Gå til innhold

Test: Syvio 200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kom ny firmware oppdatering til Popcorn A-110 for eit par dager sida! Installer den!

 

Ja vet, men jeg venter heller noe mnd før jeg oppdaterer itillfelle det er problemer. Har lest at iconer forsvinner osv, og at du må faktisk laste ned en patch og installere den manuelt i den via USB stick for å fikse.

 

Den fungerer feilfritt nå som den er, så jeg holder meg til regelen "If it aint broke why fix it?"

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Kan du bruke FW fra Popcorn Hour til Syvio'en??

 

Ellers, har fått tak i ein test kanin som til nå har gode resultater.

IMG/ISO går så bare det.

Einaste han hadde og utsette var at all teksten var veldig hvitt slik at det blei hengende igjen litt på plasmaen. ( Panasonic PV-600)

Men det reknar eg med er ein justeringssak på boksen.

 

Han var og imponert over start tiden, men den står kanskje i Stand-by??

Lenke til kommentar

Grr..

 

Har nettopp fått koblet opp min nyinnkjøpte Syvio 200. Har satt en 500GB SATA disk i den, installert den webserver/torrent klienten. Greit nok. Har også lastet inn siste firmware og oppdatert dette, men Syvio´en klarer ikke å spille av lyden på x264 .MKV filer

Vanlig XviD går som det suser med lyd og bilde.

 

Er det noen som har en idé hva som kan være galt?

Har forsøkt med flere .mkv filer, samme på alle. Spiller rett fra HD.

Lenke til kommentar
Kan du bruke FW fra Popcorn Hour til Syvio'en??

 

...

 

Han var og imponert over start tiden, men den står kanskje i Stand-by??

 

Du kan ikke bruke FW fra PopcornHour nei, må vente på Syvio sin. Men har grillet de litt på viktigheten av å være raskt ute med nye firmwares så det bør ikke ta alt for lang tid.

 

Og ja, boksen står i standby hele tiden. Så bruker du den som en NAS e.l. så vil det fortsatt fungere selv om den er "skrudd av" slik at det ikke vises noe bilde på skjermen.

 

OK

Lenke til kommentar
Grr..

 

Har nettopp fått koblet opp min nyinnkjøpte Syvio 200. Har satt en 500GB SATA disk i den, installert den webserver/torrent klienten. Greit nok. Har også lastet inn siste firmware og oppdatert dette, men Syvio´en klarer ikke å spille av lyden på x264 .MKV filer

Vanlig XviD går som det suser med lyd og bilde.

 

Er det noen som har en idé hva som kan være galt?

Har forsøkt med flere .mkv filer, samme på alle. Spiller rett fra HD.

 

Hei

 

Flere ting som kan være galt her. Har du koblet Syvio'en til noe som klarer å dekode digital lyd (som feks en receiver), eller har du feks koblet den rett i TVen? En MKV fil kan inneholde flere typer lydformater, til og med samtidig.

 

Du har typisk tre vanlige varianter her:

 

1. Den komponenten du har koblet audio-utgangen på Syvio'en til takler "alt" av formater. Da behøver du normalt ikke å gjøre innstilleringer på Syvio'en.

2. Komponenten takler "noen" formater, type Dolby Digital og et par andre gamle formater. Men kanskje feks ikke DTS. Da kan man i oppsettet til Syvio'en si at den skal konverere DTS til analog lyd (PCM) slik at du får lyd. Syvio'en har støtte for nedkonvertering av de 4-5 mest kjente eldre lydformatene.

3. Komponenten takler bare analog lyd. Typisk en TV eller lignende. Da kan du sette Syvio'en opp til å konvertere alle de formatene den klarer til analog lyd.

 

Men nyere formater, som DTS HD og Dolby TrueHD, vil den uansett bare sende rett igjennom og forvente at du takler et annet sted i anlegget ditt. Så hva som egentlig er problemet ditt kommer litt an på hvilket lydformat det er i MKV-filene dine og hva du har av komponenter for konvertering av digital lyd til analog.

 

Pluss/minus litt mixup med analoge og digitale utganger, så burde du klare å få det til nå. Sliter du fremdeles så post litt info om MKV-filen og hvordan du dekoder digital lyd i ditt oppsett så får vi se videre på det.

 

OK

Lenke til kommentar
Det kom ny firmware oppdatering til Popcorn A-110 for eit par dager sida! Installer den!

