Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Naboen fra helvette


Dezzorex

Anbefalte innlegg

"Dere bestemmer ikke hva jeg får lov til. Jeg er musikerens datter,-og er selv sanger og vokst opp med musikk,-og jazz rock er ikke mulig å få utbytte av som bakgrunnsmusikk. Jeg betaler masse penger for å bo her,-og trenger musikken min for å leve. Tåler dere ikke det, så flytt ut,-eller hold ut til dere er kvitt meg for godt! Hvem tror dere at dere egentllig er? Jeg er en voksen musikk elskende kvinne som ikke vil ha innblanding av sånne unger som dere. Se og flytt ut eller hold ut! Det må jeg!"

Det er det jeg sier. Når man kan rettferdiggjøre hva som helst med "lidenskap" men ingenting med vold, er det noe galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

 

Skjønner deg godt, dette er en helt forferdelig byrde å ha over seg i hverdagen, tror ikke folka som bråker har en anelse over hvor mye frustrasjon og sinne dette lager for andre. Det er jo invasjon av privatliv etter min mening.

Denne dama du snakker om her høres ikke helt stabil ut. Jeg elsker musikk også, skal jeg da få spille så høyt jeg klarer uten at andre skal ha noe å si?

 

Har noen naboer som var helt jævlige til å begynne med, men som heldigvis er blitt flinkere å respektere andres rom og privatliv (bank i bordet), når jeg først flyttet in spilte de techno fra de kom hjem fra jobb (1630) og langt utover dagen, hver eneste dag i en lang periode, med et høyt volum.

Jeg er ingen gammel kjerring som ikke tåler musikk, men det er sinnsykt slitsomt å komme hjem til dundrende bass hver eneste dag når man er sliten etter jobb og trenger ro og fred. Når vi spiste middag klirret det i glass og bestikk, pga bassen fra anlegget deres. Prøvde å banke i veggene, ingen respons. Prøvde å ringe på hos de, men de åpnet ikke døra. Sendte mail til utleier men ingenting ble gjort. Heldigvis åpnet de etterhvert døren endag så jeg fikk snakket med dem og de dempet seg, og har holdt seg relativit i skinnet siden da. Hører enda anlegget deres litt, men det går greit. Tåler jo som sagt at andre hører på musikk, men går det tilbake til tidligere tilstander blir jeg å ringe på hos de igjen.

 

Her om dagen hørtes det ut som de hadde en barnehage på besøk, gikk ut fra min leilighet og sto 20-30 sekunder ved døren deres (lite vindu oppfor døren). Masse hyling og skriking, hørtes ut som 15 barn hadde fått sukkerkick og tillatelse til å gjøre hva de ville i leiligheten. Som sagt, tåler endel bråk og barn skal selvfølgelig få lov til å leke og utfolde seg, men dette tok kaka. Helt ekstremt. Det dugget så mye på ruta deres at det rant fra den, likt som badvinduet ditt ser ut etter man har dusjet en lang, varm dusj. Når jeg gikk inn til meg igjen hørte jeg klart at det var barn som masse barn hoppet/lekte i trappen; masse foter opp trappen, møtes på toppen, og så hoppet ned hvert trinn med samlet ben. Dette foregikk fra ettermiddagen til kvart over 2 på natten. Dette hørtes ut som barn mellom 5 og 10-12 år. Altså 02.15. Fascinerende.

 

Anmeld henne og håp på at hun da skjønner alvoret, men det høres ut som eneste måten man kan unnslippe denne dama på er å flytte ut eller at hun flytter ut. Lykke til uansett!

Lenke til kommentar

Kommer nok ikke til å ty til å ta igjen med samme mynt. Det løser skjeldent noe. Nå har det faktisk vært stille siden Mandag, noe som mest sannsynlig skyldes at vi så og si ikke har bevegd oss noe her oppe i frykt for at hun skal sette på musikk der nede. Saken om å anmelde ho ligger å flyter i lufta, hvis hun foretar seg noe dumt fremover blir den nok levert ja, men hvis jeg kan unngå det ved at hun flytter så gjør jeg gjerne det også.

 

Forhåpentligvis så tar hun til fornuften og flytter ut innen 28 Februar som er da oppsigelsen går ut. Hvis ikke må dette tas videre til namsmannen som vil gi det 1 1/2 - 2 mnder til, før hun er ute. Heldigvis fikk jeg høre fra huseier at hun ikke har klaget skriftlig på oppsigelsen, noe som gjør at hun derfor i lovens forstand har godtatt oppsigelsen, som gjør at saken bør seile lett gjennom hos namsmannen...

Endret av Dezzorex
Lenke til kommentar
"Dere bestemmer ikke hva jeg får lov til. Jeg er musikerens datter,-og er selv sanger og vokst opp med musikk,-og jazz rock er ikke mulig å få utbytte av som bakgrunnsmusikk. Jeg betaler masse penger for å bo her,-og trenger musikken min for å leve. Tåler dere ikke det, så flytt ut,-eller hold ut til dere er kvitt meg for godt! Hvem tror dere at dere egentllig er? Jeg er en voksen musikk elskende kvinne som ikke vil ha innblanding av sånne unger som dere. Se og flytt ut eller hold ut! Det må jeg!"

 

Hun dama høres ikke stabil ut i det hele tatt, og hun snakker jo som hennes mentale alder var 3 år elns.

Skulle likt å sett henne IRL for hun må være fullstendig blåst i hodet.

 

OT: Så håper jeg ting ordner seg for dere, kan ikke være kosli å måtte leve med slikt bråk.

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...