Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12 Angry Men er jo den ultimate rettsaksfilmen, og nevnes alltid her på forumet i den sammenhengen. Om det er det du er ute etter, vet jeg dog ikke.

 

Ellers kan jeg nevne A Time To Kill, Judgment at Nuremberg og Paths of Glory.

Tror kanskje førstnevnte av disse tre kan passe din smak, da den inneholder en del annet enn bare drama også.

 

Takk for tips, skal sjekke ut disse. Må innrømme jeg stort sett ikke er flink til å se filmer fra før 90 tallet men visse unntak, men bør kanskje prøve det :)

Lenke til kommentar

Takk for tips, skal sjekke ut disse. Må innrømme jeg stort sett ikke er flink til å se filmer fra før 90 tallet men visse unntak, men bør kanskje prøve det :)

 

Skal ikke starte noen diskusjon på dette, men er absolutt enig i at du burde ta en titt å eldre filmer. Tror det er en tilvenningssak å bli vant til den eldre stilen.

12 Angry Men er tidløs. Her skjønner jeg ikke hvordan hverken farger eller moderne skuespillere skulle gjort den noe bedre. Vanvittig engasjerende dialog og et veldig enkelt, men effektivt plot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

12 Angry Men er jo den ultimate rettsaksfilmen, og nevnes alltid her på forumet i den sammenhengen. Om det er det du er ute etter, vet jeg dog ikke.

 

Ellers kan jeg nevne A Time To Kill, Judgment at Nuremberg og Paths of Glory.

Tror kanskje førstnevnte av disse tre kan passe din smak, da den inneholder en del annet enn bare drama også.

 

Takk for tips, skal sjekke ut disse. Må innrømme jeg stort sett ikke er flink til å se filmer fra før 90 tallet men visse unntak, men bør kanskje prøve det :)

12 Angry Men MÅ du se ja. Ellers like ikke jeg så godt Judgment at Nuremberg og Paths of Glory. Men vil heller anbefale Witness for the Prosecution (1957) av eldre filmer. Den er dødsbra.

 

Andre gode rettssak/advokat filmer:

A Few Good Men (1992)

My Cousin Vinny (1992)

Erin Brockovich (2000)

Rules of Engagement (2000)

Primal Fear (1996)

Lenke til kommentar

Har sett det meste, og har ikke lyst til å gå lenger tilbake enn 70 tallet. Tips til skjulte filmperler?

 

Litt forskjellig :)

 

Mind Game (2004) - Japan

Summer Time Machine Blues (2005) - Japan

Blue Spring (2001) - Japan

Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (2008) - USA

The King of Kong: A Fistful of Quarters (2007) - USA

The Day of the Beast (1995) - Spania

The Changeling (1980) - Canada

The Chaser (2008) - Sør-Korea

Big Wednesday (1978) - USA

University of Laughs (2004) - Japan

Cheats (2002) - USA

Milano calibro 9 (1972) - Italia

Summer School (1987)- USA

From Beyond (1986) - USA

Lenke til kommentar

Film med samme stemning som American pie-filmene? :) Tenker gjerne spesielt på dette med vennskap og slikt.

 

Regner med du først og fremst tenker på første filmen og til nøds 2-3, ikke resten

 

Accepted

Adventureland

Harold & Kumar Go to White Castle

Superbad (De fleste har jo sett denne men verdt å nevne)

 

Disse kan du sjekke ut, tror de kan passe, men er forskjellige. Litt varierende det med vennskap da men. Finnes filmer som ligner enda mer på American Pie men de er generelt fokusert på uhm.. andre aspekter, og av svært varierende kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leter etter noen gode råd til en grøsser og/eller splatter film, gjerne med en litt "partial nudity". Noe ala "Hostel", "Human Centipede" osv.

 

Er syk (influensa altså, ikke la det bli noen forvirring her!) og kunne trengt litt lettfordøyelig underholdning i kveld. Noen man ikke må tenke så mye over. Foreslå gjerne hva som helst, bortsett fra Hostel 1 og 2, Human Centipede og alle Saw-filmene, disse har jeg allerede sett.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter noen gode råd til en grøsser og/eller splatter film, gjerne med en litt "partial nudity". Noe ala "Hostel", "Human Centipede" osv.

 

Er syk (influensa altså, ikke la det bli noen forvirring her!) og kunne trengt litt lettfordøyelig underholdning i kveld. Noen man ikke må tenke så mye over. Foreslå gjerne hva som helst, bortsett fra Hostel 1 og 2, Human Centipede og alle Saw-filmene, disse har jeg allerede sett.

 

Hva med Slither? Den er ganske nasty.

Lenke til kommentar
Har dere tips til filmer som har med gaming (gjerne retro konsoll) å gjøre?

 

For eksempel:

Scott Pilgrim vs. the World (2010)

The Wizard (1989)

 

Begge disse har endel referanser innenfor spill/gaming.

Kick-Ass! Ikke direkte spill-inspirert, men mange likheter med Scott Pilgrim. Veldig «nåtidsfilm» som også inneholder ungdommer som plutselig blir involvert i noe urealistisk slossing med hverandre. Ble positivt overraska. :)

Lenke til kommentar

Jeg leter etter noen gode råd til en grøsser og/eller splatter film, gjerne med en litt "partial nudity". Noe ala "Hostel", "Human Centipede" osv.

 

Er syk (influensa altså, ikke la det bli noen forvirring her!) og kunne trengt litt lettfordøyelig underholdning i kveld. Noen man ikke må tenke så mye over. Foreslå gjerne hva som helst, bortsett fra Hostel 1 og 2, Human Centipede og alle Saw-filmene, disse har jeg allerede sett.

A Serbian Film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...