Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

gutter, kan dere se om andre gutter er kjekke?


Floregnag

Anbefalte innlegg

har noen kompiser som absolutt ikke vil si at en gutt er kjekk. de sier de ikke tenker på det og kan derfor heller ikke si noe om en annen gutts utseende.. til tross for at det hender de sier en fyr er stygg.

 

For min del, jeg kan lett si om en gutt er kjekk eller ikke, og jeg legger til og med merke til om en gutt er kjekk hvis jeg møter en.. kjekk kar kan jeg tenke da. men jeg ser ikke på meg selv som homofil av den grunn, er ikke noe seksuelt i det.

 

synes jenter er mye flinkere enn gutter her, de sier ofte at sine venninner er pene osv.. men til gutta, ser dere ikke om en gutt er kjekk? eller vil dere bare ikke inrømme det? er det fler som er som meg ?

Klarer ikke å se forskjell på menn og deres ansiktstrekk, jeg registrerer at de har maskuline ansiktstrekk, men synes ikke at de er kjekke/noen er kjekkere enn andre.

 

Det er nok bare kompisene dine som viser en frykt for å virke "homofile". En hver person kan se hvilke trekk som gjør enkelte mer kjekke enn andre.

Selv om vi ikke skriker ut at han var deilig ( :p ), så legger vel de fleste merke til konkurransen ;)

Ikke ansiktstrekk, men man kan jo se om noen er veltrent eller ei, og hvis det å være veltrent går for å være posetivt, så ser man jo det.

 

Uten problem kan jeg si (inni meg) om en gutt er kjekk eller ikke. De som nekter er homofobe.
De to første går for å være kjekke, men jeg kan ikke se at de er verken pene/tiltrekkende/kjekke/kjekkere enn tredjemann, det eneste jeg ser/registrerer er at de har maskuline ansiktstrekk.

brad_pitt.jpg

 

johnny_depp.jpg

 

man_face.jpg

 

Hadde en kort samtale med dama om det. Hun har ingen problem med å si at en annen dame har en bra kropp, så hvorfor skulle jeg ha et problem med å si at en annen mann har en bra kropp? Om jeg sier en dame har en bra kropp, derimot... :p
Ser du at det er en bra kropp fordi du tiltrekkes av kroppen, elller er det fordi du har registrert at andre(kvinner/homser) tiltrekkes av tilsvarende kropp/utseende?

 

Man er vel enten livredd for å være skeiv, eller veldig lite observant, hvis man ikke kan se at andre likekjønnede er estetiske.

 

Men det er allikevel noe jeg har meget høy terskel for å si, særlig fordi det skal mye til før noen når opp på mitt kjekkhetsnivå.

Men jeg ser ikke på menn som estetiske?

 

Vil tro at de fleste gutter klarer å se hvilke gutter som er kjekke, samtidig som de klarer å se hvem som er mindre kjekke. De som hevder at de overhodet ikke kan se det lyver og er redd for å virke homofile, noe som til en viss grad er forståelig. Jeg er heterofil men klarer å se om andre gutter har et pent ytre eller ikke. Synes likevel det er noe enklere å se det på kvinner, men det er vel naturlig :!: .
Jeg kan registrere om menn er høye/lave, tynne/middels/fyldige, velstelt/ikke ol. men jeg kan ikke se på ansiktene/kroppene deres at de er tiltrekkende, bare maskuline.

 

Jeg er homofil, og kan se om jenter er flotte eller ei, selv om jeg ikke tenner på dem. Derfor skulle nå heterofile gutter også klare å skille en pen og mindre pen gutt fra hverandre.
At du kan se på jenter som flotte(uten tenning) betyr vel at du ser at de er velstelt/sunne/friske/er på linje med samfunnets skjønnhetsideal?

 

Fleire innlegg er slått saman. Vennligst bruk rediger-knappen for å leggje til meir informasjon i tidlegare innlegg.-ttt

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har som regel ingen anelse hvilke gutter/menn som er kjekke, med unntak av enkelte som er helt på topp eller bunnen av kjekkhetsskalaen.

