Gå til innhold

Vista + wow = trøbbel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Den eneste grunnen til at dere påstår vista er så bra er fordi det eneste dere kan og gjøre er å gå på msn, trykke på WOW ikonet, og surfe.

Og jeg skjønner ikke at dere ikke kan se at Vista er utrolig ustabilt og den eneste argrumenten dere har er at den kan ha bra minne og at den ikke krasjer på WOW.

må bare le jeg, om du virkelig kan si det der og holde maska er jeg faktisk litt imponert.

men hva med at du forklarer oss hvilke programmer du klarer kræsje i vista da?

etter og ha brukt vista ganske variert fra 3d tegning med relativt store prosjektfiler til rendere 600-700mb illustrasjonsfilmer, jobbet med stortsett alt av adobe/office pakkene og kjørt 8-10maskiner i vmware for testing av et par løsninger for nettverk har jeg nemlig enda ikke klart kræsje et program eller få en blåskjerm.

at vista bruker litt mer resurser stemmer vell forsåvidt, men med mindre du skal tviholde på bill gates holdningen at 640kb ram holder for alle skjønner du vell at systemene også vokser, får jo ram kastet etter deg nå til dags

Endret av cruzader
Skrevet
Den eneste grunnen til at dere påstår vista er så bra er fordi det eneste dere kan og gjøre er å gå på msn, trykke på WOW ikonet, og surfe.

Hypotese: Hver gang Vista nevnes, dukker en feilinformert dommedagsprofet opp.

Skrevet

Oppdatering:

Blåskjerm feilmelding: BAD_POOL_HEADER

Har søkt dette på mange forskjellige forum på internett. Et tips var å gå inn på systeminnstillinger - show problem devices. Her viste det ingen konflikter når det gjelder drivere (noe som jeg håpte var feilen) Har nå innstillt pc slik at den ikke starter på nytt automatisk så jeg kan skrive ned hele feilen.

Feilmelding når jeg blir kastet ut av wow: Could not allocate memory xxxxxx with reference to xxxxxxx

Neste steg vil bli å kjøre en minnetest. Har lastet ned windows diagnostic et eller annet som skal kjøres ved oppstart (bootable cd)

Slik det ser ut når har jeg en mistanke om at det faktisk er RAM som er ute på tur!

Skrevet

Aldri hatt noe trøbbel med noen spill og Vista, faktisk..tror nok ikke du kan skylde på det her. Minne er så billig nå at du kan jo bare kjøpe en 1GB pinne og teste med.

Skrevet

Nei, er nok ikke vista som er skyldig i denne.

Uansett er det enklest å skylde på Vista ved første tegn til feil ;) Må ha et sted å rette aggresjonen mot når ting først går galt

Skrevet

Tror de fleste har helt rett her ja at det ikke er Vista:p Bruker det selv ( Vista 64 bit ultimate edition) og har ikke hatt noen problem. :yes: Bare fortsett med feilsøkingen! Men hugs at det også kan vere problem med strømforsyningen/ andre komponenter som ikke virker helt som di skal.

Skrevet
Oppdatering:

Har søkt dette på mange forskjellige forum på internett. Et tips var å gå inn på systeminnstillinger - show problem devices. Her viste det ingen konflikter når det gjelder drivere (noe som jeg håpte var feilen) Har nå innstillt pc slik at den ikke starter på nytt automatisk så jeg kan skrive ned hele feilen.

Feilmelding når jeg blir kastet ut av wow: Could not allocate memory xxxxxx with reference to xxxxxxx

Neste steg vil bli å kjøre en minnetest. Har lastet ned windows diagnostic et eller annet som skal kjøres ved oppstart (bootable cd)

Slik det ser ut når har jeg en mistanke om at det faktisk er RAM som er ute på tur!

Vet ikke hvor mange slots du har til minnebrikkene dine men det jeg gjorde var å bytte litt på de og se om det hjalp, evt se om alle er helt inni. Eller bare kjøp ny og test på den måten.

Skrevet (endret)

Prøv med memtest86. Merk at de mest grundige testene her kan gi feil som ikke er feil, men standardtestene skal gi korrekt svar.

Å prøve med enkeltbrikker i om gangen kan også være en god ide ja, ettersom man får isolert feilen til en og en brikke evt.

Post gjerne resten av systemspeccen din her så vi evt. kan si om du trenger en bedre strømforsyning for å drive det. (husk merke og modell strømforsyning :) )

Forøvrig www.technet.com er en fin side å søke på BSOD meldinger på .)

Endret av MrLee
Skrevet
Kommer til å starte med å oppdatere alt som er av drivere når jeg kommer hjem.

Skal gi dere en oppdatering når dette er blitt gjort. Dersom dette ikke funker tar jeg bort 1 ram brikke av gangen for å sjekke evt. defekter her.

Har jeg fortsatt feilen etter dette kommer jeg til installere XP for å teste om det fjerner feilen.

Går ikke dette konkluderer jeg med at skjermkortet mitt er kaputt!

Har du koplet til nok strøm til skjermkortet ditt? For meg virker det som om det får litt lite strøm. Enten ved at det ikke er koplet til 2x6 pin 12V, eller at hele PSU'en din er litt i svakeste laget.

Offtopic om Vista: Er, som mange andre har sagt, et flott operativsystem. Har brukt det i ca 1.5 år nå, funker som en drøm. Jeg har spilt alt fra kabal til Crysis uten problem.

Godeste Siege er et ekte forumtroll, må ikke ta noe av det han sier seriøst.

