Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må selv få si (jeg er gutt), at det er flott at gutter kan få hjelp med og sjekke opp damer.

 

Noen gutter har så lav selvtillit og tro på seg selv, at de engang ikke tørr og ta kontakt. Synes det er flott at det finnes plasser man kan få hjelp på.

 

Ikke døm meg...

Lenke til kommentar

Melisma; PU går mye dypere enn kun å sjekke opp damer med rutiner man finner på internett. De fleste andre finner jo sjekkereplikkene sine i andre rare blader som f. eks KK. for jentenes del.

 

Kopirerer inn en post i PUA forumet det aldri ble svart på.

 

Jeg er en person som GIR HELT FAEN, men skal kommentere kort noen av innleggene til Melsima.

 

Ja, men jeg synes ikke at det å starte skole for å gi gutter tips om hvordan de kan få ei dame til sengs er noe innbydende. Greit nok med selvtillit greia, men det kan de få fra Dr.Phil også. Føler liksom at fler gjemmer seg bak uskyldige dådyr øyne.

 

Men dette går jo selvsagt også til de utenfor opplegget. Men bare det at noen aktivt går inn for å lære det bort som plager..

Du er en kvinne som har seriøse problemer med å kunne se ting fra et annet perspektiv om jeg skal si det kort og godt.

 

Har du engang lest hva folk svarer?

 

Og dere gutter er så mye smartere og kaldere enn oss jenter? Så flere av PU guttene kan sitte og planlegge opplegg som dere skal prøve dere på ute på byen?

 

Snublefot: Vet ikke helt hvem av oss to som fornærmer jentene mest jeg nå..

Er det plutselig blitt kvinnene sin oppgave å plukke opp gutter? Nei. PUA eller Player, AFC, eller whatever: ALLE HAR EN SLAGPLAN, eller metoder som du sier. Vanlige gutter til og med din ex-kjæreste har det sikkert også som alle andre. Så hva skiller en PUA fra en helt normal vanlig gutt i gaten? De skaper en stemning med jenter som er en helt annen, med eller uten intensjoner. Vanlige gutter har også intensjoner, de har vært der i over 10.000 år.

 

Jo, jeg ser at det kan virke sutrete fra min side.. Jeg føler meg bare støtt på jenters vegne.

Jenter flest vil bli sjekket opp, at noen gutter lærer seg hvordan man gjør det med genuinitet er faen meg bra for DERE JENTER. WOAAH!

 

 

Har du møtt noen jenter her som er enig med deg da?

 

 

Ja, f.eks da jeg forklarte opplegget til venninne mine så bare lo de høyt og sa "hæ?? kødder du eller?herregud :roll:"

 

Jeg kan fint se for meg måten du presenterte emnet på slik som du har skrevet i denne tråden.

 

Jeg tror ikke dere skjønner hva jeg har ment. Men jeg er egentlig drittlei av å diskutere dette med gutter som har vært en del av dette ÅUA greien og som da derfor tar det som kritikk.

 

PUA er hellig, og ingen burdte sette spm ved metodene som blir brukt. I get it.

 

Jeg ekke endel av noe PUA miljø, men jeg har lært å kjenne meg selv ved et forum som Chosen og et par andre her inne henger på og RSD filmene. Det virker som du Melisma har en sperre for å faktisk finne ut hva Personlig-Utvikling faktisk betyr.

 

Jeg var en person som sjeldent eller ikke gadd å prate med damer før. Jeg ville, men var ikke mann nok.

 

Nå derimot går jeg på skolen og takket være litt personlig-utvikling er det blitt slik at jeg omtrent kjenner alle på skolen særlig mange jenter.. Jeg prater med jenter om de står alene og jeg ikke har truffet de før på andre trinn. Jeg prater med jenter, skaper en hyggelig stemning selv om jeg absolutt ikke er interresert i dama. Kun ha det hyggelig og bli kjent med mennesker.

 

Folk spør "Hvordan kjenner du alle" Uten å svare på hvordan så er Personlig-Utvikling mye mer enn selvtillit som er det eneste du klarer å se.

 

Personlig-Utvikling går på et mye dypere nivå enn dette.

 

En av mine "prinsen min-drømmer" er at en gutt stopper meg på gata, sier akkurat hvordan han føler det der og da, og at han ikke legger skjul på seg selv.. DET hadde vært drømmen for meg.. et skikkelig Kodak-moment.

 

Kunne like gjerne vært en såkalt PUA som gjorde dette.

