Gå til innhold

Ny spillside under utvikling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke så alt for mye på spillsidene, men hold dere unna Tek.no! Hvis dette skal fungere, eller nærme seg kvaliteten gamer.no hadde, må det entusiasme og glede til! Ikke et stort firma som skal selge eller få treff.

Gamle HW var drevet, skrevet og lest av entusiastiske, dedikerte og interesserte skjeler. Noe jeg aldri tror itavisen/tek/itpro osv vil klare å oppnå!

 

Lag gjerne en side med "dårlig" grafisk design. Struktur og innhold har alt å si, ingenting annet!

 

Den gangen noen rører selve hw.no går jeg til sak! Dette er å ødelegge et godt hobbystartet miljø!

 

Beklager, prøver å holde meg saklig men er ikke lett, dette går på prinsipper!

Lenke til kommentar
Blant annet har vi nå fått på plass en dedikert videojournalist i Tek.no-nettverket, slik at vi endelig får satt fullt fokus på videotester, både av spill, mobiltelefoner og bærbare-PC-er – for å nevne noe.

 

Mobiltelefoner og bærbare pcer er greit, men vi har nok av videotester av spill far før av. Videotester er en uting når det gjelder spill (og film forsåvidt), da du får ofte så grådig mye fortalt deg, og du får se og høre om alle våpnene etc du kan få tak i. I skrevne anmeldelser kan du ihvertfall hoppe til hvilken del du vil. Min mening i alle fall... Men på den andre siden så har vi ikke så mange norske videoanmeldere...

 

Kommer nok fortsatt til å holde meg til gamer da de holder høy kvalitet på de skrevne anmeldelsene, men heller titte innom hør av og til, som med spillmagasinet etc.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Yes - eget domene eller underseksjon på Tek.no er noe som ikke er avgjort enda. Dette ser vi for oss å sette opp en poll på. Jeg er vel ikke i tvil om hva utfallet blir, men vi får se :)

 

Merk at plasseringen nå kun er midlertidig, til vi får funnet ut hvor siten skal ligge.

 

Dæven ett svar fra dere. Kanskje vi kan få vite hva som faktisk skjedde da? (tviler, vi har jo egentlig ikke noe med et)

 

Hva skal dere satse på? Publisere pressemeldinger eller ordentlig artikler? Hva skjer med den nye siden og gamle layoute? Diskusjon.no linkingen?

 

Hvorfor kuttet dere vekk gamer.no FØR avtalt tid? (pressemelding om det er det vi kan kalle den hvor der sies att forholdet skal vare uken ut)

 

Har dere noen informasjon i det hele tatt?

Nå har jeg svart opptil flere ganger, både i den opprinnelige tråden på spillforumet og andre steder, men jeg kan bare gjenta kjapt at det gjaldt grunnleggende uenigheter rundt økonomi og administrasjon - rett og slett hvordan dette 50/50-eide samarbeidet skulle utøves i praksis og hvordan inntekter og utgifter skulle fordeles. Jeg kan dessverre ikke komme med ytterligere detaljer her av forretningsmessige hensyn - beklager det.

 

Målet er absolutt å opprettholde like høy kvalitet på den nye spillsiden. Det klarer vi ikke etter få dager, ei heller uker eller måneder, for det tar tid å få på plass en tipp-topp redaksjon. Man har litt å leve opp til der, for å si det sånn! Men det skal gjøre et ærlig og redelig forsøk og vi må definitivt lytte nøye til leserne og brukerne underveis. Vi har stor tro på dette - ellers hadde vi ikke igang noen ny spillside :)

 

Layouten blir nok mer eller mindre den samme som du fant på Gamer.no. Diskusjon og Tek.no-nettverket har en og samme eier og koblingen mot forumet blir videreført som før. Alle samme gamle og gode tjenester blir å finne på den nye spillsiden vår.

 

Det er riktig at vi planla at Gamer.no skulle fungere "ut måneden". Dessverre er ikke mennesker på jobb natt til søndag, slik at dette arbeidet måtte påbegynnes alt fredag ettermiddag. Jeg har ingen problemer med å se at overgangen der definitivt ikke var perfekt - vi brukte lenger tid enn vi trodde og Gamer-folkene fikk kort varsel - men dette er ikke ting man gjør hver dag heller - heldigvis... :)

Lenke til kommentar
Gamle HW var drevet, skrevet og lest av entusiastiske, dedikerte og interesserte skjeler. Noe jeg aldri tror itavisen/tek/itpro osv vil klare å oppnå!

Ser poenget, men husk at det er en del av de samme personene som drev HW før vi ble kjøpt opp, som fortsatt driver HW og jobber i HW/Tek.no-nettverket.