Skrevet (endret)
Oppdatering:

Har hatt samme problemet selv, Det løste seg etter en oppdatering til nyeste Forceware driver til skjermkortet. Så, test ny driver til skjermkortet om dette ikke er prøvd.

Endret av Sprayer
Skrevet

Jeg har en laptop med Vist32 og en stasjonær med Vista64.

Fungerer utmerket å spille wow på begge to.

Hadde litt trøbbel med Laptopen da den var ny(den restartet rett som det var)men en oppdatering av skjermkortdriveren løste problemet.

Skrevet

Til dere PRO-Vista folk, kan dere forklare meg hvorfor jeg har dobbelt så høy FPS i wow når jeg kjører fra win7, kontra en helt fersk Vista install? (15 i vista 29 i win7)

Må bare poengtere at jeg kjørte full Aero i win7 men uten i Vista. Nyeste driverne fra nVidia og alle opdateringer på begge.

Det er utrolig treg og spiser systemkraft. Plutselig får jeg FPS drops uten NOEN forklaring. Task-manager viser ingenting uvanlig, men HDD jobber som F og alt går tregt.

Så mye for et system man faktisk har kontroll over...

MS hovedfokus med vista har vært å få det til å se like bra ut som OS-X og Linux med Compiz og Beryl, uten å at dem ser ut til å ha tenkt to ganger på ytelsen.

Skrevet
Oppdatering:

Har hatt samme problemet selv, Det løste seg etter en oppdatering til nyeste Forceware driver til skjermkortet. Så, test ny driver til skjermkortet om dette ikke er prøvd.

Har oppdatert siste drive fra ati, men ikke forceware!

Hvilke kan dere anbefale til ATI radeon HD 4870?

Skrevet (endret)
Til dere PRO-Vista folk, kan dere forklare meg hvorfor jeg har dobbelt så høy FPS i wow når jeg kjører fra win7, kontra en helt fersk Vista install? (15 i vista 29 i win7)

Må bare poengtere at jeg kjørte full Aero i win7 men uten i Vista. Nyeste driverne fra nVidia og alle opdateringer på begge.

Det er utrolig treg og spiser systemkraft. Plutselig får jeg FPS drops uten NOEN forklaring. Task-manager viser ingenting uvanlig, men HDD jobber som F og alt går tregt.

MS hovedfokus med vista har vært å få det til å se like bra ut som OS-X og Linux med Compiz og Beryl, uten å at dem ser ut til å ha tenkt to ganger på ytelsen.

Her er det ikke ytelsen man har diskutert, men det faktum om Vista var stabilt eller ei. At det er endel tyngre enn det burde være er det ingen som bestrider...

Når det gjelder driver til ATI så er det bare og gå inn på www.ati.com og laste ned den siste Catalyst driveren for 4800 serien..

Endret av MrLee
Skrevet

Heh;

Jeg har også WoW på vista, og det funker ikke så bra nei. Men når jeg tok lavere Grafikk på WoW, så sluttet det. Men det kan være problemer med spillet også, prøv og "Repair" spillet, det gjør du ved og klikke på "Start menyen" og "World Of Warcraft" og deretter klikker du "Repair".

Det kan ha noe med det og gjøre. Jeg anbefaler og prøve det først, og se om det går eller ikke!

Joakim;:;

Skrevet

Er vell dette de skal fikse i win7. Win7 er vell mer likt XP, bare med utseende til Vista. Så ytelsen skal vere mye bedre. Bruker du 32 eller 64-bit windows? Om du har 32 på den ene og 64 på win7 kan vell ha noe å si. Pga 64-bit har DirectX 10.

Skrevet (endret)

32bit Vista har også DX 10. Og det har ikke så mye å si. Vista er treigere, det er ett faktum få sier noe imot. (iallefall om de har litt i toppetasjen).

Win7 kjører meg bekjent samme (tweaket) kjerne som Vista, men betydelig optimalisert, ikke noe XP her nei. men de har fikset endel på den og gjort den lettere å drive, det er helt sikkert.

Men det gjennstår å se om ytelsen i beta gjennspeiles i Release. Det er jo fullt mulig at de lasser på endel ekstra ting ved release ;)

Endret av MrLee
Skrevet
32bit Vista har også DX 10. Og det har ikke så mye å si. Vista er treigere, det er ett faktum få sier noe imot. (iallefall om de har litt i toppetasjen).

Win7 kjører meg bekjent samme (tweaket) kjerne som Vista, men betydelig optimalisert, ikke noe XP her nei. men de har fikset endel på den og gjort den lettere å drive, det er helt sikkert.

Men det gjennstår å se om ytelsen i beta gjennspeiles i Release. Det er jo fullt mulig at de lasser på endel ekstra ting ved release ;)

Ja hadde vert noe å fått mer av XP, samtidig som Vista skinn/funksjoner. Bruker Vista nå og er egentlig fornøyd. Når du har god PC merker du jo ikke mye på ytelsestap pågrunn av funksjoner og slikt.

Skrevet
Når det gjelder driver til ATI så er det bare og gå inn på www.ati.com og laste ned den siste Catalyst driveren for 4800 serien..

Jeg kjører siste Catalyst driver nå, men finnes det ikke andre drivere (forceware)? Eller er det jeg som har misforstått?

Når det gjelder ytelse så kjører jeg alt på maks og har ingen problem med fps. 4GB ram, med HD4870 og dualcore funker fett på det meste.

Strømforsyning er 450W med 6pins til PCI express så det skal ikke være noe problem her heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...