Gå til innhold

Vurderer å bytte fra AMD til Intel (pga 3 CPU død)


Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men av det eg har lest på nettet så er det ikke vanskelig å drepe en amd, er faktisk verre med en pentium. :shrug:

nå lurer jeg på om du faktisk noengang har byggd en PC .. selvsagt er det lettere å drepe en AMD enn en Intel

(AMD er produsent, Pentium er et produkt .. så ikke si "drepe en amd, er faktisk verre med en pentium" .. si heller "drepe en amd, er faktisk verre med en intel")

Lenke til kommentar

fint at du gir meninger som om hvis folk kjørte utfor en gang med bil så skal de aldri mere få kjøre en bil. hvis folk datt og slo seg så skulle de aldri få lov til å stå eller å gå.

dessuten, skulle man ikke heller hjelpe quetyqwsdt karn med forslag i stede for å gjøre et stort nummer av nå skrivefeil?

 

ditt poeng er latterlig etter min mening 8)

Lenke til kommentar
Men av det eg har lest på nettet så er det ikke vanskelig å drepe en amd, er faktisk verre med en pentium. :shrug:

nå lurer jeg på om du faktisk noengang har byggd en PC .. selvsagt er det lettere å drepe en AMD enn en Intel

(AMD er produsent, Pentium er et produkt .. så ikke si "drepe en amd, er faktisk verre med en pentium" .. si heller "drepe en amd, er faktisk verre med en intel")

vel jeg håper du skjønte hva han mente, hvis ikke må du ha ganske lav iq.

ja det er lettere å knuse kjernen på en athlon, xp, duron what ever, enn en pentium.

men det betyr ikke at den ikke funker fortsatt, jeg mista alle de fire hjørnene på min gamle t-bird, men den funka mirakuløst fortsatt.

har pentium 4 2,4ghz nå og den kan faktisk kjøre uten kjøleribbe et par sekunder uten at den blir ødelagt i motsettning til min xp1800

Lenke til kommentar
Men av det eg har lest på nettet så er det ikke vanskelig å drepe en amd, er faktisk verre med en pentium. :shrug:

nå lurer jeg på om du faktisk noengang har byggd en PC .. selvsagt er det lettere å drepe en AMD enn en Intel

(AMD er produsent, Pentium er et produkt .. så ikke si "drepe en amd, er faktisk verre med en pentium" .. si heller "drepe en amd, er faktisk verre med en intel")

vel jeg håper du skjønte hva han mente, hvis ikke må du ha ganske lav iq.

ja det er lettere å knuse kjernen på en athlon, xp, duron what ever, enn en pentium.

men det betyr ikke at den ikke funker fortsatt, jeg mista alle de fire hjørnene på min gamle t-bird, men den funka mirakuløst fortsatt.

har pentium 4 2,4ghz nå og den kan faktisk kjøre uten kjøleribbe et par sekunder uten at den blir ødelagt i motsettning til min xp1800

 

Jeg kjørte min XP2100@2,4Ghz uten vifte i flere minutter helt til maskinen begynte å ule og slo seg av. Var forresten oppe å så på TV og lurte felt på hva denne ule-lyden var. Det ble altså ikke ødelagt. På nyere hovedkort slår maskinen seg av hvis tempen blir for høy, så det at du kan kverke en AMD CPU på den måten er snart ikke et argument lenger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Men av det eg har lest på nettet så er det ikke vanskelig å drepe en amd, er faktisk verre med en pentium. :shrug:

nå lurer jeg på om du faktisk noengang har byggd en PC .. selvsagt er det lettere å drepe en AMD enn en Intel

(AMD er produsent, Pentium er et produkt .. så ikke si "drepe en amd, er faktisk verre med en pentium" .. si heller "drepe en amd, er faktisk verre med en intel")

vel jeg håper du skjønte hva han mente, hvis ikke må du ha ganske lav iq.

ja det er lettere å knuse kjernen på en athlon, xp, duron what ever, enn en pentium.

men det betyr ikke at den ikke funker fortsatt, jeg mista alle de fire hjørnene på min gamle t-bird, men den funka mirakuløst fortsatt.

har pentium 4 2,4ghz nå og den kan faktisk kjøre uten kjøleribbe et par sekunder uten at den blir ødelagt i motsettning til min xp1800

 

Jeg kjørte min XP2100@2,4Ghz uten vifte i flere minutter helt til maskinen begynte å ule og slo seg av. Var forresten oppe å så på TV og lurte felt på hva denne ule-lyden var. Det ble altså ikke ødelagt. På nyere hovedkort slår maskinen seg av hvis tempen blir for høy, så det at du kan kverke en AMD CPU på den måten er snart ikke et argument lenger.

 

jeg vet at det er lenge siden denne tråden var sluttet, men jeg bare måtte ta den opp på nytt (jeg har ikke sett den siste posten før nå) fordi dette gjorde meg veldig opprørt.

det er ikke fysisk mulig å ha gjort det du sa.

en cpu som utvikler ca 70 W og som atpåtil er kraftig overklokket som øker varmeutviklingen kraftig, ville aldri overleve flere minutter, heller ikke sekunder uten kjøler på. cpu'en ville blitt flere hundre grader på null komma nix og det ville ha vært for mye for både hk og prosessor.

jeg kunne kanskje ha trodd på deg hvis rommet ditt hadde en temp. som lå ved det absolutte nullpunkt (noe jeg ikke tror du har :lol: )

har du noen gang sett den filmen på THG hvor de tester å ta av prosessor kjøleren på forskjellige cpu'er?

for å si det sånn så brant alle amd prosessorene opp etter ca 3 sek.

så før du komer med bevis så er dette bare fjortiss snakk for meg.

Lenke til kommentar
Masse tekst.......

 

Ikke mulig? neivel? Jeg hadde kjøleren på, men vifta gikk ikke. Da tar det noen minutter før CPU når et kritisk punkt. Jeg hadde på autoshutdown ved 70 grader da.. så da går det jo fint. Skjønner ikke hvorfor du tror det ikke får fint.

Lenke til kommentar
Fyfaen så alle skal flame da!

Jeg gidder snart ikke mer her, fordi samme hva du sier, så er det en sint mob der for å lynsje deg. Og mye av det han sier i den første posten er jo FAKTA for pokker.

?? Heh?

Det er jo fakta det han sier, men det han sa om meg er ikke fakta, siden jeg faktisk hadde kjøler på, men vifta gikk ikke.

Si meg en ting, hvem flamer her?

Lenke til kommentar
Jeg snakker for det meste om side 1 og 2, hvor det går i "kan du ikke montere athlon er du tabbe", osv...

Har du ikke noe konstruktivt å si, så kan du holde kjeft.

(og ikke gidd å vri den rundt)

 

Edit: Leste gjennom alt du skrev, og fant ut at du er ikke en av de jeg sikter til.

 

Oki.. lurte liksom på hvorfor det plutselig kom et sånnt utbrudd.. :D

Lenke til kommentar
Når man klarer å ødlegge 3 prosessorer, som er en bragd i seg selv! Så må man forvente litt av vært.

 

Og med de punktene han skrev opp, så tyder på at han ikke har peiling!

Han har ikke peiling nei?

Så skriv hva som er galt med punktene hans da!

 

Og selv om han har vært uheldig med behandlingen av prosessorene sine, så trenger jo ingen å si det.

 

§1 : høflig tone

§3: Hold dere til temaet i tråden

§4: Vær saklig og høflig

§5: Korte unødvendige innlegg = fyfy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...