Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som veit om noen filmer som skildrer jappetiden? Slik som jeg har spurt om før i for eksempel American Psycho.

 

Less than Zero, kanskje. Har ikkje sett den men lese boka - som også er av Bret Easton Ellis.

 

Også noen filmer på amerikanske skoler. Da helst prep school. Som Harvard, Yale og alt det der.

 

Good Will Hunting.

Lenke til kommentar

Noen som veit om noen filmer som skildrer jappetiden? Slik som jeg har spurt om før i for eksempel American Psycho.

 

Less than Zero, kanskje. Har ikkje sett den men lese boka - som også er av Bret Easton Ellis.

 

Også noen filmer på amerikanske skoler. Da helst prep school. Som Harvard, Yale og alt det der.

 

Good Will Hunting.

Takker, skal sjekkes ut :)

Lenke til kommentar

Hadde skrive eit passe longt og bra innlegg der eg spurte etter sci-fi, helst i verdensrommet. Så klikka backspaceknappen, og alt eg hadde skrive forsvann før eg fekk reagere. Gidder ikkje å skrive nytt innlegg no, er alt for forbanna på tastaturet.

 

Så kom gjerne med forslag til filmar som er i samme gate som 2001: A Space Odyssey, Event Horizon, Alien, osv.

 

- Planet of the Apes

- Sunshine

- Blade Runner

- Serenity (Bør ha sett Firefly)

- Solaris

- Deep Impact

- Mission to Mars

- Forbidden Planet

- Apollo 13

- The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

- Silent Running

- Star Trek

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om noen filmer som handler om mager (engelske ordet, altså ikke der navelen er). Da snakker jeg om skikkelige greier med store staver og mystiske folk, noe slik som magene i Clash of the Titans, ikke noe Harry Potter med små spisepinner.

 

Takk på forhånd :)

"Mage" kan fint oversettes med "trollmann" eller "magiker" på norsk, så slipper man den noe uheldige misforståelsen :!:

 

Til saken: Dungeons & Dragons, The Colour of Magic og Willow kanskje? Ellers har vi jo The Lord of the Rings-filmene, men de kjenner du sikkert til ;)

 

Trollmennene i Harry Potter-filmene er da ikke så pinglete? Dødseterne er for eksempel rimelig badass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...