 

Tilsist: PU dreier seg ikke om å være en maskin, at du og dere tror dette er første steget som viser at dere ikke har satt dere inn i hva PU er og hva det dreier seg om. Det er på høy tid at ditt uber trange syn åpnes noen centimeter og du seriøst setter deg inn i tema før du i det hele tatt angriper det som et onde.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Du er en kvinne som har seriøse problemer med å kunne se ting fra et annet perspektiv om jeg skal si det kort og godt.

 

Har du engang lest hva folk svarer?

 

Godt mulig, jeg ser PU med skeptiske briller på fordi jeg ikke kan se fornuften i det.. Noen ganger blir det for mange som skal skrive og da bare melder jeg meg ut og orker/gidder ikke å svare på innleggene en etter en.

 

 

Er det plutselig blitt kvinnene sin oppgave å plukke opp gutter? Nei. PUA eller Player, AFC, eller whatever: ALLE HAR EN SLAGPLAN, eller metoder som du sier. Vanlige gutter til og med din ex-kjæreste har det sikkert også som alle andre. Så hva skiller en PUA fra en helt normal vanlig gutt i gaten? De skaper en stemning med jenter som er en helt annen, med eller uten intensjoner. Vanlige gutter har også intensjoner, de har vært der i over 10.000 år.

 

Ja, det er ikke kun siktet til PU tilhengere men også generelt selvsagt. Det som plager meg er at det faktisk finnes organiserte grupper som lærer vekk verktøy som gutta skal bruke på jentene. Varsel-lampe "Warning: FAKE, Player" dukker opp i hodet mitt..

 

Jenter flest vil bli sjekket opp, at noen gutter lærer seg hvordan man gjør det med genuinitet er faen meg bra for DERE JENTER. WOAAH!

 

 

Hvordan kan man lære vekk genuinitet? Da blir det jo ikke genuint! Er det som plager meg..

 

 

Jeg kan fint se for meg måten du presenterte emnet på slik som du har skrevet i denne tråden.

 

Greit, jeg strødde ikke sukker over det om det er det du ville frem til. Forklarte det slik jeg oppfattet det. Og nei, ikke på en objektiv måte.

 

 

Jeg ekke endel av noe PUA miljø, men jeg har lært å kjenne meg selv ved et forum som Chosen og et par andre her inne henger på og RSD filmene. Det virker som du Melisma har en sperre for å faktisk finne ut hva Personlig-Utvikling faktisk betyr.

 

Jeg var en person som sjeldent eller ikke gadd å prate med damer før. Jeg ville, men var ikke mann nok.

 

Nå derimot går jeg på skolen og takket være litt personlig-utvikling er det blitt slik at jeg omtrent kjenner alle på skolen særlig mange jenter.. Jeg prater med jenter om de står alene og jeg ikke har truffet de før på andre trinn. Jeg prater med jenter, skaper en hyggelig stemning selv om jeg absolutt ikke er interresert i dama. Kun ha det hyggelig og bli kjent med mennesker.

 

Folk spør "Hvordan kjenner du alle" Uten å svare på hvordan så er Personlig-Utvikling mye mer enn selvtillit som er det eneste du klarer å se.

 

Personlig-Utvikling går på et mye dypere nivå enn dette.

 

Men er det deg eller PUA som snakker til dem? Dypere nivå? Eller noen annen sitt nivå?

 

Kunne like gjerne vært en såkalt PUA som gjorde dette.

 

ja, men da har han måtte lært seg det, herma seg til det.. For meg så er PUA= gutt som har lest/kursa seg fram til hvordan han skal være.. Og ikke den han egentlig er! ja, jeg er sær akkurat der..

 

 

Tilsist: PU dreier seg ikke om å være en maskin, at du og dere tror dette er første steget som viser at dere ikke har satt dere inn i hva PU er og hva det dreier seg om. Det er på høy tid at ditt uber trange syn åpnes noen centimeter og du seriøst setter deg inn i tema før du i det hele tatt angriper det som et onde.

 

mja, skal se om jeg kan finne noe PU stoff som ikke har ordet "jente/kvinne" i seg eller noe som er rettet mot flørting... link gjerne om du vil!

 

Edit: oi, unnskyld, jeg mente ikke "jente/kvinne" jeg mente target.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har brukt timesvis med tid på å sette meg inn i hva PU går ut på

Det du derimot har brukt timesvis på er å fordømme konseptet. Kanskje du heller burde ha brukt halvparten av tiden på å opplyse deg selv rundt emnet som du bruker så mye tid på. :)

 

PU handler i bunn og grunn om å være den beste utgaven av deg selv du kan være. Du kan sammenligne det med fotballtreneren som viser gutta hvordan man skyter best mulig på mål, eller læreren som lærer klassen en ny teknikk for å memorisere 7-gangen. Når alt kommer til alt så handler det om å ta ut det beste av det man allerede sitter med og å leve opp til det potensialet man har i seg fra før av.

