Gå til innhold

Offentlig register med dømte pedofile?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener man er syk om man har en konstant seksuell dragning mot barn. Jeg respekterer dem som mennesker, men jeg synes legningen deres er avskyelig. Akkurat som jeg respekterer deg som menneske, men synes religionen din er teit.

Endret av pumaen
Lenke til kommentar

Det samme mener jeg. Jeg synes pedofili, zoofili, homofili(utenom lesbesex da :w00t:) dentofili(?) etc. er syk som bare det. Men jeg synes ikke synd på pedofile. Men jeg mener det er synd for dem at de ikke kan praktisere det uten å gjøre noe kriminelt eller bli drept av "samfunnshelter".

Endret av HoLy_CoW
Lenke til kommentar

At syke folk gjør syke ting er ingen overraskelse. Jeg mener derfor at de bør straffes, og at de ikke bør slippes fri før de har sonet og fått behandling. Har de ikke lært, og fortsetter å pule unger når de slipper fri, bør de få livstidsdom i alle tilfeller.

Endret av pumaen
Lenke til kommentar
Jeg synes pedofili, zoofili, homofili dentofili(?) etc. er syk som bare det.

 

Enig.

 

Men jeg synes ikke synd på pedofile.

 

Uenig.

 

Men jeg mener det er synd for dem at de ikke kan praktisere det uten å gjøre noe kriminelt eller bli drept av "samfunnshelter".

 

Det er synd at de er født med den legningen de er født med. Det er IKKE synd at de ikke kan praktisere legningen de er født med.

Lenke til kommentar

Ikke mer synd enn det er synd for muslimer at de ikke kan drepe vantro i Norge uten å bli tatt. Jeg tror faktisk heller ikke at alle pedofile skulle ønske at det ikke var straffbart å pule barn.

 

Jeg driter egentlig i hva som er synd for de pedofile og ikke. Det eneste som betyr noe er at det er galt å pule barn.

 

Så skal vi ikke glemme at en del av de som har blitt dømt for pedofili de siste årene faktisk har vist seg å være uskyldige... Ville vært litt småjævlig å bli hengt ut på en slik liste i tillegg til at man er blitt uskyldig dømt.

 

Usaklig. Det argumentet der kan brukes mot at vi skal ha et straffesystemm i det hele tatt. Tenk om noen blir uskyldiig dømt, oh giiid!

Endret av pumaen
Lenke til kommentar

Noen grusomme fakta : http://www.yellodyno.com/html/child_molester_stats.html

 

En artikkel om emnet : http://www.huffingtonpost.com/etan-thomas/...te_b_48762.html

 

Skal se om jeg finner den artikkelen som viser at så og si 50% av alle dømte pedofile begår nye overgrep.

 

Random fakt :

En pedofil som liker gutter begår i snitt ca 100 overgrep mens en som liker jenter ca 20.

 

Pedofile overgrep er underrapportert, det oppdages muligens kun 1-10% av alle sakene.

Lenke til kommentar
Jeg mener man er syk om man har en konstant seksuell dragning mot barn. Jeg respekterer dem som mennesker, men jeg synes legningen deres er avskyelig. Akkurat som jeg respekterer deg som menneske, men synes religionen din er teit.

For å være ærlig, synes jeg den som er mest avskylig er deg. Du dømmer uskyldige folk før de i det hele tatt gjort noe, fordi de har blitt født med feil gener. Alle andre som har blitt født med feil gener får hjelp. Pedofile skal bli straffes før de en gang har gjort noe. Jeg referer tilbake til hvor du mener at pedofile er tidsinnstilte tidsbomber.

 

Grunnen til at det er dumt å putte opp lister er fordi at pedofile bør også få lov til å leve et normalt liv etter straffen. Likledes, som alle andre forbrytere. Mener du det er f.eks. verre å ta på et barn som sannsynligvis ikke får noen store konsekvenser, eller synes du det er bedre å drepe folk. Jeg antar at du er en normal tenkende person og dermed vil du helt klart se at mord er verre. Hvorfor i all verden skal pedofile få de verste straffene da? Hvorfor ødelegge et liv og skade et annet, når du trenger bare å skade det ene.