 

Ja, vi må forholde oss til business på en helt annen måte nå enn før, det er nye utfordringer og andre krav, men det er fortsatt utrolig givende og morsomt å holde på med. Ellers hadde vi ikke blitt med på flyttelasset :)

 

Men det er mange som ser ut til å ønske seg en omlegging av profilen til nettstedene, og det må vi ta alvorlig og følge opp. Jeg ser for meg at vi bl.a. kommer til å kjøre mer inngående leserundersøkelser for å finne ut hvor skoen trykker.

 

Men mer entusiasme og glød noteres - hvor får man tak i sånt tro? :)

Lenke til kommentar
Gamle HW var drevet, skrevet og lest av entusiastiske, dedikerte og interesserte skjeler. Noe jeg aldri tror itavisen/tek/itpro osv vil klare å oppnå!

Ser poenget, men husk at det er en del av de samme personene som drev HW før vi ble kjøpt opp, som fortsatt driver HW og jobber i HW/Tek.no-nettverket.

 

Ja, vi må forholde oss til business på en helt annen måte nå enn før, det er nye utfordringer og andre krav, men det er fortsatt utrolig givende og morsomt å holde på med. Ellers hadde vi ikke blitt med på flyttelasset :)

 

Men det er mange som ser ut til å ønske seg en omlegging av profilen til nettstedene, og det må vi ta alvorlig og følge opp. Jeg ser for meg at vi bl.a. kommer til å kjøre mer inngående leserundersøkelser for å finne ut hvor skoen trykker.

 

Men mer entusiasme og glød noteres - hvor får man tak i sånt tro? :)

Er klar over "gamlingene" og sier ikke at HW er kjørt i do. Langt ifra! :)

 

Og det å ha Tek.no er greit nok, kan godt være nyheter på få linjer og litt overfladiske gadget ol. Men da må HW.no være det motsatte, der bør det være guider, dype artikler og gjerne prosjekter og andre godsaker.

 

F.eks. savner ikke jeg overklokking.no i seg selv, men var mye god lessing og prosjekter der. Glød.

 

Uansett er jeg, og de fleste andre, fornøyd foreløpig. Føler bare en litt stygg utvikling. Inntektsgrafen går oppover mens kvalitets grafen peker nedover. Uten at jeg har noe grunnlag for å si dette!

Lenke til kommentar

Howard, bra du/dere svarer! Viser jo att dere til grad bryr dere. Unnskyld att jeg er skeptisk men audio delen er halvhjertet og vel så det. Etter att HW ble kjøpt opp så ble jo overklokking.no borte, artiklene ble dårligere osv. Det positivet er nå derimot att vi får fler tester (litt ensomt emd psuer i det siste men dere var kjempe flink med I7 og PHII lanseringene! *skryte*). du skjønner kanskje hvor både jeg vil, og veldig mange andre vil. Itavisen har vi nok av iform av andre nettsider.

 

Jeg ser også veldig klart att penger er en stor del, men har dere tenkt over att 30k (eksempel) knall entusiastiske og trofaste lesere er bedre enn 50k halv uengasjerte lesere er bedre? Om dere da retter reklamen mot hardware (som vi bryr oss om) kan skaffe dere masse annonse inntekter og en dermed gi oss det vi vil ha. Win-win som det heter. Norge trenger dedikerte sider som ikke bare publiserer pressemeldinger på 3 linjer, med en god artikkel i ny og ne. Se all skryten wheelman fikk på sin artikkel idag! *skryt*

 

Tror nok att vi må vente en stund for og se hva som skjer. Personlig tror jeg gamer.no vil slite. Tek.no altså dere har en gyllen mulighet til og snu opp ned på alt, dedikere arbeidet, ta i bruk den enorme mengden med kunnskapet enkelte forumbrukere sitter på, vil gjøre enormt for siden deres! (både lommebok deres :tease: og antall lesere). Enormt for oss brukeren, tenk dere en samling av hardware, film, spill og lyd & bilde der de slippes færre artikler per uke men som er nøye gjennomtenkt og skrevet med glede! Gode nøytrale tester, med en god bredde i forskjellige varer. En viktig pressemelding i ny og ne (att thunderbird går fra X.01 til X.02 er ikke viktig att all!).

 

Jeg vet, sammen med mange andre att dere ville ha kommet mye bedre ut slik enn sånn det er nå. Greit dere mister kanskje noen lesere, men dere får mange entusiaster tilbake (oss som klikker på de spennende artiklene som ikke ikke inneholder tabloid nyheter og annet tull! tek.no er en helt grei inngangsportal for alle sidene, men ikke noe eget.

 

Ønsker dere lykke til med satsingen, vet ting ikke skjer over natta så dette skal bli spennende! Håper dere gjør det riktig fra oss brukernes side. Og for deres egen skyld så klart!

 

Så konklusjonen er vel att dere fortjener både skryt og ros, men att dere burde endre enkelte ting litt drastisk!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...