Gå til innhold

Forbedringer i kostholdet


Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å trene senere i år, etter at legen har friskmeldt meg. Jeg skal legge om kostholdet mitt, men jeg lurte på om det også var noen andre ting jeg kunne gjøre for å få i meg mer proteiner og kalorier.

 

Eller, lettere sagt, jeg lurer på disse tingene:

 

1. Hvis jeg spiser grillet kylling til middag, bør jeg også spise skinnet? Er skinnet sunt?

2. Hvis jeg spiser reker, bør jeg spise eggene også? Er eggene sunne?

3. Hvis jeg spiser taco, bør jeg ta ekstra mye grønnsaker?

4. Hvis jeg spiser brødskive®, bør jeg ta litt tomat/agurk oppå pålegget?

5. Hvis jeg har skinke/kjøttpålegg oppå brødskiven, bør jeg ta 2 skinkeskiver i stedet for 1?

6. Bør jeg ta mer en 2 osteskiver oppå ei brødskive?

7. Er grønnsaker viktige når man skal bli sterkere/få større muskler?

8. Er krabbe sunt?

 

Beklager hvis dette var forvirrende, spesielt med de ''Skive'' spørsmålene. Bare si ifra, så skal jeg prøve å gjøre det mer forståelig.

 

Setter pris på alle svar :)

Endret av Ost = Cheddar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal begynne å trene senere i år, etter at legen har friskmeldt meg. Jeg skal legge om kostholdet mitt, men jeg lurte på om det også var noen andre ting jeg kunne gjøre for å få i meg mer proteiner og kalorier.

 

Eller, lettere sagt, jeg lurer på disse tingene:

 

1. Hvis jeg spiser grillet kylling til middag, bør jeg også spise skinnet? Er skinnet sunt?

Jeg mener skinnet på kyllingen innholder 90% av det lille fettinnholdet kylling har, så det hadde jeg nok styr unna

2. Hvis jeg spiser reker, bør jeg spise eggene også? Er eggene sunne?

3. Hvis jeg spiser taco, bør jeg ta ekstra mye grønnsaker?

4. Hvis jeg spiser brødskive®, bør jeg ta litt tomat/agurk oppå pålegget?

5. Hvis jeg har skinke/kjøttpålegg oppå brødskiven, bør jeg ta 2 skinkeskiver i stedet for 1?

6. Bør jeg ta mer en 2 osteskiver oppå ei brødskive?

7. Er grønnsaker viktige når man skal bli sterkere/få større muskler?

 

 

 

Beklager hvis dette var forvirrende, spesielt med de ''Skive'' spørsmålene. Bare si ifra, så skal jeg prøve å gjøre det mer forståelig.

 

Setter pris på alle svar :)

 

Oi, sorry at jeg feilpostet. Skulle egentlig vært postet i ''Kosthold''

Lenke til kommentar
1. Hvis jeg spiser grillet kylling til middag, bør jeg også spise skinnet? Er skinnet sunt?

2. Hvis jeg spiser reker, bør jeg spise eggene også? Er eggene sunne?

3. Hvis jeg spiser taco, bør jeg ta ekstra mye grønnsaker?

4. Hvis jeg spiser brødskive®, bør jeg ta litt tomat/agurk oppå pålegget?

5. Hvis jeg har skinke/kjøttpålegg oppå brødskiven, bør jeg ta 2 skinkeskiver i stedet for 1?

6. Bør jeg ta mer en 2 osteskiver oppå ei brødskive?

7. Er grønnsaker viktige når man skal bli sterkere/få større muskler?

8. Er krabbe sunt?

 

1. Nei. Fjern skinn og synlig fett.

2. Vet ikke, men alt fra havet er som regel bra

3. Du bør spise grønnsaker uansett

4. Se 3

5. Hvis du spiser brødskiver bør du ha på så mye kjøtt/egg/fisk som du får på for ekstra proteiner

6. Se 5

7. Se 3

8. Ja, se 2

 

Jeg skal begynne å trene senere i år, etter at legen har friskmeldt meg. Jeg skal legge om kostholdet mitt, men jeg lurte på om det også var noen andre ting jeg kunne gjøre for å få i meg mer proteiner og kalorier.

 

Drikk melk. Mye melk. :thumbup:

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den listen du skriver her, er helt urelevant, du burde legge om hele kostholdet ditt om du skal ha et anabolt kosthold, med regnet at du har en gjennomsnittlig ungdoms kosthold, google og prøv å finn noen sider om anabolt kosthold, der burde det stå mye som du trenger å lese. Et godt kosthold er veldig komplisert og varierer litt fra person til person, derfor vil jeg ikke si spesifikt hva du bør spise.

Endret av odincss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...