Gå til innhold

Vurderer å bytte fra AMD til Intel (pga 3 CPU død)


Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM
Vurderer å bytte fra AMD til Intel pga 3 døde cpu og sløst 4200,- på 3 AMD som tåler LITE.

Har nå: ASUS A7N8X Deluxe og XP1700+ overklokket til XP2400+.

Vuderer å ta Intel P4 2,4 GHz 533 MHz FSB med ASUS P4S8X-X.

 

Budsjettet bør ikke overstige mer enn 3000,- mulig mer hvis jeg klarer å selge mine A7N8X DLX, AMD XP1700+, 2x 256mb DDR2100+ skal hente mine 2x 256mb PC3200 og bruke de på et Intel HK med Dual DDR støtte.

 

1. P4 tåler mer

2. 533 MHx FSB

3. raskere på Flight Sim 2002 og snart ACOF/2004.

4. utvikler mindre varme, og mindre støy.

5. utnyttes DualDDR bedre enn AMD.

 

han bommer jo på det meste :p

 

1- vil fortsatt påstå det kommer an på personen som fikler med utstyret..altså, det er jo ikke til å legge skjul på at man burde vise litt mer forsiktighet med amd enn intel cpuer, men liksom, du har ødelagt cpuer allerede, jeg tror ikke du viser noen form for forsiktighet..

 

2- hvor mye betyr det i praksis nå ? sikka null...hadde det betydd så mye så hadde intel grisebanka amd..

 

3- denne er så tåpelig at det er til de grader morsomt

 

4- HAHA - since when defineres støyen etter cpuen ?

 

5- utnytter intel dual ddr bedre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe skjønner ikke hvordan folk klarer å brekke amd prossesorer :

 

om det er uheld eller uforsiktighet vet ikke jeg men jeg har aldri klart det (er forsiktig og tolmodig)

 

her om dagen skulle jeg hjelpe en kompiss med å oppgradere pcn og var piss redd pga av sånne folk som deg :s

dere gir amd et dårlig rykte :wink:

 

jeg har en ganske facka duron 700 et eller annet sted hehe kansje jeg skall se etter hvor mye den tåler bare på faen :D

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke så mye å bidra med i denne tråden, men drister meg allikevel frempå med følgende spørsmål:

 

[rant]Til alle dere som svarer det samme som andre allerede har svart:

 

Hva er poenget? Tror dere den som startet tråden er så dum at han må ha det gjentatt for å forstå det?

 

I min bok er det minst like tett å leke ekko som mange gjør i f.eks. denne tråden, som det at en person faktisk har bestemt seg for å skifte fra AMD til Intel. (Sier ikke at grunnalget for skiftet er spesielt godt, men poenget blir det samme.)

[/rant]

 

Takk! Godt å få det ut!

 

-KJ

Lenke til kommentar

Helt greit at han heller vil kjøpe Intel... lykke til.

 

Når det gjelder AMD og hvor solide de er, så skjønner jeg ikke at folk klarer å ødelegge de. Jeg skulle montere kjøler på en AMD XP prosessor for ett år siden eller så, og på grunn av en konstruksjonfeil på kjøleren, ville den ikke på med en gang. Jeg OG en kamerat pressa samtidig som f*** på kjøleren for å få den på, og CPU'en må ha vært utsatt for ett voldsomt press, men den fungerte helt feilfritt etterpå.

 

Hvis den er ødelagt på grunn av overklokking... Vel, du klarer fint å ødelegge en P4 også, hvis du overklokker uten å skifte til kraftigere kjøleløsning når temperaturen blir for høy. En AMD tåler faktisk høyere temperaturer enn en P4 (ved 80 grader blir AMD ustabil, ved 90 er det fare for at den tar kvelden, men da har maskinen allerede fryst seg).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Har egentlig ikke så mye å bidra med i denne tråden, men drister meg allikevel frempå med følgende spørsmål:

 

[rant]Til alle dere som svarer det samme som andre allerede har svart:

 

Hva er poenget? Tror dere den som startet tråden er så dum at han må ha det gjentatt for å forstå det?

 

I min bok er det minst like tett å leke ekko som mange gjør i f.eks. denne tråden, som det at en person faktisk har bestemt seg for å skifte fra AMD til Intel. (Sier ikke at grunnalget for skiftet er spesielt godt, men poenget blir det samme.)

[/rant]

 

Takk! Godt å få det ut!