 

For det andre fører systemet ditt til flere overgrep, fordi når de blir holdt hjemme vil de utvikle sinnsykdomer og for ikke utløp for sine følelser med kvinner på sin egen alder. Ja, de fleste pedofile menn i den eldre generasjonen har koner, fordi de liker ikke bare barn. Dette vil føre til flere overgrep og indirekte er du en person som støtter overgrep. Det er ihvertfall avskylig.

 

For det tredje er pedofili en legning. Jeg ser ikke hvorfor du er opptatt av å kalle det noe annet, men skal du gjøre det må du argumentere for det. Hvilken annen forskjell er det mellom pedofili og andre legninger annet enn at det er ulovelig og at du ikke liker det.

 

Noen grusomme fakta : http://www.yellodyno.com/html/child_molester_stats.html

 

En artikkel om emnet : http://www.huffingtonpost.com/etan-thomas/...te_b_48762.html

 

Skal se om jeg finner den artikkelen som viser at så og si 50% av alle dømte pedofile begår nye overgrep.

 

Random fakt :

En pedofil som liker gutter begår i snitt ca 100 overgrep mens en som liker jenter ca 20.

 

Pedofile overgrep er underrapportert, det oppdages muligens kun 1-10% av alle sakene.

Skal vi se. Første artikkel er useriøs. Selvfølgelig har lovbrytere litt av den samme tendensen, men det betyr ikke at de som utfører pedofile overgrep har den samme tankegangen som seriemordere.

 

Neste artikkel leste jeg bare første avsnitt. Så greit nok ut det, men det der bør man ha hørt om uansett.

 

Nei, 50% utfører ikke nye overgrep. Etter det jeg husker ligger den under 20% for førstegansforbrytere. Den ligger kanskje på 50% for de som har utført flere overgrep enn en.

 

Siste er sant, men også allmennkunnskap. Grunnen er rett og slett fordi det ikke er noe vits i å gjøre det. Har det gått 2 år siden siste overgrep er det ikke særlig lett å finne bevis. Grunnen til at mange ikke rapporterer med en gang er fordi barna har også noen følelser for den pedofile. Problemet er at det er for sent når de angrer etterpå.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Så skal vi ikke glemme at en del av de som har blitt dømt for pedofili de siste årene faktisk har vist seg å være uskyldige... Ville vært litt småjævlig å bli hengt ut på en slik liste i tillegg til at man er blitt uskyldig dømt.

 

Usaklig. Det argumentet der kan brukes mot at vi skal ha et straffesystemm i det hele tatt. Tenk om noen blir uskyldiig dømt, oh giiid!

Hvordan kan det være usaklig?

 

"Tenk om noen blir uskyldiig dømt, oh giiid!" -- Det er usaklig!!!

 

 

Det er faktisk en big deal å bli uskyldig dømt. Jeg tipper det hadde vært skikkelig "oh giiid" for deg om du hadde havnet i fengsel uten skyld...

 

Eller, med en slik innstilling, så hadde du kanskje lært noe av det.

 

Overgrep mot barn er noe av det styggeste et menneske kan gjøre mot et annet menneske, men det rettferdiggjør ikke middelalderske tilstander hvor man setter folk i gapestokken, uansett hvor sint og forbannet man blir.

 

Det er merkelig hvor hodeløse enkelte blir i slike diskusjoner. I et samfunn hvor man må sette sin lit til et system med politi, domstoler og fengsel, kan man ikke rettferdiggjøre et offentlig register med dømte pedofile. Når en overgriper har sonet sin straff, er det samfunnet sin oppgave å forhindre nye overgrep gjennom friomsorgen, psykologer og ettervernet generellt. Jeg ser ikke hvilken praktisk nytte et slikt register skal ha. Har man sonet sin straff, så har man det. Så kan vi andre synes hva vi vil om straffenivået og om hvorvidt overgriperen har fått straff som fortjent. Våre politikere som vi selv velger, er med på å sette strafferammene i de forskjellige lovene. Da er det vårt eget ansvar å velge de rette politikerne til å ta de rette valgene. Jeg skulle selv gjerne sett at straffenivået for denne typen kriminalitet blir betydelig skjerpet. I tillegg, ønsker jeg at vi hadde et ettervern som fungerte. 

