Gå til innhold

Hvorfor møter man så få nordmenn?


CFD

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget akkurat dette forumet og er overasket over at det er så mange Nordmenn som reiser rundt i verden. Hvor er dere??

 

Jeg har tilbrunget mer enn 400 reisedager rundt om i 41land ,men omtrent uansett hvor jeg reiser så finnes det aldri noen nordmenn, samt endel foretningsreiser som jeg ikke teller med siden det tross alt ikke er ferie. Jeg kan faktisk telle antall nordmenn jeg har møtt på hendene mine! Reiser nordmenn flest kun til Kanariøyene og storbyferier til London og Praha?

 

Forresten anbefales Tsjekkia , Grand Canaria og Filippinene som reisemål. Jeg melder uansett snart flytting til Filippinene permanent fordi jeg trivdes så godt der nede.

 

Kom akkurat tilbake fra Grand Canaria, men akkurat nå er det veldig høyt oppe. For et sted! For en natur! Jeg gikk så mange lange fjellturer at jeg slet ut skoene mine, samt at det er mye særegen arkitektur nord på øya. Hvorfor 99.5% av alle nordmenn holder seg sør på øya er et mysterium da den sørsiden av øye er kunstig og relativt kjedelig. (Untak for Tauro-dalen og Mogan)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har truffet på nordmenn på de utroligste steder. De er uansett litt mer incognito enn de du treffer på "Viking bar" på Grand Canaria.

 

Nå har jeg aldri vært innom "Viking Bar"(regner med at dette er en fiktiv bar) på Gran Canaria. Jeg var innom "Naboen pub" for å sette fra meg sekken mens jeg gikk rundt Maspalomas. Kudos til dem for det!. Utover dette traff jeg ingen Nordmenn på hele Cran Canaria untatt Sjømannskirken/Ancora senteret og puerto Rico.

 

Jeg tar faktisk det du sier som en fornærmelse å bli sammenlignet med slike stereotypiske nordmenn på ferie. Med ca 50dager i Norge årlig (jeg elsker jobben min) sier det seg selv at man ikke drar utenlands for grøftefylla og festing med andre nordmenn.

 

Jeg har forresten vært på gamle "Tromsø bar" som deretter ble døpt til "Scandinavian Bar" ,men som nå heter ABC og er en gigantisk gogo bar i Santos, Brazil :) Hit dro man uansett med kolleger fra jobben.

 

Jeg kan godt nevne de nordmennene jeg har møtt:

 

1) en person på bodevjus club. Vilnius 2006

2) 2 personer bussen Kutna Hora - Prague 2008

3) 3 personer på Cock fighting på Boracay , Philippines 2007.

4) 1 person i Quatar.

5) Det har vært et par til ,men Ingen i Sør Amerika , Ingen i Sør-øst asia (Ikke vært på melkeruta Thailand , Cambodsja - Laos) , Ikke engang Øst Europa.. Mye mulig jeg har sære reisevaner og går utenom "the beaten track" (såfremt det er mulig) ,men jeg møter virkelig ingen nordmenn når jeg er ute å reiser.

6) 1 person på hostel i Las Palmas. Han ventet uansett på husnøklene sine så han kunne bli fastboende der nede.

 

 

Jeg har møtt minst 8ganger så mange svensker og sikkert 3ganger så mange dansker. Tas folketallet inn i betraktning så betyr det at jeg har møtt 3-4ganger så mange andre skandinavere sammenlignet med Nordmenn. Muligens det bare er meg som sitter med det inntrykket at vi backpacker vesentlig mindre enn våre naboland.

 

Muligens jeg ikke eksponerer megselv som en Nordmann ,men på vandrehjem så går de klassiske "where are you from" "where are you heading/Have you been" "what are you doing tonight" så pleier man somregel å støte på mange personer.

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Har ikke verdt en plass uten å møte nordmenn, landsby i sør frankrike med under 200 innbyggere, traff 4 nordmenn der.

Mange i barcelona, montpelier, perpignan, london, praha og larnaka.

 

mange flere plasser, men de er bare helt vanlige charter plasser, så det er der man forventer å møte nordmenn

Lenke til kommentar
Kanskje du trenger et norskt flagg CFD for å markere dine norske gener slik at "the norwegian stiffness" som Dotten omtale det så fint i disse dagene kan forsvinne og at de tør å hilse på deg ;)

Når jeg var på klassetur hadde en i klassens sin far et norsk flagg stikkende ut fra sekken hele tiden, var litt små komisk egentlig :p .