-KJ

 

først skal han bytte til intel, for så å bytte til barton om en liten stund..

leser man over punktene hans så ser man at han ikke virker så seriøs

Lenke til kommentar
Helt greit at han heller vil kjøpe Intel... lykke til.

 

Når det gjelder AMD og hvor solide de er, så skjønner jeg ikke at folk klarer å ødelegge de. Jeg skulle montere kjøler på en AMD XP prosessor for ett år siden eller så, og på grunn av en konstruksjonfeil på kjøleren, ville den ikke på med en gang. Jeg OG en kamerat pressa samtidig som f*** på kjøleren for å få den på, og CPU'en må ha vært utsatt for ett voldsomt press, men den fungerte helt feilfritt etterpå.

 

Hvis den er ødelagt på grunn av overklokking... Vel, du klarer fint å ødelegge en P4 også, hvis du overklokker uten å skifte til kraftigere kjøleløsning når temperaturen blir for høy. En AMD tåler faktisk høyere temperaturer enn en P4 (ved 80 grader blir AMD ustabil, ved 90 er det fare for at den tar kvelden, men da har maskinen allerede fryst seg).

 

Jeg tror veldig mye datautstyr, grafikkkort, harddisker og prosessorer, returnes som feilvare (feilaktig dekket på garanti) grunnet feil montering og overklokking. Personer med manglende forutsetninger og kunnskaper burde holde seg langt borte fra pc-bygging og overklokking. I det minste tren på en gammel datamaskin til du forstår hvordan den fungerer.

Lenke til kommentar

Min AMD XP 2000+ lå på 99.9 grader 3 ganger, og hver gang spilte jeg i 10 min! (hadde dratt ut strømmen til kjøleren da jeg fjernet en DVD spiller)

 

Da den restarta for 3. gang skjønte jeg at det var noe som var feil, og da jeg startet opp for 4. gang så jeg at temp. var 99.9 grader. Åpna pc'n og kobla til kjøleren, og cpu funker like fint i dag.

 

Ikke kom å si at AMD tåler lite :D

Lenke til kommentar
Min AMD XP 2000+ lå på 99.9 grader 3 ganger, og hver gang spilte jeg i 10 min! (hadde dratt ut strømmen til kjøleren da jeg fjernet en DVD spiller)

 

Da den restarta for 3. gang skjønte jeg at det var noe som var feil, og da jeg startet opp for 4. gang så jeg at temp. var 99.9 grader. Åpna pc'n og kobla til kjøleren, og cpu funker like fint i dag.  

 

Ikke kom å si at AMD tåler lite  :D

Bra å høre, litt flax oxo at ikke noe skjedde da :wink:

Folk som Qwseyvnd bør kjøpe pc på elkjøp.

:lol:

Lenke til kommentar

Nå lurer jeg felt på om du har lese og skrive vansker. Det er flere feil. F.eks noe kjøleribbe og et skjerm.

 

Skjønner at du trenger ny skjerm. Jeg tror den nye maskinen din vil koste mye... Noen planer om hva du skal ha?

 

Siden du selger så mye så vil jeg anbefale å selge en hel PC av tingene du har. Kan fort være vanskelig å selge tingene hver for seg siden du har så mye å selge.

Lenke til kommentar
Har bestemt meg, SKAL ha P4...har et masse varer som skal bort.

GeForce4 Ti4400

1,3 GH HDD og 40gb HDD

noe vifter

noe kjøleribbe

2 HK ABIT Nv7-133R/KG7

XP1700+ og 2x 256mb DDR266

Annet skal bort. Jeg trenger virkelig et ny skjerm, har et IBM G70 snart 7 år gammel.

 

Billigere å selge hele PC'n din komplett med skjerm og deretter kjøpe helt ny PC med skjerm da, evt. bygge en på PC byggeren til komplett eller en annen web-shop, enn å selge det du har i biter, og kjøpe de komponentene på nytt til din gamle PC (ikke sikkert du får solgt alt i deler).

Lenke til kommentar

4. utvikler mindre varme, og mindre støy.

 

:lol:

hehe den var bra ja ...

 

men en ting må jeg si .. hvis du klarer å drepe en AMD prosessor da fortjemer du ikke å ha en Pc engang ..

jeg har aldri klart å drepe en eneste prosessor .. og en gang prøvde jeg faktisk tilogmed!

jeg satte kjøleren på med et smell og snåt .. bare for å se hvor mye de tålte ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...