Gå til innhold

jobb for late mennesker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil tro at lastebilsjåfør er noe du kan tjene litt på. Kjøp deg en lastebil, start et enkeltmanssforetak og kjør godstransport. Hvis du kommer deg i gang med det og får kunder, så er det mye penger å hente!

HAHA....en lastebilsjåfør kan ikke tjene no. er bare å glømme, med mindre du eier 30 biler. Først må du jobbe for noen, bli kjent med yrket, ogSÅ kan du begynne å tenke på egen bil. Å eneste som er mulig å overleva med da, er langtransport for et større firma. Egen bil til distribusjon er ikke mulig. Å dem som kjører langtransport å har egen bil, jobber i snitt 330 døgn i året å tjener bitte litt mer enn man gjør i kassa på rimi. Å husk at sertfikat, truck-bevis, adr-bevis osv fort koster 70-80.000 kr, å i tillegg kåster et vogntog rundt 2,5 millioner. Også er sykdom og ferie selvsagt strengt forbudt.

Før det første må man ha fagbrev og kurs i økonomi og noe annet før og kunne ta løyvekurs og få løyve.

Etter det kan du starte før deg selv. Er mange som eier egene biler. Feks er det mange som kjører før Coop, Tollpost, Nord Cargo osv og disse tjener greit. Så ansetter dem noen i ferier osv så er ikke det noe problem.

Desuten før og få løyve må du enten jobbet i 5 år og ta økonomi delen og ta fagprøve osv. Eller så kan man melde seg på et 6 mnd kurs der man får alt gratis av lappen C. CE. D. DE og ADR og G8. Og så mener jeg og huske du kan ta fagbrev etter to år og få løyve.

 

Så er ikke noe dum ide og eie egen bil. Og deusten koster ikke et vogntog 2.5 mill.

Men er ikke mye og tjene på det i forhold til det mange vil si man ofrer. Så derfør mener jeg det ikke er godt nok betalt. Men 5-700.000 kr i året er ikke noe umulig sak ;)

 

Truckfører på tollpost?

 

Som truckfører må man som oftest like mye av trucken for å lasse varer. Ikke til å anbefale dersom man er lat.

Er du en truckfører så kjører du kun truck. Er du en lagermedarbeider så er det noe annet. Er mange som har jobb der dem kun losser av og på biler. Og ikke står før pakking osv.

fordel med truckførebevis over 10 ton da

Lenke til kommentar

Så er ikke noe dum ide og eie egen bil. Og deusten koster ikke et vogntog 2.5 mill.

Men er ikke mye og tjene på det i forhold til det mange vil si man ofrer. Så derfør mener jeg det ikke er godt nok betalt. Men 5-700.000 kr i året er ikke noe umulig sak ;)

 

scania 3-aksla trekkvogn fra 1,2 mill og oppover, å 3-aksla semi ligger fra 700.000 og oppover, litt avhenging av hva du er ute etter, å da passerer du fort 2 mill, å ikke no problem å gå over 2,5 mill uten så alt for mye utstyr. men uansett, er leasing som gjelder i dag. Er man ny i bransjen, så begynner man ikke med å kjøpe seg et vogntog. man begynner med å opparbeide praksis å kompetanse, å ikke minst se om man liker yrket, ogSÅ begynner man å se om det hadde vært noe å blitt bil-eier. Å kjører du langtransport for deg sjøl, så er du på veien 330 døgn i året, å er ei forholdsvis dårlig timesbetaling i forhold til de timene du er på jobb, å det er absolutt ingen jobb man velger fordi man er lat. Man begynner fordi det er gøy, også slutter man fordi det er stressende. har kjørt såpass mye sjøl å snakka med såpass mange bil-eiere, å VEIT at det ikke er noen godt betalt latmannsjobb, sjøl om langtransport er det slækkeste man kan kjøre.

 

Personlig mener jeg at om man søker jobb fordi man er lat, så har man feil innstilling. Man skal få dagene til å gå fordi man trives med det man holder på med, å ikke bare sitta å vente på at klokka slår 4 å det ringer ut for dagen.