Endret av Mushaboom
Lenke til kommentar

You know it ain't funnay, if you gotta talk about your money.. :p

 

Neida.. jo, jeg skal prøve å få satt meg inn i det PUA greiene, har hitttil vært opptatt av hva "elevene" tenker rundt temaet og hvordan de oppfatter det. Men ja skal gi det en sjans. Jeg må jo se hva alt dette "åh, endelig har jeg blitt fri" - bibel-aktige pratet som florerer på forumet handler om... At PU er redningen fra de skumle jentene!!

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk lest litt av de PUA-greiene. Det jeg synes er at det er alt for fokusert på å date på utesteder og random pick up på gata. Det er veldig lite om å date folk som du møter, får tid til å bli kjent med og dereteter bir sammen. Jeg, mener hva hjelper det å lære å deale med bitch shield når ingen av de du er ineresert i har bitch shield. Hva er vitsen med å lære om åpning, kino, close når det ikke er slik du møter jentene.

 

En annen ting som irriterer meg er at de antar at du har en interesse, og det er jenta med de største velformete puppene, men timeglassformet kropp, dynket fjeset sitt ned i sminke og er en idiot på alle plan. Vel, folks interesser er forskjellige, og ikke alle liker samme typer jenter. Forskjellige jenter trenger forskjellige strategier, og dette blir tatt veldig lite hensyn til i PUA-teknikkene.

 

Jeg skal ikke nekte for at grunnprinsippene i PUA er gode. Du bør ikke legge deg panneflat for noen, og du bør ikke kjøpe alt mulig til dem. Da er det en stor risiko for at du blir brukt. Kino, er ekstremt viktig for å ikke havne i venne-fella. Og mange andre ting er viktig også. Jeg synes bare at teknikkene ikke er særlig gode rett og slett fordi de er designet til en type jenter i noen få spesifikke situasjoner.

Lenke til kommentar

Vel, Mads Larsen ( oga mange andre ) har rett i at kvinner kan få (nesten) akkurat når de vil og menn må jobbe for det.

 

 

Det er en total sannhet og kan på ingenmåte argumenteres mot siden det finne uomtvistelige bevis på dette.

Men man kan jo snu rundt på det, og at jeg som mann faktisk påvirker kvinner til å oppføre seg som de er vant med, 1000vis av års kultur og tradisjon sitter

i oss enda.

 

Jeg takler det fint, men det er påfallende merkelig hvem som får seg og hvem som ikke får seg.

Nå har jeg

ingen behov for ONS whatsoever, men hadde jeg

hatt det ville jeg vært nødt til å bruke list

og primitive metoder ser det ut som.

Ønsket mitt er at

hjernene til menn og damer vokser fort, og

akkurat nå føler jeg at det er damenes hjerne

som trenger litt veksttilskudd. Generalisering

må til for å få fram et poeng,

man sier ikke at alle er slik men at for mange er slik. Skjønner dere?

 

Selv om jeg kritiserer motebransjen for å være kynisk, sier jeg ikke at alle i motebransjen er kyniske men at det er et problem.

 

Vi har et problem, et samfunnsproblem, Og jeg

kan godt være med på at altfor mange menn er

slik og slik, men kom ikke her å si at vi ikke

har et problem. Det at vi har mange tusen sex-selgere kan bekrefte dette.

 

Skal vi slutte og kritisere fordi ikke alle er kritikkverdige? Nope.

 

Men man får holde seg for gode til persjonsangrep og ufinheter.

Jeg stortrives, men jeg tror både menn og damer hadde hatt godt av et litt

mer edruelig syn på sjekkemarkedet.

Vi snakker om et reelt problem som både er kvinners og menns

ansvar. Dette har ingenting med rettferdig fordeling av sex, men fordeling av makt, og kvinner har i mangel av makt på andre arenaer skaffet seg makt på “kjønnsmarkedet”.

 

Når kvinner så begynner å få makt i andre instanser, bør “kjønnsmarkedet” følge etter likestillingen, det er bare en naturlig utvikling vi etterlyser og jeg vet godt at det ikke er gjort på en natt.

 

Dette er en uhyre viktig debatt og konsekvensene

av å lukke øyne og ører og ikke høre på det man

ikke liker å høre bare skader debatten som er så viktig.

