Gå til innhold

Anmeldelse: Mirror's Edge (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg synes anmeldelsene til Gamer er bra jeg, men folk er forskjellige og så det anmeldern synes er et bra spill basert på kriterier som passer en anmelder kan jo jeg synes er dørge kjedelig eller dårlig fordi det ikke er helt min greie.

 

Pleier å lese anmeldelsene her og ta en titt på Zero Punktuation (som påpeker omtrent alt som kan klages på i et spill) før jeg prøver et spill da. Får spillet en 5'er eller lavere her, og i tillegg blir skutt ned av ZP så er det ganske så usansynlig at jeg prøver det. Da måtte det være nostalgia eller lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett av de få som støtter PhysX i hardware, denne listen ser ikke ut til å få god oppsluttning heller, de fleste tar det i software istedet.

 

Uansett, med denne kopibeskyttelsen så er det vell gode gamle og irriterende SecuROM som er på ferde igjen er det ikke?

God nok grunn til å trekke karakter, hvordan er bug nivået på spillet? Gamer burde bli strengere og prøve å styre utviklerne bort fra dårlig testing og kopibeskyttelser som er rootkit og gi TREKK for sånt og en skennepreken, for slikt vil ikke vi forbrukere ha...

 

Bra at det finnes crackere der ute da som lar deg koble ut SecuROM.

Lenke til kommentar

Snotrus:

 

Å kalle GTA IV for et nesten perfekt spel is beyond me!

 

Spelet er ein 7/10. Spelet vert svært kjedelig ut over, og ein ender opp med å legge det til sides. Flesteparten av kameratane mine som har spelt GTA, og som samtidig har spelt samtlige GTA spel tidlegare, har rett og slett lagt GTA4 til sides.

 

Altså, har folk spelt Vice City f.eks? Her har vi GTA på sitt beste, alt av utrulig teite "dating"sekvenser og irriterande "friends" som vil sosialisere(er det SIMS eller GTA vi spela?) eksisterar ikkje, og har heller ikkje noko å gjere i GTA.

 

Heilt latterlig at spelet fekk så gode kritikkar av spelanmeldarar. Rockstar prøvar iherdig på å bli realistisk, synd at mykje av det realistiske er utter boring.

Lenke til kommentar
Jeg synes anmeldelsene til Gamer er bra jeg, men folk er forskjellige og så det anmeldern synes er et bra spill basert på kriterier som passer en anmelder kan jo jeg synes er dørge kjedelig eller dårlig fordi det ikke er helt min greie.

 

Pleier å lese anmeldelsene her og ta en titt på Zero Punktuation (som påpeker omtrent alt som kan klages på i et spill) før jeg prøver et spill da. Får spillet en 5'er eller lavere her, og i tillegg blir skutt ned av ZP så er det ganske så usansynlig at jeg prøver det. Da måtte det være nostalgia eller lignende.

Man må da ikke bedømme spill etter anmeldelser. Jeg liker Sonic spill, men HATET Next Gen, men så satte jeg med ned med demoen, og plutselig ble det den mest spillte demoen. Hver gang jeg så over demoene måtte jeg prøve det og da jeg så det til 200,- måtte jeg kjøpe det. Spillet var SINNSYKT rush-et, men fremdeles ikke dårlig (for meg). Jeg hadde det morsomt og måtte selfølgelig få meg Unleashed som er elsket av mange. Unleashed sliter med en dårlig hub world, men så springer man i 700km/t gjennom nydelige miljøer og "dash-er" gjennom 10 fiender :D

 

Du må huske at man ikke liker de samme spillene, jeg hater f.eks. CoD (alle) sin singleplayer (multiplayer er genial), The Ledgend of Zelda, Super Smash Bros. Brawl, King Kong (360), alle sports spill og RPG-er. Hadde jeg derimot hørt på anmeldelser hadde jeg kun spilt de spillene uten å spille de jeg virkelig liker.

 

Prøv demoene før du bestemmer deg. Det kan være at du ombestemmer deg ;)

Lenke til kommentar

Syns 9/10 er en ypperlig karakter for spillet eg...

det er et unikt spill som fremviser et gameplay du ikkje har spilt maken til...

spillet kan virka einsformig med bare 1 vei å gå heile tiden men når du prøver "time trial" så finner du fort ut at det eksisterer mangfoldige ruter å velge mellom..

storkost meg med spillet men synsest likevel at spillet var litt for kort =) iallefall når eg racer gjennom hard på 3,5 timer ;)

 

men alt i alt, eg elsker nyskapende spill med perfekte kontroll!

(PC-eier, og stolt av det!)