 

Ja vet, men jeg venter heller noe mnd før jeg oppdaterer itillfelle det er problemer. Har lest at iconer forsvinner osv, og at du må faktisk laste ned en patch og installere den manuelt i den via USB stick for å fikse.

 

Den fungerer feilfritt nå som den er, så jeg holder meg til regelen "If it aint broke why fix it?"

 

If aint broken, fix it meiner nå eg, men det er meg.

Har installert den, funker fint, ingen ikoner som er borte.

Oppstartstiden er blitt mykje bedre

Bla i mapper er blitt mykje raskere.

Den føles bedre rett og slett.

 

Også går det nå ann og sette bokmerker om du må avbryte filmen midt inni etc.

Det har eg ikkje fått testa enda.

Lenke til kommentar
Men MyiHome kan ikke streame ISO/IMG filer. Samtiding som Video_TS (VOB) filer blir ikke lest i sin helhet som en DVD med kan spilles av 1 og 1 fil.

 

Ikke helt riktig det der.

MyiHome kan spille av ISO gitt at man legger den til i konfigurasjonsfilen som man finner her:

 

legg til <ext>ISO</ext> innenfor <extensions></extensions>-taggen

64-bits OS:
C:\Program Files (x86)\myiHome\webapps\ROOT\application\video\xml\extension.xml

32-bits OS:
C:\Program Files\myiHome\webapps\ROOT\application\video\xml\extension.xml

 

 

vanlig windows-deling har ikke spesielt god ytelse etter min erfaring. Husker det var gjort noen forbedringer i en firmware-oppgradering der for pch for et halvt års tid siden derimot. Før da var NFS klart bedre med inntil 35MB/s lesehastighet om jeg husker korrekt. På samme tidspunkt lå SMB med rundt 15MB/s. HTTP-streaming som MyiHome brukte lå med rundt 20-25MB/s da.

post-75287-1236164507_thumb.png

Endret av Sikelik
Lenke til kommentar
Gjelder dette igjen Popcorn Hour??

Kan dere ikkje være greie og ta den i ein PH tråd, då denne handler om Syvio 200.

 

popcorn hour og syvio er samme sak etter min erfaring.

 

eneste forskjellen jeg har sett er at syvio har en logo på menyen.

 

innmaten er identisk, softwaren er identisk.

 

eneste forskjell mellom syvio 200 og PCH A-100 er at syvio har HDMI v1.3, samt støtte for de nye HD-lydformatene. (som også PCH a-110 har.)

 

Eneste forskjellen er boksen innmaten er bygget inn i.

Syvioen ser litt penere ut kansje.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest alt det dere har skrevet her... men jeg finner fortsatt ikke ut hvordan jeg kan få opp iso filene. Bruksanvisningen til Syvio er helt bånnen håpløs og forklarte med i bunn og grunn ingenting. Skjønte lite av den.

Går det ann å legge inn nrk, tv3 osv nett-tv? hvordan?

Lenke til kommentar
Nå har jeg lest alt det dere har skrevet her... men jeg finner fortsatt ikke ut hvordan jeg kan få opp iso filene. Bruksanvisningen til Syvio er helt bånnen håpløs og forklarte med i bunn og grunn ingenting. Skjønte lite av den.

Går det ann å legge inn nrk, tv3 osv nett-tv? hvordan?

 

det er nok ikke støtte for nett-tv per dags dato såvidt jeg har forstått. det kan vel kansje gjøres over tid.

 

du forsøker å spille av .iso-filer, utdyp gjerne litt mer med hvordan du deler filer med syvioen din.

har du en harddisk i syvioen?

har du en ekstern harddisk koblet til gjennom usb?

har du syvioen koblet til et nettverk hvor du har en pc som deler filer?

- isåfall, hvordan deler du filene med den?

Lenke til kommentar
Nå har jeg lest alt det dere har skrevet her... men jeg finner fortsatt ikke ut hvordan jeg kan få opp iso filene. Bruksanvisningen til Syvio er helt bånnen håpløs og forklarte med i bunn og grunn ingenting. Skjønte lite av den.

Går det ann å legge inn nrk, tv3 osv nett-tv? hvordan?

 

det er nok ikke støtte for nett-tv per dags dato såvidt jeg har forstått. det kan vel kansje gjøres over tid.

