Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Naboen fra helvette


Dezzorex

Anbefalte innlegg

Det å ta stand i saken ved fysisk avstraffelse selv vil i bunn og grunn ende med at DU havner på politistasjonen og ikek den som gjorde noe galt. Nei, her er det bare å klage til politiet til de ser seg lei av det og tar umiddelbart fatt i saken. Har selv slitt med endel bråk fra naboene mine nå i det siste (de hepba gangen med avsvertning fra sko forrige helg) skal samle litt bevismateriale og gå til huseier med det.

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stiller her heller et lite spørsmål til politiet jeg?

 

De burde ha tatt anlegget hennes for lengesiden dersom hu driver å spillet høyt langt over kl 23.00.

Jeg vet at dette har blitt gjort ved flere anledninger her i området så hvorfor kan ikke det bli gjort hos der du bor?

Lenke til kommentar
Skru av strømmen!

 

Gå ned til heksa og spør om strømmen er borte til henne. "Å er den borte til deg også?! jeg skal gå å sjekke hva som skjer"

 

Slå på strømmen igjen. Og gå tilbake til heksa. "Ja det ser ut til at sikringen gikk"

 

 

Gjennta denne prosedyrer til heksa har skjønt at når hun spiller høy musikk, ja da går sikringen.. Hver gang..

Hva skal dette egentlig føre frem til? Dersom sikringen går av å spille musikk er det noe galt med det elektriske annlegget i huset og leietaker har krav på å få dette rettet. Og skulle noen(spesielt politiet) oppdage at det er den som klager som har ødelagt for leietaker ødelegger dette bare saken.

Lenke til kommentar
Skru av strømmen!

 

Gå ned til heksa og spør om strømmen er borte til henne. "Å er den borte til deg også?! jeg skal gå å sjekke hva som skjer"

 

Slå på strømmen igjen. Og gå tilbake til heksa. "Ja det ser ut til at sikringen gikk"

 

 

Gjennta denne prosedyrer til heksa har skjønt at når hun spiller høy musikk, ja da går sikringen.. Hver gang..

Hva skal dette egentlig føre frem til? Dersom sikringen går av å spille musikk er det noe galt med det elektriske annlegget i huset og leietaker har krav på å få dette rettet. Og skulle noen(spesielt politiet) oppdage at det er den som klager som har ødelagt for leietaker ødelegger dette bare saken.

 

Det kommer helt ann på... Har selv forsterkere som kvester 10A kurser bare på startstrøm. Så det kommer ann på anlegget til naboen.

Så det kan fint være brukerfeil... Litt for lett å bare klage på det elektriske.

Lenke til kommentar
Lar det seg ikke rettferdiggjøre i en sak som denne? Det er jo ikke sånn at det å ta strømmen er noen voldsomt overgrep, i hvert fall ikke hvis hun lett får den tilbake igjen ved å oppføre seg.

 

Hvis vedkommende har en hjertepumpe og man kutter strømmen, risikerer man å drepe personen (ikke fullt så dramatisk i praksis, da vedkommende bør ha en anordning for å sette inn batterier, men faren er likevel høyst reell). Hvis vedkommende må ha medisiner som skal oppbevares kjølig, vil et strømbrudd utsette liv i fare. Drepe en person fordi vedkommende spiller for høy musikk vil nok neppe rettsapparatet betrakte som "nødverge".

Lenke til kommentar

Vel, de må fremdeles bevise at du tok strømmen. For alt man vet kan det har vært anlegget hennes som gjorde det? Evt se om det er mulig å kortslutte kursen hun har anlegget på ved å kortslutte et støpsel eller lignende på den kursen. Gjør man enkelt med alt fra en ledningsstump i en kontakt eller lignende.

 

Husk at for politiet og retssytemet er dette en liten drittsak de ikke bryr seg om. De har allerede "vist fingern" til deg her, så da er det egentlig bare å være kreativ i tiltak mot denne naboen så lenge det ikke kan bevises at du har gjort noe :thumbup: .

Lenke til kommentar

Tror nok ikke jeg tar strømmen uansett hva som skjer, blir nok heller til at jeg anmelder ho.

 

Nå har ho faktisk vært "stille" siden Fredag, så akkuratt nå går det jo bra, men så gjennstår jo spørsmålet om dette er permanent og ikke bare tilfeldigheter...

 

EDIT: Jeg trekker tilbake det om stille. Skulle bare vaske opp litt oppvask, som er en normal dagligdags ting, og neimen tror du ikke musikken kom på etter 5 minutter med oppvask da? Heldigvis er klokken 19, så ho skrur jo ned om 4 timer...