 

Og, hvor jævlig koslig er det å gå bort til ett kvinnfolk å få "stikk av, ditt rasshøl!" eller andre sure kommentarer rett i trynet tilbake bare fordi at en er høflig og vil prate litt? Jeg har sett mange eksempler på ufordragelig oppførsel fra kvinnfolk på byen. Jeg synes ikke at det er det minste rart at PUA greiene går som varmt hvetebrød... Kansje dere jenter bør stille dere spørsmålet: HVORFOR ??

Endret av isprins
Lenke til kommentar

Altså, jeg kan ikke fordra frekke uhøflige bitchete jenter, som bjeffer til gutter som om gutten ikke fortjener å være i deres majestetiske nærvær. Folkeskikk gjelder like mye ute som rundt middagsbordet mener nå jeg, og det finnes absolutt ingen grunn til at man skal måtte være slem mot gutten for å avvise han. Man kan si det på en hyggelig måte.

 

Jeg aner ikke hvorfor noen jenter er slik. Men kommer man utfor sånne kjerringer, ja da er det de som har et problem og ikke gutten.

 

Men det er heldigvis få av disse.. De fleste jenter er vel høflige og hyggelige skulle jeg tro.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
En annen ting som irriterer meg er at de antar at du har en interesse, og det er jenta med de største velformete puppene, men timeglassformet kropp, dynket fjeset sitt ned i sminke og er en idiot på alle plan. Vel, folks interesser er forskjellige, og ikke alle liker samme typer jenter.

 

Skjønner godt at dette kan irritere, Camlon, men sånn som du beskriver disse damene, og deres lavmåls angrep mot menn, så blir det jo naturlig å spørre om hvorfor irritere seg? De er jo ikke noe å trakte etter, hverken på utseende eller oppførsel? For øvrig har jeg en psycho eks som også er blond (farget), har timeglassform og som kan være hard og avvisende mot menn på byen. Hun er en av de største taperne jeg har møtt. Stort sett alltid på sosialhjelp eller attføring osv. Ingen utdannelse. Ingen karriere. Flytter fra sted til sted, tar strøjobb etter strøjobb, ingen faste lange forhold, kommer kort sagt øyensynlig ingen vei. Så er det rart at hun føler behov for å heve seg på de få hun kan heve seg mot? Stol på at de fleste damer som oppfører seg slik, gjør det fordi de har problemer med seg selv.

 

Min eks har også de siste 8-9 år av sitt liv hatt som sin største ambisjon å skrape sammen penger til brystforstørrelsesoperasjon. Det har hun ikke klart (hun får jo omtrent ingenting til). Hvorfor? Jo, selvsagt så hun skal få det siste elementet du nevner på plass, så hun har enda mer makt til å tiltrekke menn, som hun deretter kan behandle som dritt. Og hvor kommer behovet fra? Hvorfor er hun så fucked-up som hun er, og trenger å heve seg mot de få hun kan heve seg mot, på ufine måter? Jo, hun ble antagelig misbrukt av sin far som liten. Har hørt det fra han som kjenner henne aller best. Hun nevnte selv, men med tydelig indikasjon på at hun ikke likte å snakke om det, at hun hadde kuttet all kontakt med sin far, og hans side av slekten, for evig og alltid.

 

Så vit at de som oppfører seg slik, ofte har sitt å slite med.

 

For øvrig er jeg veldig skeptisk til hele PUA-opplegget. Det virker som om disse karene er renskårne egoister. De gir blaffen i nettopp forhold rundt hva som gjør en dame til "bitch" osv. De tenker bare på seg selv. Mads Larsen gjør også det - syter og klager i offentlige forum over at damer har mer makt enn menn på sjekkemarkedet. Nei, de har ikke alltid det. Og mange av de mennene som klager (ikke Mads selv, da), er slasker som ikke tar vare på kroppen sin, ikke gidder kle seg skikkelig, opptrer motbydelig, og bare tenker på seg selv.

 

Jeg tror ellers at de fleste som driver med PUA-stylings, er skadede selv. De vil bare ikke snakke om det. I stedet så lager de alle disse kodene, og forsøker å framstille seg selv som helter. Jeg trodde på min side at det var velkjent at de av og til "krasjer", blir deprimerte, fordi livet de lever likevel er innholdsløst (de bruker tilfeldige damekropper til å runke seg selv, go figure hvorfor de ikke blir lykkelige med denne manipulasjonen.. ), og fordi de må innse at Game/PUA-opplegg ikke hjelper når det kommer til å holde på damer, finne kjærligheten.