 

Klarer f.eks. ikke å skjønne at de to øverste personene på bildene skal være verdens kjekkeste menn (i følge mange damer). For meg ser de ganske normale ut, ihvertfall Depp.

Lenke til kommentar
Jeg har som regel ingen anelse hvilke gutter/menn som er kjekke, med unntak av enkelte som er helt på topp eller bunnen av kjekkhetsskalaen.

 

Klarer f.eks. ikke å skjønne at de to øverste personene på bildene skal være verdens kjekkeste menn (i følge mange damer). For meg ser de ganske normale ut, ihvertfall Depp.

Jeg er til dels enig. Jeg mener at alle kan se at gutter ser bra ut. Om de ikke klarer å innrømme det er de homofobe, som tidligere sagt i denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg klarer å se når en mann er kjekk, det tror jeg egentlig alle klarer. På en annen side ser jeg det bare på de som har sånn veldig klassisk utseende, veldig maskulint og tydelig. Det jeg ser på som pent er jo som oftest enkel symmetri, hårfeste og generelt avstander mellom øyne, øyne og ører, nese og munn, hake osv, men den måten å se det på bommer en del. Jeg klarer ikke å se noe spesielt kjekt med folk som Zack Effron, Johnny Depp, Leo diCaprio, Edward Norton.

 

Men ser jo enkelt at f.eks. Josh Hartnett, Ben Affleck og Brad Pitt ser rimelig bra ut:p

Lenke til kommentar
Jeg har som regel ingen anelse hvilke gutter/menn som er kjekke, med unntak av enkelte som er helt på topp eller bunnen av kjekkhetsskalaen.

 

Klarer f.eks. ikke å skjønne at de to øverste personene på bildene skal være verdens kjekkeste menn (i følge mange damer). For meg ser de ganske normale ut, ihvertfall Depp.

Jeg er til dels enig. Jeg mener at alle kan se at gutter ser bra ut. Om de ikke klarer å innrømme det er de homofobe, som tidligere sagt i denne tråden.

Hvordan bra, velstelt, sunn, frisk eller tiltrekkende/kjekk/pen ol.?
Lenke til kommentar
Jeg klarer å se når en mann er kjekk, det tror jeg egentlig alle klarer. På en annen side ser jeg det bare på de som har sånn veldig klassisk utseende, veldig maskulint og tydelig. Det jeg ser på som pent er jo som oftest enkel symmetri, hårfeste og generelt avstander mellom øyne, øyne og ører, nese og munn, hake osv, men den måten å se det på bommer en del. Jeg klarer ikke å se noe spesielt kjekt med folk som Zack Effron, Johnny Depp, Leo diCaprio, Edward Norton.

 

Men ser jo enkelt at f.eks. Josh Hartnett, Ben Affleck og Brad Pitt ser rimelig bra ut:p

Jeg ser på feminine ansiktstrekk som pent og de fleste kvinner er relativt pene, når jeg ser usedvanlig pene kvinner, så oppfatter jeg det automatisk/umiddelbart i samme øyeblikk jeg ser dem/ubevisst, jeg vurderer ikke bevisst om ansiktene deres har klassiske feminine preg, og når jeg ser menn så registrerer jeg at de har maskuline trekk, men jeg oppfatter ikke noen av dem som penere/kjekkere enn andre menn, det eneste jeg kan registrere er om de passer inn i gjeldende skjønnhetsideal, men det er ikke mitt skjønnhetsideal.
Lenke til kommentar

På samme måte som med alt annet her i verden, kan jeg ut fra egne premisser vurdere om en gutt/mann ser bra ut eller ikke. Og ut fra egne erfaringer kan jeg også ganske bra vudere hvorvidt ulike personligheter vil synes denne gutten/mannen ser bra ut eller ikke, på samme måte som alt annet rundt meg. Har problemer med å forstå hvorfor man ikke skal kunne klare det.

