Gå til innhold

Politiet streiker - hva mener du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har liten sympati med dem.

Greitt nok at de har fælt arbeidsmiljø, men det finnes ingen unnskyldning for å prioritere horekunder framfor menn som voldtar.

Dele ut bøter for små trafikkforseelser, det klarer de. Men å etterforske innbrudd, ran og tyveriforsøk som jeg har opplevd, det greidde de ikke.

De legger ikke to pinner i kors, selv når de har overvåkning, fingeravtrykk, vitne og selve mannen inne til forhør.

 

Hadde ressursmangelen ført til bedre prioritering, kunne jag hatt sympati med dem.

Verna bedrift.

 

 

Hmm, kan dette ha noe med politiske føringer å gjøre mon tro? :innocent:

 

Støtter deres kamp for bedre lønn og arbeidsforhold.

Lenke til kommentar
Støtter streiken fullt ut! Vi må ha flere, bedre betalt polititjenestemenn, og bedre/flere ressurser.

Vi har lenge levd i et fredlig land uten så mye krim, men alt tyder på at det er i ferd med å forandre seg, og da må vi være forberedt på å bruke mer penger på lov og orden. Vi vil tross alt ikke ha amerikanske tilstander!

Nå er det få nasjoner som bruker så mye penger på lov og orden som USA da. Selv om det kryr av politi i alle former og fasonger der borte så kryr det jo også av kriminelle. Uten at jeg har sett på forskningen, så synes jeg ikke at det ser ut som om mengden ressurser allokert til politiet har så alt for mye med mengden kriminelle i samfunnet å gjøre. Mer synlig politi kan sikkert gjøre noe med endel av gatevolden og det åpenlyse narkosalget, kanskje oppklare noen flere bil- og sykkeltyverier, men utover det så tror jeg ikke det har noe særlig å si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Er det virkelig bare jeg som reagerer på at politiet stiller opp på en politisk demonstrasjon i uniform?

Jeg og reagerte på det. Det strider mot uniformsreglementet. De kunne spart seg for det!

Lenke til kommentar

tror Norge burde følgt den Engelske modellen med innslag av den amerikanske, der du har noen som går gate langs mens andre etterforsker. ikke sånn som i dag der du som up politi skal inn på kontoret og sjekke mail osv. vi vet alle at det er ikke bare arbeid som blir gjort på kontoret

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Det er faktisk ganske alvorlig, i mine øyne. Disiplinærtiltak er på sin plass. La de streike alt de vil, og det er mulig de har lov til å drive "vanlig" streikevirksomhet i uniform, men når det er snakk om en politisk streik burde de vise såpass med respekt at de ikke bruker uniformen.

Helt enig. Men utenom det at de streiker i uniform, så støtter jeg de fullt og helt. Håper vi får en ny justisminister med litt vett i skallen i neste regjeringsperiode. Det er helt uholdbart sånn som Storberget holder på.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig de klager over? Norge må da være et av verdens tryggeste land å være politi i! Dessuten vet jeg at de har noen perverse avtaler i forbindelse med skiftjobbing (jeg husker ikke konkret hva det var, men det var noe med 2-3 dager fri i etterkant av en nattevakt).

De klager over at rettighetene deres som arbeidstakere blir overkjørt, både i forhold til fagforeningen og overtidsarbeid.

 

De har også så groteskt dårlig betalt at flere toppspesialister søker seg bort, utelukkende pga lønn.

 

 

Synes det er verre for den norske sivilbefolkningen med et politi med rævva betalt og midler, enn en liten streik.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig de klager over? Norge må da være et av verdens tryggeste land å være politi i! Dessuten vet jeg at de har noen perverse avtaler i forbindelse med skiftjobbing (jeg husker ikke konkret hva det var, men det var noe med 2-3 dager fri i etterkant av en nattevakt).

 

Trygt og trygt. For det meste er det trygt.

Men alle andre yrkesgrupper (inkludert forsvaret og andre offentlige yrker) har muligheten til å trekke seg unna om en situasjon eskalerer. Politiet har ikke denne muligheten. Derfor er politiet soleklar kandidat til risikotillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...