Endret av Dezzorex
Lenke til kommentar

Å spille tilbake gjør som regel bare vondt værre. Som regel fører dette bare til at hun skrur opp sin musikk igjen, og da blir det jo så og si en krig om å ha høyest mulig musikk... Har i noen få tilfeller hendt at ho har skrudd ned når jeg har prøvd å overdøve musikken hennes, men dette er ytterst skjeldent.

Lenke til kommentar

Har lest gjennom sakene, men problemet i mitt tilfelle er jo at det som oftest ikke skjer på nattestid. I natt spilte forøvrig hun musikk, satt på klokken 22:50, og dempet seg noe 23:15, men det var fortsatt såpass høyt at jeg måtte ringe politiet. Dessverre så dukket de enten ikke opp, eller så hørte de ingenting utenifra. Huset er jo dessverre veldig godt isolert utenfra, så man hører som regel aldri noe ute :(

 

I dag fikk jeg endelig brevet fra konfliktrådet hvor de viser til at hun ikke er villig til megling, så tror nok jeg må se meg nødt til å anmelde henne. Tviler litt på at det skjer noen forandring i situasjonen, men er jo lov å håpe.

 

Har som vanlig prøvd å kommunisere ved hjelp av sms, men får dessverre bare flere svar som indikerer at hun ikke kommer til å stoppe. Siterer for eksempel fra melding som jeg fikk Søndag:

 

"Dere bestemmer ikke hva jeg får lov til. Jeg er musikerens datter,-og er selv sanger og vokst opp med musikk,-og jazz rock er ikke mulig å få utbytte av som bakgrunnsmusikk. Jeg betaler masse penger for å bo her,-og trenger musikken min for å leve. Tåler dere ikke det, så flytt ut,-eller hold ut til dere er kvitt meg for godt! Hvem tror dere at dere egentllig er? Jeg er en voksen musikk elskende kvinne som ikke vil ha innblanding av sånne unger som dere. Se og flytt ut eller hold ut! Det må jeg!"

 

Ut i fra denne meldingen så tror jeg ikke at det kommer til å bli noe bedre... Og når ble det en menneskerett å spille musikk på sjenerende høyt nivå?

Lenke til kommentar

Hun liker Jazz og rock....

 

Da syns jeg at du skal elske svensk danseband og si at du er sønn av Sven Ingvars eller noe. Så kan du se om hun syns det er ulidelig.

 

Anyway, der vil ikke løse en konflikt i det lange løp og hun virker ikke intressert i det heletatt.

 

Men jeg ville nok vært naboen fra helvete tilbake mot henne.

- Har hun TV, sjekk/meld ifra til NRK

- Anmeld henne for brudd på ro og orden

- Følg med henne som en hauk og se om hun gjør annet tull

- Har hun bil og pleier å parkere på en viss plass (ikke reservert hennes), start å bruk den

- Hører hun på radio, finn ut hvilken kanal og kjøp deg en FM sender slik at du kan jamme hennes radio med noe drit...

 

Kan jeg spørre deg om hvor i landet dette er? Syns dette er helt vilt.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg føler virkelig med dere. Dette er en grusom situasjon å være i som man føler seg fanget i da dette skjer i ens eget hjem, der hvor man vil ha fred og ro og føle trygghet.

Vi hadde en tilsvarende nabo bare enda verre - tror jeg - for 3 år siden. De flyttet heldigvis for 1 år siden HURRA! Ingen av de jobbet, damen hadde 4 barn med 4 ulike fedre og kun en av barna bodde der fast. Noe jeg forstår godt, dette var ikke et godt hjem for barn - tro meg. Vår nabo festet ofte i ukedagene og helge festene startet fredag i 2-3 tiden, de satt ute på terrassen fra mars til oktober - og festingen med tilhørende høy musikk ble ikke avsluttet før søndags morgen i 5-6 tiden. Vi ble desperate etterhvert på grunn av mangel på søvn. Etterhvert ringte vi politiet og det hendte de kom - men like ofte kom de ikke. En lørdag formiddag på sommeren dekker vi bordet for å spise ute på terrassen. Vi hører bråk og kjefting fra nabo huset (dette er kjedet enebolig med garasjer imellom) og mannen i nabo huset raver stup full ut i hagen deres og stiller seg opp og tisser midt i hagen. Vi var så sjokkert at vi ikke fikk sagt noe men rømte inn i huset og spiste frokost inne. Etter å ha blitt trakassert i 1,5 år anmeldte vi. Resultatet : henlagt grunnet bevisets stilling. Tror ikke politiet gjorde store etterforskningen i den saken, slike saker tror jeg politiet ikke gidder bruke tid på. Desverre for oss som får livet til de grader invadert og ødelagt over lang tid. Håper din nabo også flytter og at du får en hyggelig nabo. Jeg vil også anbefale deg å anmelde henne - muligens er politiet på ditt hjemsted under mindre abeidspress enn her hvor vi bor.

Lykke til.

Endret av bentsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...