Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

siterer et sitat av meg selv, igjen. i håp om flere forslag. :p

 

GO!

 

Istede for skrive på nytt, reposter jeg min gammle request :p

Og legger til de jeg har blitt anbefalt, men har jo sett dem også.

Film freak

 

Veit det har blitt spurt om før. Men filmer som er av samme greia som disse:

 

Inside Man

Italian Job

Bank Job

The Prestige

The Illusionist

Sherlock Holmes

 

Forundrings filmer. Løsningen/hemmligheten/planen er så genial, Godt manus er nøkkel ord for det jeg leter etter. Shutter Island og Inception er nei-nei etter hva jeg leter etter.

 

Venligst Quote denne om du svarer :p

 

Lucky Number Slevin

Thick As Thevies/The Code

Se7en

Pandorum

Zodiac

 

har noen flere tips?

Lenke til kommentar

Takker. Da har jeg nok av horror-filmer for en tid fremover. Har du (eller hvem som helst andre) noe Thriller filmer? Thrillere er jo litt mer realistiske og derfor mer skremmende.

 

Vacancy, var ikke veldig skremmendene ..men er verdt å se den. (skrekk film)

Ja, den har jeg sett. Syntes den var helt grei. Ikke spesielt skremmende, men verdt å se. Ville gitt den en 3er.

Endret av Ph.D
Lenke til kommentar

*BUMP*

 

Thriller-filmer, any one? Har ikke sett den type filmer på en stund, det er derfor jeg spør. Må igjen legge til at jeg er interessert i filmer laget etter 1990. Takker. :)

 

Prøvde å rydde opp litt, men IMDb slenger jo utrolig mange filmer inn i thriller sjangeren, så noen er mer thriller enn andre... :)

 

JFK (1991)

Memories of Murder (2003)

The Fugitive (1993)

Brick (2005)

The Chaser (2008)

Collateral (2004)

Das Experiment (2001)

The Girl Who Kicked the Hornet's Nest (2009)

The Girl with the Dragon Tattoo (2009)

Infernal Affairs (2002)

Oldboy (2003)

Rising Sun (1993)

Se7en (1995)

Shutter Island (2010)

The Da Vinci Code (2006)

The Insider (1999)

The Next Three Days (2010)

Thirteen Days (2000)

A Few Good Men (1992)

A Time to Kill (1996)

Angels & Demons (2009)

Changeling (2008)

The Girl Who Played with Fire (2009)

Gone Baby Gone (2007)

J.S.A.: Joint Security Area (2000)

Law Abiding Citizen (2009)

Limitless (2011)

No Country for Old Men (2007)

Presumed Innocent (1990)

Primal Fear (1996)

Source Code (2011)

The Butterfly Effect (2004)

The Count of Monte Cristo (2002)

The Game (1997)

The Ghost Writer (2010)

The Hunt for Red October (1990)

The Illusionist (2006)

The Negotiator (1998)

The Prestige (2006)

Endret av Venerable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

* Forrest Gump (1994)

* The Road (2009)

* Flight of the Phoenix (2004)

* World Trade Center (2006)

* The Town (2010)

* Jackass (2002, 2006, 2007, 2010)

* The Italian Job (2003)

* Titanic (1997)

* 2012 (2009)

Lenke til kommentar

*BUMP*

 

Thriller-filmer, any one? Har ikke sett den type filmer på en stund, det er derfor jeg spør. Må igjen legge til at jeg er interessert i filmer laget etter 1990. Takker. :)

 

  • Taken

  • Misery

  • Notes on a Scandal

  • The Butterfly Effect

  • Shutter Island

  • 127 Hours

  • Hard Candy

Endret av maikenflowers
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har fått en stor lyst for å se på film i det siste, og kunne gjerne tenke meg å få noen gode tips om filmer jeg ikke har sett og burde se :)

 

De filmene jeg har sett på i det siste har stort sett bare vært filmer som inkludert en spesiell skuespiller som jeg digger (Jason Statham), og nå som jeg omtrent har gått tom for filmer hvor han er med i, så trenger jeg nytt krutt. Altså, han var med i filmer som f.eks Snatch, Transporter-trilogien, Crank osv... Så slike filmer hadde vært fint. Med andre ord, mye action, gjerne med skuespillere som kan det å snakke for seg.