Kjemisk kastrering er en grei løsning for å hindre gjentakelse.

 

Et offentlig register løser i hvertfall ingenting!

 

Oh giiid indeed....

Endret av insolvent
Lenke til kommentar

Nei til registrering av pedofile. Nekrofile. Rassister. Nazister. Konebankere. Eller bare for å korte det ned; Nei til registrering av straffedømte. Har du sonet, er du ferdig med det. Kjenner selv en fyr som flørtet med en del ikke-lovlige substanser for noen år siden, havnet virkelig på kjøret men gjør nå gjør han det han kan for å ordne opp i det. Har du sonet og er ferdig med det, fortjener du ikke at folk slapper deg med: "Narkosvin", i ny og ne. Ikke "pedosvin", heller for den saks skyld.

 

Om jeg får barn og Jensen ved siden av var en tidligere straffedømt, så vil jeg ikke vite det. Lykkelig uviten, ignorance is blizz, takk. Jeg skal heller passe på barna mine godt nok til at noe ikke skjer. For alt det jeg vet kan Hr. Jensen holde seg i tøylene nå. Da fortjener han virkelig en ny start med blanke ark, ikke offentlig fordømmelse.

Lenke til kommentar
Grunnen til at det er dumt å putte opp lister er fordi at pedofile bør også få lov til å leve et normalt liv etter straffen. Likledes, som alle andre forbrytere. Mener du det er f.eks. verre å ta på et barn som sannsynligvis ikke får noen store konsekvenser, eller synes du det er bedre å drepe folk. Hvorfor i all verden skal pedofile få de verste straffene da? Hvorfor ødelegge et liv og skade et annet, når du trenger bare å skade det ene.

 

Selvsagt er et drap verre, men å misbruke et barn ved å beføle detts sexorganer kan få alvorlige følger for barnet. Noen barn kan forstå det slik at det er normalt å bli befølt av voksne i skrittet eller å ha sex med voksne og kan utvikle dette til å bli noe som ødelegger for dem i livet, det er faktisk ganske så vanlig at barn som har blitt misbrukt utvikler unormale sexualle tendenser.

 

Overgrepene er grusomme nok i seg selv da mange av disse ødelegger barna for alltid, noen barn mister tilit til menn og tør ikke å la andre ta på dem i etter at de har blitt voksne, andre barn får unormal sexuell oppførsel og andre får så store psykiske belastninger at de aldri vil fungere normalt i et forhold eller i det normale liv.

 

Igjen ser jeg at argumentet om å "ikke ødelegge to liv" blir brukt, problemet er at pedofile er veldig høyt oppe på statistikken om personer som etter dømt soning begår nye overgrep (og generelt ser vi vel denne trenden ved sexualforbrytelser) og dermed så må man også ta høyde for at vi ikke ødelleger ytterligere liv ved at den pedofile får frie tøyler og får muligheten til på nytt få en omgangskrets som innkluderer barn.

 

Og hva gir en forbryter i utgangspunktet retten til å ødelegge et liv? Ingen, men man sitter ofte igjen med følelsen av at det er forbryteren det er mest synd på og ikke offerene, men raner du en bank så kan du fort risikere at du får 20 år eller mer selv om ikke en eneste person har blitt drept.

 

For det andre fører systemet ditt til flere overgrep, fordi når de blir holdt hjemme vil de utvikle sinnsykdomer og for ikke utløp for sine følelser med kvinner på sin egen alder. Ja, de fleste pedofile menn i den eldre generasjonen har koner, fordi de liker ikke bare barn. Dette vil føre til flere overgrep og indirekte er du en person som støtter overgrep. Det er ihvertfall avskylig.