Lenke til kommentar
Jeg ser på feminine ansiktstrekk som pent og de fleste kvinner er relativt pene, når jeg ser usedvanlig pene kvinner, så oppfatter jeg det automatisk/umiddelbart i samme øyeblikk jeg ser dem/ubevisst, jeg vurderer ikke bevisst om ansiktene deres har klassiske feminine preg, og når jeg ser menn så registrerer jeg at de har maskuline trekk, men jeg oppfatter ikke noen av dem som penere/kjekkere enn andre menn, det eneste jeg kan registrere er om de passer inn i gjeldende skjønnhetsideal, men det er ikke mitt skjønnhetsideal.

 

Tja, jeg mente det ikke sånn at jeg ser en mann og først må måle alle avstandene mellom alt for å se om han er kjekk eller ikke, jeg mener heller at hvis jeg mener en person er kjekk kan jeg antakeligvis argumentere for det med hjelp av symmetri ;)

 

Grunnen til at det ikke blir helt det samme som med jenter er fordi jeg med gutter ikke helt ser de "søte tingene" som gjør pene jenter enda penere, gjerne små "feil" som faktisk gjør de enda bedre. En liten bøy på nesa eller en føflekk et eller annet sted, smilehull etc. Sånne ting har ingenting å gjøre i mitt bilde av mannlig skjønnhet, for der vil jeg antakeligvis bare se på hvor langt noe er fra perfeksjon.

 

Altså, mener da dere gutter som ikke i det hele tatt klarer å se om en gutt er kjekk eller ikke, at dere ikke klarer å gi dere en slags bedømming av dere selv heller? Det blir jo omtrent det samme, og jeg vil tro de fleste har en slags oppfatning av hvor deilig de selv er :p

Endret av Gebby
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å synes en mann er pen (eller kjekk). Ikke bare "se at damer synes at han er pen/kjekk", det utsagnet virker mest av alt som om man prøver å forklare for seg selv hvorfor man synes at noen er pene uten at man blir homo av det. Selvsagt så er jo årsakene til at jeg synes noen menn er pene/kjekk at de har maskuline trekk, har symmetriske ansikt og er mer eller mindre velholdte, men jeg synes jo likevel at de er pene og greie å se på. Det er jo årsaker til at jeg synes damer er pene også, men det forandrer jo ikke på at jeg faktisk synes noen damer er pene. :)

Lenke til kommentar
På samme måte som med alt annet her i verden, kan jeg ut fra egne premisser vurdere om en gutt/mann ser bra ut eller ikke. Og ut fra egne erfaringer kan jeg også ganske bra vudere hvorvidt ulike personligheter vil synes denne gutten/mannen ser bra ut eller ikke, på samme måte som alt annet rundt meg. Har problemer med å forstå hvorfor man ikke skal kunne klare det.
Fordi jeg som hetero mann ikke finner menn tiltrekkende i det hele tatt, og dermed ikke kan registrere annet enn at de er maskuline når jeg ser dem.
Lenke til kommentar
Altså, mener da dere gutter som ikke i det hele tatt klarer å se om en gutt er kjekk eller ikke, at dere ikke klarer å gi dere en slags bedømming av dere selv heller? Det blir jo omtrent det samme, og jeg vil tro de fleste har en slags oppfatning av hvor deilig de selv er :p
Jeg synes ikke jeg har et pent ansikt, og jeg kan registrere at jeg har en maskulin kropp, men jeg kan ikke bedømme den utifra annet enn gjengse skjønnhetsidealer.
Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med å synes en mann er pen (eller kjekk). Ikke bare "se at damer synes at han er pen/kjekk", det utsagnet virker mest av alt som om man prøver å forklare for seg selv hvorfor man synes at noen er pene uten at man blir homo av det. Selvsagt så er jo årsakene til at jeg synes noen menn er pene/kjekk at de har maskuline trekk, har symmetriske ansikt og er mer eller mindre velholdte, men jeg synes jo likevel at de er pene og greie å se på. Det er jo årsaker til at jeg synes damer er pene også, men det forandrer jo ikke på at jeg faktisk synes noen damer er pene. :)
Også er det teorier som sier at noen er 100 % hetero, noen er 100 % homo, noen er midt imellom(bi) og resten er innimellom et sted.
Lenke til kommentar
På samme måte som med alt annet her i verden, kan jeg ut fra egne premisser vurdere om en gutt/mann ser bra ut eller ikke. Og ut fra egne erfaringer kan jeg også ganske bra vudere hvorvidt ulike personligheter vil synes denne gutten/mannen ser bra ut eller ikke, på samme måte som alt annet rundt meg. Har problemer med å forstå hvorfor man ikke skal kunne klare det.
Fordi jeg som hetero mann ikke finner menn tiltrekkende i det hele tatt, og dermed ikke kan registrere annet enn at de er maskuline når jeg ser dem.