 

I tillegg elsker jeg mindf*ck-filmer. Har sett mange av de standard filmene innenfor denne sjangeren, hvor det blant annet er:

 

- Inception

- The Prestige

- Memento

- Basic

- Shutter Island

 

Og garantert flere som jeg ikke kommer på akkurat nå. Jeg regner med at det er noen flere som er verdige å se på? :)

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har fått en stor lyst for å se på film i det siste, og kunne gjerne tenke meg å få noen gode tips om filmer jeg ikke har sett og burde se :)

 

De filmene jeg har sett på i det siste har stort sett bare vært filmer som inkludert en spesiell skuespiller som jeg digger (Jason Statham), og nå som jeg omtrent har gått tom for filmer hvor han er med i, så trenger jeg nytt krutt. Altså, han var med i filmer som f.eks Snatch, Transporter-trilogien, Crank osv... Så slike filmer hadde vært fint. Med andre ord, mye action, gjerne med skuespillere som kan det å snakke for seg.

 

I tillegg elsker jeg mindf*ck-filmer. Har sett mange av de standard filmene innenfor denne sjangeren, hvor det blant annet er:

 

- Inception

- The Prestige

- Memento

- Basic

- Shutter Island

 

Og garantert flere som jeg ikke kommer på akkurat nå. Jeg regner med at det er noen flere som er verdige å se på? :)

Dark City

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har fått en stor lyst for å se på film i det siste, og kunne gjerne tenke meg å få noen gode tips om filmer jeg ikke har sett og burde se :)

 

De filmene jeg har sett på i det siste har stort sett bare vært filmer som inkludert en spesiell skuespiller som jeg digger (Jason Statham), og nå som jeg omtrent har gått tom for filmer hvor han er med i, så trenger jeg nytt krutt. Altså, han var med i filmer som f.eks Snatch, Transporter-trilogien, Crank osv... Så slike filmer hadde vært fint. Med andre ord, mye action, gjerne med skuespillere som kan det å snakke for seg.

 

I tillegg elsker jeg mindf*ck-filmer. Har sett mange av de standard filmene innenfor denne sjangeren, hvor det blant annet er:

 

- Inception

- The Prestige

- Memento

- Basic

- Shutter Island

 

Og garantert flere som jeg ikke kommer på akkurat nå. Jeg regner med at det er noen flere som er verdige å se på? :)

 

Vært gjennom David Lynch-katalogen ennå? Wild at Heart, Elephant Man, Mulholland Drive, Lost Highway og Inland Empire? (For og nevne de mest kjente)

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har fått en stor lyst for å se på film i det siste, og kunne gjerne tenke meg å få noen gode tips om filmer jeg ikke har sett og burde se :)

 

De filmene jeg har sett på i det siste har stort sett bare vært filmer som inkludert en spesiell skuespiller som jeg digger (Jason Statham), og nå som jeg omtrent har gått tom for filmer hvor han er med i, så trenger jeg nytt krutt. Altså, han var med i filmer som f.eks Snatch, Transporter-trilogien, Crank osv... Så slike filmer hadde vært fint. Med andre ord, mye action, gjerne med skuespillere som kan det å snakke for seg.

 

I tillegg elsker jeg mindf*ck-filmer. Har sett mange av de standard filmene innenfor denne sjangeren, hvor det blant annet er:

 

- Inception

- The Prestige

- Memento

- Basic

- Shutter Island

 

Og garantert flere som jeg ikke kommer på akkurat nå. Jeg regner med at det er noen flere som er verdige å se på? :)

 

Vært gjennom David Lynch-katalogen ennå? Wild at Heart, Elephant Man, Mulholland Drive, Lost Highway og Inland Empire? (For og nevne de mest kjente)

Disse har jeg ikke engang hørt om. Ikke en eneste en. Takk for tipsene! :w00t: Hvilken kategori befinner disse filmene seg i?

 

 

Og takk, Runarbs, for ditt forslag :)

 

EDIT: Trodde de sistnevnte filmene var fra andre enn David Lynch. Så da har jeg faktisk hørt om ham, men er de filmene verdt å se altså? Tidligere har jeg sett en kortfilm han har laget som heter "The Alphabet" og den var mildt sagt ganske spesiell. Er de filmene du har foreslått like "spesielle"? :p

Endret av Espyy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...