 

Er ikke helt enig her, offentlige lister kan i alle fall føre til at den pedofile blir mer åpen om sin legning til de han omgås nettop for å unngå at dette blir oppdaget i etterkant. Dette gagner jo alle da det fortsatt finnes mennesker som godtar pedofile som mennesker og kan omgås disse, men unngår å sette sine egne kjære i situasjoner som kan friste den pedofile til å begå nye overgrep.

 

I utgangspunktet så er ofte forholdene de har til kvinner et skalkeskjul, I noen tilfeller såpass utspekulert i og med hensikten med forholdet var å skaffe seg adgang til kvinnens barn (kjenner til en slik sak).

Jeg skal ikke benekte at de kan fungere normalt, men jeg regner med at den sexuelle drivkraften kommer primært fra fantasier om å ha sex med barn. Sånn sett er de allerede syke i hodet sitt og har nok uansett ikke forandret seg mye om de var isolert.

 

Desverre så i mine øyne så hadde jeg glatt plusset på +15 år til pedofile sexforbrytere glatt i forhold til dagens straffer.

Lenke til kommentar
Selvsagt er et drap verre, men å misbruke et barn ved å beføle detts sexorganer kan få alvorlige følger for barnet. Noen barn kan forstå det slik at det er normalt å bli befølt av voksne i skrittet eller å ha sex med voksne og kan utvikle dette til å bli noe som ødelegger for dem i livet, det er faktisk ganske så vanlig at barn som har blitt misbrukt utvikler unormale sexualle tendenser.

Les det du skriver "kan". Etter det jeg husker blir 1/4 av alle jentebarn seksuelt misbrukt en eller annen gang. Sliter alle de med store emosjonelle problemer og får livet sitt ødelagt?

 

Igjen ser jeg at argumentet om å "ikke ødelegge to liv" blir brukt, problemet er at pedofile er veldig høyt oppe på statistikken om personer som etter dømt soning begår nye overgrep (og generelt ser vi vel denne trenden ved sexualforbrytelser) og dermed så må man også ta høyde for at vi ikke ødelleger ytterligere liv ved at den pedofile får frie tøyler og får muligheten til på nytt få en omgangskrets som innkluderer barn.

Ja, så siden litt under 20 prosent utfører lignende krimnalitet igjen, så bør alle som utfører pedofil krimnalitet få ødelagt livet sitt. Husk på at hvis du blir puttet opp på en pedofilliste mister du ikke bare muligheten til å være sammen med barn, men du mister mange muligheter for jobber. Også jobber som ikke omhandler barn. Du vil få store problemer med å få deg kone, du vil få store problemer med å få venner og du vil få store problemer med å leve i fred uten å bli angripet av lynsjemobben. Hvorfor unner du pedofil den verste straffen i hele rettsystemet våres når det på langt nær er den verste forbrytelsen.

 

I utgangspunktet så er ofte forholdene de har til kvinner et skalkeskjul, I noen tilfeller såpass utspekulert i og med hensikten med forholdet var å skaffe seg adgang til kvinnens barn (kjenner til en slik sak).

Jeg skal ikke benekte at de kan fungere normalt, men jeg regner med at den sexuelle drivkraften kommer primært fra fantasier om å ha sex med barn. Sånn sett er de allerede syke i hodet sitt og har nok uansett ikke forandret seg mye om de var isolert.

