Færøyene også såklart og New Foundland :)

Lenke til kommentar
Du får titte til Sri Lanka.

Du får titte litt til Nigeria.

 

I konteksten med hensyn til selvmordsbombing og terrorisme sier Sri Lanka seg selv som en motpol til terror gjort av muslimer. Noe med Nigeria du ønsker å formidle?

 

Påstandene om at samtlige muslimer hedrer de er bullshit herfra til månen,

Du får sitere korrekt og sammenhengende og ikke sutte på fragmenter når du først skal "rappe til" :whistle:

 

De hedres av samtlige muslimer virker det som uansett
mrk. hvis man tar seg jobben med å skrive såpass i tillegg, da er det i håp om at forbeholdet registreres av normalt oppvakte lesere. - "virker det som uansett" er noe helt annet enn ett bastant "det er sånn". I motsatt fall er det et dårlig poeng å nyansere noe som helst på trykk, og det tror jeg vi er enig om.

 

En safetykommentar som "virker det uansett" gjør ikke påstanden eller synspunktene dine noe mer nyanserte, det er fortsatt rent bullshit. Og med tanke på at 90% av xenofobene og muslimhaterene på dette forumet merkelig nok deler denne oppfattelsen, så er det naturlig å lange ut mot slike påstander, siden de er så misledende og insinuerende at det kunne like gjerne vært en bastant "det er sånn".

 

Hva eksakt legger du i at det er et dårlig poeng å nyansere noe på trykk?

 

til og med særdeles radikale grupperinger som Hizbollah gikk faktisk ut mot 9/11-angrepene. De aller fleste muslimer er vanlige mennesker som bare prøver å leve livene sine.

Jepp, tror jeg også - nemlig at muslimen er likemann hvor som helst, og ikke dårligere mennesker enn andre, absolutt ikke. Har ingen problemer med å respektere folk fra Midt-Østen, Afrika sør og Elfenbenskysten og opp nordvest, India, Kina og Sør Amerika, Færøyene også såklart og New Foundland :)

 

Likevel insinuerer du at gjennom koblingen til religion så hedrer samtlige muslimer brutale angrep på sivile. Du utviser da null respekt for individene der. Eller er du blant de som mener at sålenge en muslim ikke har gått ut og offisiellt tatt avstand fra noe så støtter de det?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Gjerne det, men siden debatten er ny som eplekart i åpent terreng /forholdsvis akseptert, så overlater vi ikke den til FRP og kyniske vinkelskrivere med privatisering som mantra.

Nå er det venstresiden som bruker "privatisering" som mantra, og sprer løgnen om at nå skal alt bli 100% styrt av det private.

Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt at forbud mot slike symbol burde innføres.

Hadde de vært opp til meg så hadde de værsegod å integrere seg i det norske samfunn.

Er jo en skolen som har fått kjønnsdelt svømming

Endret av 3nity
Lenke til kommentar
Jeg synes absolutt at forbud mot slike symbol burde innføres.

Hadde de vært opp til meg så hadde de værsegod å integrere seg i det norske samfunn.

Etter det jeg vet så har blant annet flere skoler f.eks. kuttet ut svømming, da gutter og jenter ikke kan være sammen i bassenget.

 

Hvilke skoler har kuttet svømming pga det? Dokumentasjon plz?

Lenke til kommentar

Eh, kilden min skrev også at det var kjønnsdelt svømming, selv om de ikke oppga samme grunn. Men du hevdet at "flere skoler har kuttet ut svømming". Vis meg en norsk skole som har sluttet å undervise i svømming pga muslimer.

 

Du skrev faktisk at du "vet" at "flere" skoler har gjort det, så å gi en kilde burde være lett.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar
Eh, kilden min skrev også at det var kjønnsdelt svømming, selv om de ikke oppga samme grunn. Men du hevdet at "flere skoler har kuttet ut svømming". Vis meg en norsk skole som har sluttet å undervise i svømming pga muslimer.

 

Du skrev faktisk at du "vet" at "flere" skoler har gjort det, så å gi en kilde burde være lett.

Har redigert mitt innlegg , var litt rask til å skrive der, legger meg flat :whistle:

Lenke til kommentar
Hvilke skoler har kuttet svømming pga det?

 

Vår skole blandt annet.

Vi vantro jenter og guttene blir busset til en annen skole for svømming, mens de muslimske jentene blir drosjet til en skole for å svømme.

I gymmen er det et forheng som deler gymsalen i to, jentene på ene siden og guttene på andre.

Det er fordi at gutter/menn ikke kan se på mens muslimske jenter trener.

Etter gym må vi dusje med undertøy på av hensyn til de muslimske jentene.

 

Ellers så er nasjonalistiske og religiøse symboler forbudt, blant annet det norske flagget og kors, de muslimske jentene bruker hijab, og et par av den niqab som dekker hele fjeset.

 

Og som noen nevnte før i tråden serveres det bare halal mat her.

 

Roberth, det er ikke mulig å diskutere topic i denne tråden uten å nevne islam og muslimer.

Lenke til kommentar
Møllergata skole i Oslo er vel en av de?

 

Nei, det er den ikke.

 

http://www.dagbladet.no/2009/02/23/nyheter...artiet/4995603/

Til og med i lenken din sto det at de utvidet ordningen når andelen av muslimer økte. De kan kanskje si at dette hadde ingenting med at det var mange muslimer, og at de ville føle seg ukomfertabel å ha svømming med guttene, men det betyr ikke at det er sant.

 

Faktumet er at de fleste norske jenter vil ha gym med guttene, istedenfor å ha svømming med paralellklassen hvor man kjenner få, og at de føler seg overkjørt høres ut som en dårlig unnskyldning. Det var mange som var flinkere enn meg til å svømme i 8-ene, også jenter. Tror du jeg brydde meg?

Lenke til kommentar
Tror du jeg brydde meg?

 

Du kunne kanskje brydd deg med å lese tråden. Påstanden var at flere skoler hadde "Kuttet ut svømmeundervisningen". Møllergata ble trukket frem, selv om de fortsatt underviser i svømming. Kjønnsdeling er en annen sak, som snakkes om i en annen tråd. Har du noen synspunkter om forbud mot synlige religiøse symboler i skolen?

Lenke til kommentar
Tror du jeg brydde meg?

 

Du kunne kanskje brydd deg med å lese tråden. Påstanden var at flere skoler hadde "Kuttet ut svømmeundervisningen". Møllergata ble trukket frem, selv om de fortsatt underviser i svømming. Kjønnsdeling er en annen sak, som snakkes om i en annen tråd. Har du noen synspunkter om forbud mot synlige religiøse symboler i skolen?

Det har veldig lite å si om den er kjønnsdelt, eller om den er kuttet ut. Det er ikke bra at det skjer. For det andre er det nok av skoler (38k elever) som har kuttet ut svømmeundervisningen, og jeg er ganske sikker på at muslimske skoler er overrepresentert.

 

Jeg har egentlig ikke noen synspunkter rundt hijab i skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...