 

du forsøker å spille av .iso-filer, utdyp gjerne litt mer med hvordan du deler filer med syvioen din.

har du en harddisk i syvioen?

har du en ekstern harddisk koblet til gjennom usb?

har du syvioen koblet til et nettverk hvor du har en pc som deler filer?

- isåfall, hvordan deler du filene med den?

 

Jeg har syvioen koblet til ett nettverk (og vet ikke helt om jeg har fått det til som det skal), fant også ut jeg kunne bruke myiHome (så er sikkert der jeg har klart å fått det over på syvioen og ikke gjennom nettverket)... Sto liksom ikke forklart noen steder hva man skulle gjøre så lenge det ikke var snakk om to pc'er som skulle i nettverk. Bruker den trådløse dingsen som fulgte med og har koblet den med usb til pc'n.

Lenke til kommentar
Jeg har syvioen koblet til ett nettverk (og vet ikke helt om jeg har fått det til som det skal), fant også ut jeg kunne bruke myiHome (så er sikkert der jeg har klart å fått det over på syvioen og ikke gjennom nettverket)... Sto liksom ikke forklart noen steder hva man skulle gjøre så lenge det ikke var snakk om to pc'er som skulle i nettverk. Bruker den trådløse dingsen som fulgte med og har koblet den med usb til pc'n.

 

Ok, når du da åpner myihome, skal du øverst på fil-menyen velge "Edit -> Preferences -> Video -> Watch Folder"

huk av "Watch folder" og trykk så på '+'-knappen for å legge til en eller flere mapper du vil dele.

 

dette er derimot ikke nok for å kunne spille av iso-filer som ligger i denne mappen, da myihome av en merkelig grunn ikke vil godta disse uten videre.

 

det neste som må gjøres, er å redigere følgende fil i notepad:

For Norsk windows: 
C:\Programfiler\myiHome\webapps\ROOT\application\video\xml\extension.xml

eller

For Engelsk windows:
C:\Program Files\myiHome\webapps\ROOT\application\video\xml\extension.xml

 

her skal du enkelt og greit legge inn en linje til som skal inneholde følgende tekst:

<ext>iso</ext>

 

dette skal slik som det ligger flere andre linjer med mp4, avi, mpg osv.

 

alternativt kan du erstatte din extension.xml-fil med den jeg har vedlagt her(som er den jeg bruker selv)

extension.xml

Lenke til kommentar
Jeg har syvioen koblet til ett nettverk (og vet ikke helt om jeg har fått det til som det skal), fant også ut jeg kunne bruke myiHome (så er sikkert der jeg har klart å fått det over på syvioen og ikke gjennom nettverket)... Sto liksom ikke forklart noen steder hva man skulle gjøre så lenge det ikke var snakk om to pc'er som skulle i nettverk. Bruker den trådløse dingsen som fulgte med og har koblet den med usb til pc'n.

 

Ok, når du da åpner myihome, skal du øverst på fil-menyen velge "Edit -> Preferences -> Video -> Watch Folder"

huk av "Watch folder" og trykk så på '+'-knappen for å legge til en eller flere mapper du vil dele.

 

dette er derimot ikke nok for å kunne spille av iso-filer som ligger i denne mappen, da myihome av en merkelig grunn ikke vil godta disse uten videre.

 

det neste som må gjøres, er å redigere følgende fil i notepad:

For Norsk windows: 
C:\Programfiler\myiHome\webapps\ROOT\application\video\xml\extension.xml

eller

For Engelsk windows:
C:\Program Files\myiHome\webapps\ROOT\application\video\xml\extension.xml

 

her skal du enkelt og greit legge inn en linje til som skal inneholde følgende tekst:

<ext>iso</ext>

 

dette skal slik som det ligger flere andre linjer med mp4, avi, mpg osv.

 

alternativt kan du erstatte din extension.xml-fil med den jeg har vedlagt her(som er den jeg bruker selv)

 

Funker fortsatt ikke :(

Lenke til kommentar
Nå kom hvertfall noen av filmene opp, men når jeg starter de står det could not play og så begynner den midt inni ett sted.

Han som solgte meg den sa til og med at jeg slapp å pakke opp nedpakkede filer at den kunne gjøre det også selv...

 

hm, det er litt vanskelig å svare eksakt på da jeg aldri har testet å spille av videofiler som ennå er pakket ned selv, men jeg har lest at det skal gå an ja.

 

skal forsøke å teste det selv, for nyskjerrighetens skyld.

Endret av Sikelik
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...