Lenke til kommentar

jeg har vurdert å bli lærer....

asså, jobber du på vgs eller ungdomsskolen, så sladrer ikke elevene om du gir dem 5-ere og 6-ere selv om du aldri har lært dem noe :p fleste elevene da :p aha

eller så kan du bare si noe på tavla og gi dem noen oppgaver.

formgivningslærer virker greit og syns jeg.

vi fikk en oppgave, mal/tegn det og det... så begynte vi, lærern gikk rundt og 'jaa litt mere grønt der... kanaksje ha en runding der blabla' også satt de seg ved tavla og drev på datan eller noe... og svarte på litt spørsmål nå og da.

 

ene norsk lærern vår var bare borte... hu bare skravla om noe random vi ikke hørte, også fikk vi noen oppgaver, også satt bare lærern der og gjorde ikke så mye.... også fikk alle bra karakterer xDD

Lenke til kommentar

Butikkmedarbeider er ikke noe latmansyrke! Selv å sitte i kassen kan være mas en lørdag ettermiddag like før alkoholen stenger.

 

Tror nattevakt er ganske bra for late folk (som kanskje allerede tilbringer mye tid våken om netttene?). En kjenning fortalte at han hadde 2 kjappe turer på 10 min hver natt, ellers satt han i en godstol å så film på laptopen.

Lenke til kommentar
asså, jobber du på vgs eller ungdomsskolen, så sladrer ikke elevene om du gir dem 5-ere og 6-ere selv om du aldri har lært dem noe :p fleste elevene da :p aha

eller så kan du bare si noe på tavla og gi dem noen oppgaver.

Mulig du fleiper, men det kan jeg bare avkrefte her og nå, så ikke noen eventuelle småtasser som lusker på forumet går rundt med vrangforestillinger.

  • Én elev vil før eller siden klage deg inn. Selv ungdomsskoleelever er ikke så likesinnede at ingen vil være misfornøyde med undervisningsformen.
  • Rådgivere og administrasjonsarbeidere kan se karakterene. De merker raskt om snittet i et fag er 5.5 og ikke 3.5.
  • Det er ikke bare læreren som evaluerer elevene. De kan bli trukket opp til eksamen, og der er det uavhengige sensorer som evaluerer arbeidene. Det kommer til virke veldig suspekt om alles karakter i standpunkt er 5-6 mens de er 1-2 på eksamen.

En eller annen form for vaktjobb er nok det trådstarteren er ute etter. Håndverkervakt i Nordsjøen må være riiiiimelig sløvt. Fire uker ferie for hver fjerde uke med jobb, og når du er på jobb gjør du ingenting.

Lenke til kommentar
Men så er vel ikke olje selskapene så interissert i en lat person da?

Burde jo ha noe bakgrunn osv. når du søker der!?

Stemmer det, en må nok ha fagbrev om en i det hele tatt skal vurderes, men det er ikke så vanskelig å få. Om du er lat kan arbeidsgiverne ikke vite på forhånd, og om de ansetter deg, skal det mye til for at de lovlig kan si deg opp. Og godt er det. Dessuten tror jeg ikke latskap er den verste egenskapen man kan ha om man bare skal være en vakt.

Lenke til kommentar
Butikkmedarbeider er chill, dog utfatterlig repeterende.

 

Nei det er slettes ikke noe latmanns yrke. Repeterende slitsom het, hente en vare, gå ut med den i butikken igjen igjen igjen igjen i 8 timer, da blir man sliten.

 

Om butikk er latmannsyrke bestemmes veldig av hvilken butikk det er snakk om. F.eks Små butikker som selger kostbare produkter f.eks Spaceworld, Datakjeden, Gullsmed osv. har ikke så mye vareplassering, varehenting, løpe rundt i butikken og slike ting. Dersom du jobber på stormarked, f.eks Rema, Rimi, Elkjøp, Byggmakker, Biltema osv, er ikke akkurat butikkyrket et latmannsyrke.

