Gå til innhold

AC Cuplex Pro , AM2+?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal til å oppgradere min tilårskomne S-754 baserte PC

Tenker på PhenomII 920 eller 940.

 

Jeg har nå AC Cuplex Pro på Athlon64'en.

ac_vannblokk__cpu___cuplex_pro__-1477297869_0_Big.jpg

 

Vil denne kunne brukes på en AM2+ Quad?

Passer den i det hele tatt?

 

Og er det noe i det "Optimized for multiple cores", produsentene nevner?

Dvs, om den hadde passet, ville den ikke kunne kjøle en Quad godt nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke tenke meg at "optimized for quad core" skal ha noe å si. Du setter jo kjøleblokken ned på varmesprederen på prosessoren, så lenge den passer og radiatoren er stor nok, vil du klare å kjøle godt nok.

 

Jeg vet ikke om den blokken over vil passe, så det må noen andre hjelpe deg med.

 

Dersom ikke hullene på hovedkorta er endra, så gjør det ikke noe at prosessorfestene har endra seg litt. Finn specsa på hovedkortet du handler deg, så står det kanskje avstanden på de 4 hulla rundt prosessoren der.

Lenke til kommentar
Kan ikke tenke meg at "optimized for quad core" skal ha noe å si. Du setter jo kjøleblokken ned på varmesprederen på prosessoren, så lenge den passer og radiatoren er stor nok, vil du klare å kjøle godt nok.

 

Jeg vet ikke om den blokken over vil passe, så det må noen andre hjelpe deg med.

 

Dersom ikke hullene på hovedkorta er endra, så gjør det ikke noe at prosessorfestene har endra seg litt. Finn specsa på hovedkortet du handler deg, så står det kanskje avstanden på de 4 hulla rundt prosessoren der.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...