Ok... Personlig finner jeg det merkelig (og på grensen til usannsylig) at en skal ha denne "tiltrekningsfaktoren" som et kriterium for hvorvidt en kan vurdere noens utseende. Min evne til å vurdere både menn og kvinners utseende, har ingen sammenheng med kjønnet jeg føler meg tiltrukket av. For på samme måte som med menneskers utseende, kan jeg vurdere om et hus, en blomst, en bil, et fjell, et landskap osv.osv. faktisk ser bra ut eller ikke. Hvorvidt jeg føler en form for tiltrekning eller ikke til det jeg ser, er ikke et kriterium for min evne til å vurdere dets utseende, i positiv eller negativ forstand. Det ville for meg vært absurd.

 

Denne evnen til å vurdere utseendet til alt rundt meg, kombinert med mine erfaringer og evner til å sette meg inn i andres tankbaner, gir meg også muligheten til å vurdere (til en viss grad, som med alt annet) om en jente vil finne en gutt kjekk eller ikke.

 

Edit: Leif

Endret av macros.
Lenke til kommentar
På samme måte som med alt annet her i verden, kan jeg ut fra egne premisser vurdere om en gutt/mann ser bra ut eller ikke. Og ut fra egne erfaringer kan jeg også ganske bra vudere hvorvidt ulike personligheter vil synes denne gutten/mannen ser bra ut eller ikke, på samme måte som alt annet rundt meg. Har problemer med å forstå hvorfor man ikke skal kunne klare det.
Fordi jeg som hetero mann ikke finner menn tiltrekkende i det hele tatt, og dermed ikke kan registrere annet enn at de er maskuline når jeg ser dem.

Ok... Personlig finner jeg det merkelig (og på grensen til usannsylig) at en skal ha denne "tiltrekningsfaktoren" som et kriterium for hvorvidt en kan vurdere noens utseende. Min evne til å vurdere både menn og kvinners utseende, har ingen sammenheng med kjønnet jeg føler meg tiltrukket av. For på samme måte som med menneskers utseende, kan jeg vurdere om et hus, en blomst, en bil, et fjell, et landskap osv.osv. faktisk ser bra ut eller ikke. Hvorvidt jeg føler en form for tiltrekning eller ikke til det jeg ser, er ikke et kriterium for min evne til å vurdere dets utseende, i positiv eller negativ forstand. Det ville for meg vært absurd.

 

Denne evnen til å vurdere utseendet til alt rundt meg, kombinert med mine erfaringer og evner til å sette meg inn i andres tankbaner, gir meg også muligheten til å vurdere (til en viss grad, som med alt annet) om en jente vil finne en gutt kjekk eller ikke.

 

Edit: Leif

Jeg vurderer ikke utseende(pen/søt) bevisst, det skjer automatisk, jeg kan se på mennesker(kvinner/menn) om de er velstelte/sunne/friske, men jeg ser bare på kvinner som tiltrekkende/pene/søte ol. Og jeg synes mye i naturen er vakkert, men ikke alt.

 

Jeg vurderer ikke, jeg bare vet ubevisst!

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe problem med det. Jeg forstår ikke helt hvorfor noen tror det handler om legning. Når jeg syns en kar er kjekk så handler det om at jeg skulle ønske jeg så slik ut, ikke at jeg er tiltrukket av personen. Hvis dere skjønner hva jeg mener...

Skjønner godt hva du mener, har nesten lik mening om det selv. Selvfølgelig er det gutter som har et flott utseende, som jeg av og til skulle ønske jeg hadde hatt. ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...