Lenke til kommentar
Uansett, med denne kopibeskyttelsen så er det vell gode gamle og irriterende SecuROM som er på ferde igjen er det ikke?

God nok grunn til å trekke karakter, hvordan er bug nivået på spillet? Gamer burde bli strengere og prøve å styre utviklerne bort fra dårlig testing og kopibeskyttelser som er rootkit og gi TREKK for sånt og en skennepreken, for slikt vil ikke vi forbrukere ha...

 

Så du synes valget av kopibeskyttelsen skal trekke ned spillet? Det synes jeg er latterlig, ja det er negativt, men nei, det gjør faen ikke spillet i seg selv noe dårligere for det! Ang. bug så har jeg ikke opplevd noen som helst jeg kan huske i dette spillet.

Lenke til kommentar

herlig spill, ganske enig i reviewet, det er en viss replay value for å finne alle kofertene

om du ikke gjorde det første gangen, og man blir belønnet med en liten setning eller to av Faiths fortid.

 

Timetrials er også meget morsomt og vi kan bare glede osstil DLC til mirrors edge, som

er rett rundt hjørnet. Artig også å konkurrere mot friends som du kan adde

ingame og prøve å ta de forskjellige brettene reaskere og på bedre/unike måter

en de har fullført de på. (man spiller mot ghosts av friends/andre spillere, likt bilspill)

Lenke til kommentar

Jeg har litt lyst til å ta opp igjen tråden med anmeldelser på forskjellige plattformer, og hvordan det gjøres. La meg sitere deler av mitt innlegg i en annen anmeldelse:

 

For å tenke litt mer høyt rundt dette, det virker som det er en slags de facto standard i de fleste anmeldelser at forventede plattformavhengige ulemper i liten grad trekker ned spills karakterer. FPS-spill til konsoll får ikke trekke for å ikke støtte tastatur og mus, wii-spill dømmes snillere grafikkmessig osv. Samtidig kan de trekkes for ting som forventes pga plattformen, wii-utgaver trekkes pga dårlig bruk av wii-mote, mens joypad-funkasjonliteten på spillet er tilsvarende andre konsoller, PC-spill som ikke støtter høyere oppløsning enn 720p kan bli trekt for det, osv. Mao at spill i praksis ikke dømmes på like fot, bare delvis på like fot.

 

Et kanskje bedre eksempel er Tomb Raider legend, der er tastatur og joypad ca likeverdig som kontrollmetode (personlig heller jeg svakt mot tast+mus). På gamer.no har alle versjoner fått samme karakter, inkl PS2. Der man kun kan velge en kontrollermetode i motsetning til å kunne velge mellom tastatur og mus, i tilegg koster det mer, og har dårligere grafikk. Noe som tyder på at det ikke er gitt at ting anmeldes plattformuavhengig på gamer.no

 

Jeg lurer litt på hva som er anmelders sysnpunkt når det gjelder anmeldelser på forskjellige plattformer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Glimrende artikkel Joachim! :thumbup:

 

Off Topic: Må man ha nvidia skjermkort for å benytte seg av PhysX motoren,

og har gamer sluttet å skrive pc-spec under anmeldelser til pc?

 

Må ha det ja, afaik. Jeg får ingen PhysX-effekter på mitt 4870x2 ihvertfall :O, men mulig det er jeg som gjør noe gæli der.

Lenke til kommentar

Med dem kommentarene der anmelderen sier, da har jeg slutta helt med å stole på anmeldelser på denne siden, fordi sånne kommentarer burde blitt utelatt... Kan heller ikke sammenligne hva man må ut med på diverse pcer og konsoller, og en maskin til 2000kr skal seff tape mot en maskin til 8000kr ;)

 

Ser min pc sliter litt med Mirror's Edge selv på high ;)

Lenke til kommentar

Når skal dere innse at karakteren er det mest uviktige med en anmeldelse? Det er hva som blir sagt som er det viktigte. Og uansett, spill er mye mer enn en karakter. Værsåsnill, få opp øynene. Spill skal oppleves, bli satt personlige oppfatninger og meninger om, gi følelser og reaksjoner, og i bunn og grunn, underholde. De er ikke laget for å produsere en karakter. Karakterene er bare et sammendrag av anmeldelsen, og en måte å rangere spill opp mot hverandre. Hvorfor? For at du skal kunne se hvem de synes er best, og motsatt. De er ikke den store sannhet, de er ikke satt for at du skal bli grinete for at "din favorittspillside ikke ga ditt favorittspill full score". Nei! De er personlige sammendrag av en anmeldelse skrevet av en anmelder. Bank det inn i hodene deres med noe hardt og spist, og så kan vi snakkes igjen.

 

Koffein ut.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...