 

Edit: Taxisjåfør og buss er et relativt chill yrke. Såvidt jeg har forstått det trenger ikke engang taxisjåfører å ta på seg bilbeltet, og de blir ikke straffet for det heller.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Å ikke ta på bilbeltet er ikke latskap, men idioti.

Word!

Og for all del, ikke bli lærer, vi har mange dårlige lærere fra før, skal du bli lærer så bør du gå 100% inn for det. Skal du satse på et lat yrke bør du heller ikke velge butikk, jeg har erfaring nok fra butikkarbeid til å vite at der vil du ikke jobbe hvis du er lat. Nattevakt og arbeider i Nordsjøen bør være ganske chill etter det jeg har hørt. Nattevakt på museum osv kan jo bare sove. : )

Endret av jungelfredrik
Lenke til kommentar
Skaff deg en utdannelse. Hvis du søker på en jobb og du ikke har noen slags form for utdannelse så er det lite fristende og ansette deg. Sats på kassajobb på Kiwi

 

Kassajobb er veldig stressende, med en gang det ikke står noen i kassa skal du løpe å ta varer. repeter repeter repeter vips 8 timer også kan du dra hjem.

 

Veldig ekstremt ikke chill.

Lenke til kommentar
Butikkmedarbeider er chill, dog utfatterlig repeterende.

 

Nei det er slettes ikke noe latmanns yrke. Repeterende slitsom het, hente en vare, gå ut med den i butikken igjen igjen igjen igjen i 8 timer, da blir man sliten.

 

Om butikk er latmannsyrke bestemmes veldig av hvilken butikk det er snakk om. F.eks Små butikker som selger kostbare produkter f.eks Spaceworld, Datakjeden, Gullsmed osv. har ikke så mye vareplassering, varehenting, løpe rundt i butikken og slike ting. Dersom du jobber på stormarked, f.eks Rema, Rimi, Elkjøp, Byggmakker, Biltema osv, er ikke akkurat butikkyrket et latmannsyrke.

 

Edit: Taxisjåfør og buss er et relativt chill yrke. Såvidt jeg har forstått det trenger ikke engang taxisjåfører å ta på seg bilbeltet, og de blir ikke straffet for det heller.

belte-reglen tel taxisjåfører skal så vidt jeg har hørt, blitt opphevet i det siste, slik at dem MÅ ha på seg belte sånn som alle andre. Er vel kun i helgene man tjener penger, men da jobber man virkelig for dem å. Resten av uka står man så å si stille uten forsvarlig inntekter. Men kommer i stor grad ann på hvor i landet man kjører hen. Busssjåfør avhenger helt av hvor du kjører hen det å, men gjennomsnittlig er det en stressende jobb med dårlig betalt og mye jobbing til umennsklige tider på døgnet. Turbuss er kansje litt slækkere innimellom, men du skal ha kjørt tungbil noen år før du setter deg bak rattet i en turbuss eller langdistanse-buss. I tillegg må du i dag ha nesten et halvt års utdannelse for å kunne kjøre buss mot vederlag.

Lenke til kommentar
Edit: Taxisjåfør og buss er et relativt chill yrke. Såvidt jeg har forstått det trenger ikke engang taxisjåfører å ta på seg bilbeltet, og de blir ikke straffet for det heller.

 

De fleste taxisjåførene bruker ikke bilbelte av frykt for at dem i baksetet

skal kvele dem med det. ;)

Endret av TheIdanator
Lenke til kommentar
Edit: Taxisjåfør og buss er et relativt chill yrke. Såvidt jeg har forstått det trenger ikke engang taxisjåfører å ta på seg bilbeltet, og de blir ikke straffet for det heller.

 

De fleste taxisjåførene bruker ikke bilbelte av frykt for at dem i baksetet

skal kvele dem med det. ;)

 

:!:

 

Men jeg stemmer også for Drosjesjåfør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...