Lenke til kommentar
Kanskje du trenger et norskt flagg CFD for å markere dine norske gener slik at "the norwegian stiffness" som Dotten omtale det så fint i disse dagene kan forsvinne og at de tør å hilse på deg ;)

 

Long time no see Gisle ;) Fant uat det det var kommet flere nye kategorier her inne og ble tipset av JoachimR. Men jeg har møtt overaskende få Nordmenn ute på tur. Det er aldri i segselv noe mål å møte nordmenn ute, men man blir undrende at man møter så få sammenlignet med andre nasjoner.

Lenke til kommentar

Det som gjorde mest inntrykk på meg var en gang like før jul på en McD i New Mexico, hvor en norsk familie, i sandaler med sokker i(og det er altså relativt kjølig vil jeg si i New Mexico i december også) stod og kranglet over hvor mange sugerør det var lov til å ta. De hadde Berganssekker også.

 

Jeg tilkjennegjorde meg ikke som nordmann.

Lenke til kommentar
Det som gjorde mest inntrykk på meg var en gang like før jul på en McD i New Mexico, hvor en norsk familie, i sandaler med sokker i(og det er altså relativt kjølig vil jeg si i New Mexico i december også) stod og kranglet over hvor mange sugerør det var lov til å ta. De hadde Berganssekker også.

 

Jeg tilkjennegjorde meg ikke som nordmann.

 

 

Haha, bra valg. En av grunnene til at jeg ikke ser på Charterfeber.

Lenke til kommentar
Det som gjorde mest inntrykk på meg var en gang like før jul på en McD i New Mexico, hvor en norsk familie, i sandaler med sokker i(og det er altså relativt kjølig vil jeg si i New Mexico i december også) stod og kranglet over hvor mange sugerør det var lov til å ta. De hadde Berganssekker også.

 

Jeg tilkjennegjorde meg ikke som nordmann.

 

Haha, har vært borti lignende situasjoner selv, og har aldri giddet å fortelle at jeg er nordmann.

 

Blir fort litt pinlig:

 

- Hei, er dere fra Norge?

 

- Ja, du også?

 

- Ja

 

Og hva så? Hva mer skal man prate om? Man hadde jo aldri begynt å prate med samme folka om man hadde møtt dem på gata i Norge...

Lenke til kommentar
Og hva så? Hva mer skal man prate om? Man hadde jo aldri begynt å prate med samme folka om man hadde møtt dem på gata i Norge...

Generelt med reisende så kan man snakke om hva som er bra å få med seg og hva man må unngå. Om man ser at noen er helt hjelpeløse er det antagelig ikke så mye fornuftig å få ut av dem og om de er fra landet ditt risikerer du i tillegg å mått hjelpe dem.

 

Så om man reiser litt utenom de verste sydenstedene og ser helt hjelpeløs ut så er det altså en grunn for at nordmenn skjuler ovenfor deg at de også er nordmenn.

Lenke til kommentar

Første jeg hørte i Manila var "døh.. døh.. snøvle host er'u norsk elle, kom hera har noen horer formange her." jeg "nei tak. er ikke her for horer" snøvle per " f*** koma dessa jintne er kåte.. er'u homo elle"

 

jeg gikk fort bort og vinka på en vakt som tokk hintet.

 

ikke alltid moro og møte nordmenn i Filippinene. og skal sies att fyren var minst 65 ingen av jentene så ut som over 16.

 

men møtte en veldig hyggelig Bergenser i Olongapo

Endret av Hillebillys
Lenke til kommentar

Husker jeg kom ombord på flybussen midt Santiago sentrum, Chile. Halvparten av dem på bussen var nordmenn, altså klatrere som hadde vært i sør og klatret opp ett eller annet fjell. Ble veldig overasket da jeg hørte de norske tonene med engang jeg steg ombrod :) Havnet faktisk i setene foran dem på fly så det norske språket fulgte meg over atlantern:) syntes det var artig og tilfeldig:)

Lenke til kommentar
Husker jeg kom ombord på flybussen midt Santiago sentrum, Chile. Halvparten av dem på bussen var nordmenn, altså klatrere som hadde vært i sør og klatret opp ett eller annet fjell. Ble veldig overasket da jeg hørte de norske tonene med engang jeg steg ombrod :) Havnet faktisk i setene foran dem på fly så det norske språket fulgte meg over atlantern:) syntes det var artig og tilfeldig:)

Da jeg flyttet hjem fra USA etter to år - og 10 måneder utenfor Norges grenser i strekk faktisk, holdt jeg på å gråte i det jeg kom på gate på Newark for å ta Continental til Oslo - og tilkjennegjorde meg slettes ikke som norsk under hele turen. Herregud, for noe mas nordmenn kan bedrive til tider. Den flyturen var jeg amerikansk!

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...