Jeg er sikker på at noen bruker det som skalkeskjul, men legninger er flytende. Ingen er fullt hetrofil og alle har en viss grad av pedofili og homofili, men spørsmålet er heller hvor mye de har av hver legning. Det er grunnen til at så mange er bifil som er en blandingslegning mellom homofili og hetrofili. Jeg er sikker på at det er mange som har en blandingslegning mellom hetrofili og pedofili. Nå hvis vi slutter å snakke om seksuelle forbrytere men heller de som er mer syke. Det er folk som jobber målrettet mot å ha seksuelle forhold med barn. De vil kanskje ikke forandre seg noe særlig, men hva med alle de andre som gjør en bommert og egentlig prøver bare å leve et normalt liv. Det er sykingene som ofte er gjengangerene. Hvis du har sett på programmet "to catch a predator" som er veldig bra program. Der var det en fyr som ble tatt naken inn i huset hennes og så møter han opp neste dag. Med tanke på at ihvertfall 2-3% av befolkningen er pedofile og at det havner tilfeldig, skal jeg love deg at det er ikke den gjennomsnittelige pedofile.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
For det tredje er pedofili en legning. Jeg ser ikke hvorfor du er opptatt av å kalle det noe annet, men skal du gjøre det må du argumentere for det. Hvilken annen forskjell er det mellom pedofili og andre legninger annet enn at det er ulovelig og at du ikke liker det.

 

Ganske interessant tråd dette. Det er mye jeg kunne svart på her, men synes setningene over er de som bør besvares:

 

Hvorfor er pedofili en legning og ikke en psysiske lidelse? I en psykisk lidelse legger jeg både genetiske feil og miljømessig påvirkning eller skade som fører til den psyskiske lidelsen som jeg mener pedofili er.

 

Ofte er faktisk pedofili ett uttrykk for relasjonsskader fra barndommen/ungdommen som ved hjelp av langvarig terapi (over 3-5 år) kan gjøre at den pedofile kan "ta igjen" den følelsesmessige utviklingen som har gått i stå på et eller annet tidspunkt i oppveksten.

 

Pedofile kan ha store problemer med å forholde seg til voksne. De klarer det kanskje i jobblivet osv, men foretrekker kontakt med barn fordi det er den eneste måten de får en følelsesmessig gjenklang med et annet menneske. Og da tenker jeg ikke på en seksuell kontakt, men på en vanlig sosial kontakt.

 

I følge klassifikasjonssystemet ICD-10 som er utarbeidet av WHO, som også brukes i Norge, er pedofili ikke en legning men en forstyrrelse i det seksuelle objektvalg.

 

Hvilke kilder eller evt. hva har du å backe opp med at pedofili er en legning samt at pedofili er noe som ikke kan behandles bort eller endres slik at seksualiteten dreier over til voksne objekter?

 

Prognose for behandling og endring av objektvalg hos personer med pedofili er faktisk ikke så værst.

 

Forutsetningene er bl.a. at den pedofile klarer å snakke om og bearbeide barndommen/ungdomstiden sin i en terapisituasjon over lang tid.

 

Men på den annen side finnes det selvfølgelig også de som har en dyssosial personlighetsforstyrrelse. Denne gruppen har en mye dårligere prognose for forbedring, og er ofte også den gruppen som utfører de voldelige overgrepene som man leser om i avisene og ser i filmer.

 

På den positive siden er det minoriteten av pedofile som er voldelige. Jeg vil tippe at prosentandelen personer med dyssosial personlighetsforstyrrelse er på samme nivå hos pedofile som hos befolkningen ellers.

Lenke til kommentar
For å være ærlig, synes jeg den som er mest avskylig er deg. Du dømmer uskyldige folk før de i det hele tatt gjort noe, fordi de har blitt født med feil gener. Alle andre som har blitt født med feil gener får hjelp. Pedofile skal bli straffes før de en gang har gjort noe.

 

Les hva jeg skriver, og finnn ut hva jeg mener før du går til personangrep. Jeg har aldri sagt at pedofile skal straffes før de ha gjort noe galt.

 

Du er herved rapportert!

Lenke til kommentar
Det er faktisk en big deal å bli uskyldig dømt. Jeg tipper det hadde vært skikkelig "oh giiid" for deg om du hadde havnet i fengsel uten skyld...

 

Du appelerer til følelser.

 

Det er alltid en sjanse for at noen blir uskyldig dømt. 100% sikkerhet er en umulighet. Så hvis du bruker dette argumentet, må du faktisk være mot et rettsvesen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...