Lenke til kommentar

Tar fag i ledelse og der sa foreleseren om noe interessant som at det fins flere nivåer med bevissthet/selvinnsikt. Noen har mer selvinnsikt enn andre, noen er lite bevisste på hvorfor de reagerer som de gjør i situasjoner. Hovedgrunnen til at PUA funker tror jeg har mye med hvor bevisste folk flest er. Trikset er å trigge følelser og instinkter hos jenta, og hvis hun ikke er en særlig bevisst person, vil hun dermed reagere på de instinktene og følelsene mye sterkere enn de som har høyere bevissthet. Hvor ofte har man ikke hørt mennesker si: "det bare skjedde", "det ble bare full klaff" osv.? Fordi de reagerer mye på instinktene/følelsene sine.

 

Jeg vet dette høres veldig ut som "noen mennesker er bare bedre" men etter mange forskninger som foreleseren har tatt på diverse ledere og toppidrettsutøvere kontra de mere "vanlige", så er det faktisk forskjell på nivå av selvinnsikt og bevissthet på de menneskene.

 

Min observasjon er at PUA triks fungerer fordi de spiller på folks instinkter, fordi folk flest "tenker ikke" i de situasjonene rett og slett. Don't hate the player, hate the game >_>

 

Greier ikke å formulere det uten å virke "de smarte vs de dumme" men håper dere skjønner poenget.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Men hovedpoenget er at folk flest har for lite bevissthet på det som skjer rundt dem at PUA triks funker! Før de er bevisste på hva som skjer så er det allerede "full klaff" med følelser og "kjemi". De som ser PUA triks tvers gjennom har høyere selvinnsikt/bevissthet og kan dermed se hva som er på vei. Men sånn er ikke folk flest, de fleste lar følelsene styre dem og sånn blir det framover også.

 

Men jeg ser ikke det som noe problem at PUA funker på andre. Begge får seg noe, bra for dem. Men det er virkelig ikke mitt eller ditt problem om du skjønner.

Lenke til kommentar
Og den dagen jeg møter han jeg blir forelsket i, ja så skal det være han jeg faller for, og ikke andre sine erfaringer og tips og væremåte..

Det vil jo fortsatt være han du faller for, selv om han har brukt andres erfaringer og tips for å utvikle seg selv? Alle skapes av personene rundt seg og deres erfaringer, hvordan er PU noe anderledes der?

 

Og tro meg, du vil merke kjapt dersom det er "skuespill" inne i bildet og personen forsøker å bruke noen "triks" som han ikke føler er naturlig oppførsel og en del av hans væremåte. Kalles vel manglende kongruens på fagspråket, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

OK, la meg si det sånn, du sier PU blir falskt og manipulativt da det baserer seg på andres erfaringer og teknikker som jo er delvis sant, men de aller fleste som driver med dette i Norge driver såkalt 'natural game' som betyr at de gjør dette til en mer naturlig væremåte og bruker egne replikker og ikke andres materiale (canned).

 

Og en annen ting; Menn er manipulativ, enten de leser PU teori eller ikke? how so? jo nå skal du høre, som david de angelo sa en gang; 'Men buy women flowers.. why? because they want her to like him? is this manipulation? yes, because you dont give flowers to your friends do you?' poenget er bare at manipulasjonen kommer tydliegere fram når man driver med PU. men jeg vet selv at jeg gjorde umoralske ting for å prøve å få dama jeg var intressert i til og like meg.. Dette har ingen ting med PU eller ikke og gjøre, men bare det at man er bevist på sjekking gjør at man får opp øynene og ser hvor manipulativt det hele er på kjønnsmarkedet om dagen.

Lenke til kommentar
Det vil jo fortsatt være han du faller for, selv om han har brukt andres erfaringer og tips for å utvikle seg selv? Alle skapes av personene rundt seg og deres erfaringer, hvordan er PU noe anderledes der?

 

Men det er den type triks og tips som er direkte ment for å sjarmere meg, manipulere situasjonen og få meg på kroken. Får følelsen av at man ikke er god nok som man er, at man må bruke andres livserfaring for å kunne bli bra nok..

 

Og tro meg, du vil merke kjapt dersom det er "skuespill" inne i bildet og personen forsøker å bruke noen "triks" som han ikke føler er naturlig oppførsel og en del av hans væremåte. Kalles vel manglende kongruens på fagspråket, såvidt jeg vet.

 

Ja, ihvertfall nå, for nå jeg enda mer skeptisk en jeg noen gang har vært.. Noe av det mest utiltrekkende jeg vet om, er når gutter ikke tør å være seg selv og at han er faktisk bra nok. Denne PUA metoden gjemmer en skjult beskjed om at "dere er ikke bra nok, dere må bruke disse triksene om dere skal ha en sjans" type ting..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...