Gå til innhold

Vurderer å bytte fra AMD til Intel (pga 3 CPU død)


Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte fra AMD til Intel pga 3 døde cpu og sløst 4200,- på 3 AMD som tåler LITE.

Har nå: ASUS A7N8X Deluxe og XP1700+ overklokket til XP2400+.

Vuderer å ta Intel P4 2,4 GHz 533 MHz FSB med ASUS P4S8X-X.

 

Budsjettet bør ikke overstige mer enn 3000,- mulig mer hvis jeg klarer å selge mine A7N8X DLX, AMD XP1700+, 2x 256mb DDR2100+ skal hente mine 2x 256mb PC3200 og bruke de på et Intel HK med Dual DDR støtte.

 

1. P4 tåler mer

2. 533 MHx FSB

3. raskere på Flight Sim 2002 og snart ACOF/2004.

4. utvikler mindre varme, og mindre støy.

5. utnyttes DualDDR bedre enn AMD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har klart å ødelegge 3 stk AMD cpu´er så har det enten vært noe galt med dem, eller så gjør du noe alvorlig galt.

Jeg har kjørt flere AMD XP cpu´er på over 2,1v med dårlig kjøleribbe, og har enda tilgode å svi av en.

 

At P4 utvikler mindre varme er vel stund siden stemte. Både AMD og Intel utvilker ca. like mange watt varme.. så alt kommer ann på hvilken kjøleløsning du velger, og hvor nøye du er når du monterer denne.

 

Når de gjelder den påstanden om at AMD bråker mer, så gidder jeg ikke engang å komme med en kommentar, og hvorfor tror jeg du forstår om du tenker deg litt om.

Lenke til kommentar
Joda, vet om det, men gidder ikke å bruke penger på tull når Hammer skal komme.

Det er snakk om 50 kroner på microplex. skjønner ikke hvorfor det er store greiene.

 

Jeg har satt på kjøler på en XP som mangler ene støttebeinet, funker veldig bra. Så jeg tror du er veldig hardhent (husk å ta moboet ut av kabinettet når du monterer, kan spare deg for mye pes;)) eller har rett og slett max uflaks.

 

Intel er dyrere enn AMD, husk det. Jeg ville ikke gitt fra meg en 1700+ og a7n8x deluxe for intel.

 

men det er min mening da...

Lenke til kommentar
Joda, vet om det, men gidder ikke å bruke penger på tull når Hammer skal komme.

Det er snakk om 50 kroner på microplex. skjønner ikke hvorfor det er store greiene.

 

Jeg har satt på kjøler på en XP som mangler ene støttebeinet, funker veldig bra. Så jeg tror du er veldig hardhent (husk å ta moboet ut av kabinettet når du monterer, kan spare deg for mye pes;)) eller har rett og slett max uflaks.

 

Intel er dyrere enn AMD, husk det. Jeg ville ikke gitt fra meg en 1700+ og a7n8x deluxe for intel.

 

men det er min mening da...

 

Han gidder ikke bruke litt ekstra penger på en shims, men 4200 kroner greier han å sløse på nye cpu. Noen lærer aldri...

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg med min 4 AMD cpu og har ikke ødelagt noen av de. Jeg har montert X antall kjøleribber på AMD CPU'er uten shim og har fortsatt tilgode å ødelegge en på den måten. Jeg har heller ikke klart å svi av en CPU enda. De 3 ødelagte CPU'ene sier mer om deg enn det gjør om AMD. Du har kanskje ikke lært at man skal være forsiktig med PC-deler?

 

Jeg skjønner at du vil prøve noe nytt pga alt som er skjedd, men ikke legg skylda på AMD. Legg den heller på deg som PC-bygger.

 

AMD CPU'er tåler en del, du skal jo ikke kaste kjøler på heller da.

Lenke til kommentar
Vurderer å bytte fra AMD til Intel pga 3 døde cpu og sløst 4200,- på 3 AMD som tåler LITE.

Har nå: ASUS A7N8X Deluxe og XP1700+ overklokket til XP2400+.

Vuderer å ta Intel P4 2,4 GHz 533 MHz FSB med ASUS P4S8X-X.

 

Budsjettet bør ikke overstige mer enn 3000,- mulig mer hvis jeg klarer å selge mine A7N8X DLX, AMD XP1700+, 2x 256mb DDR2100+ skal hente mine 2x 256mb PC3200 og bruke de på et Intel HK med Dual DDR støtte.

 

1. P4 tåler mer

2. 533 MHx FSB

3. raskere på Flight Sim 2002 og snart ACOF/2004.

4. utvikler mindre varme, og mindre støy.

5. utnyttes DualDDR bedre enn AMD.

 

Du må ha et seriøst problem! Du må være den mest klønete på dette forumet så langt! Og de punktene du setter opp tyder på at du ikke har noe særlig peiling!

 

Bare det med at Intel bråker mer får meg til å tvile meget sterkt på deg, fordi det finnes masse gode kjøleløsninger for AMD som har under 25db!

 

Og det med FSB på 533 og dual system er bare ytelsen totalt. kjøper du en XP 3000+ eller en pentium 4 3GHz, så er ytelsen omtrent den samme, selv om Intel har 533 bus og AMD har 333. Du vil ikke legge merke til den lille forskjellen, ikke i spill!

 

Er du så dårlig til å montere så enkelt som en prosessor så burde du la andre med peiling montere for deg! Det er ikke så vanskelig å montere en AMD cpu uten å ødlegge den :lol:

Lenke til kommentar
Vurderer å bytte fra AMD til Intel pga 3 døde cpu og sløst 4200,- på 3 AMD som tåler LITE.

Har nå: ASUS A7N8X Deluxe og XP1700+ overklokket til XP2400+.

Ehh, overklokket en 1700 til 2400. Ja, da forstår jeg hvordan du har klart å brenne 3 prosessorer.

 

Å kjøre en XP1700+ som XP2400+ er ikke mye da.. de tåler MYE mer.. jeg kjører min som ~XP3000 og den er ikke av de beste.

Finnes folk som kjører sine 1700+ på 2,7+ (tilsvarer vel ca. XP3550+)

Lenke til kommentar

1. P4 tåler mer

2. 533 MHx FSB

3. raskere på Flight Sim 2002 og snart ACOF/2004.

4. utvikler mindre varme, og mindre støy.

5. utnyttes DualDDR bedre enn AMD.

 

[*]Har bare noe å si for folk som ikke kan montere kjøler. Har montert 8 datamaskiner det siste året + demontert/montert mine to en del ganger og jeg har fortsatt til gode å ødelegge en CPU.

[*]Hvorfor ikke bare si at Intel har flere MHz? Det betyr akkurat det samme, nemlig INGENTING.

[*]hvordan vet du dette? Kilder..?

[*]Nå til dags er det lik varmeproduksjon. Kommer an på hvilken CPU du velger. Er også en vifte som heter Silent Breeze på 19db...

[*]Og hvorfor er dette positivt? Kanskje AMD ikke har bruk for Dual-DDR?

 

Og det å bruke 3K på Intel nå og så skal du ha Hammer når det kommer? Nei, du har rett i det at en shim er alt for dyr med sine 50 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...