Gå til innhold

NextGenTel lanserer VDSL2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"VDSL2 leveres over telefonlinjen og tilbys kunder med linjelengder opp til 800 meter fra telefonsentralen."

 

Og da var det mange som fikk hakeslepp (inkludert meg selv) :cry:

 

Og får og ta de andre tingene, crossoverstøy, linjemetningen osv som alltid har plaget xDSL.

Det som er helt sikkert er at dette produktet kommer til og forsinke fiberutbygingen i de områdene hvor NGT bygger ut. Og så får man se hvor mye man egentlig får av hastighet på gammel utbrukt kobberteknologi.

Lenke til kommentar
988meter 0,6 :/

men klynger meg til et lite håp siden de klarer levere 20 000 nå og sentralen jeg er på er under året gammel.

Jeg har testet vdsl2 i 9 mnd nå ligger ca 1000 m fra sentralen og får 25/3. Har teste flere profiler og fått opptil 7 Mb oppstrøms, men da blir det ustabilt og dårligere nedstrøms hastighet.(Har i tillegg en adsl2+ fra Ngt med 21/1,5 hastighet)

Hastigheten på vdsl2 stuper bratt over 750 m :ermm:

Lenke til kommentar

Satser på at Telenor kommer fort etter.

Jeg bor i Bergen og ser ikke ut til å få fiber på en stund, så dette kunne jo vært et koseligt alternativ. Siden det er BKK som står for fiberutbyggingen her i By`n kunne er det lov å håpe på at Telenor kan begynne å konsentrere seg om VDSL. I den forbindelse komme med nye sentraler slik at folk som meg som ligger på 1100 meter fra sentral kan komme oss noe nærmere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...