Gå til innhold

Er det noen som kjøper fra Steam ennå?


Har du kjøpt eller tenkt å kjøpe frå Steam etter prisendringen?  

121 stemmer

  1. 1. .

    • Ja, jeg kjøper fra Steam
      18
    • Nei, det er blitt for dyrt
      91
    • Annet/vil bare stemme
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden de begynte praksisen med at $1 = €1, burde de også være konsekvente med andre valutaer...

$1=€1=1NOK. Da kan jeg virkelig begynne å handle igjen.

 

Har Valve gitt noen forklaring på hvorfor de har gjort det slik? Er det på grunn av moms/selskapsskatt i EU-området, eller er det kun for å tjene mer penger?

Uansett, dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Siden de begynte praksisen med at $1 = €1, burde de også være konsekvente med andre valutaer...

$1=€1=1NOK. Da kan jeg virkelig begynne å handle igjen.

 

Har Valve gitt noen forklaring på hvorfor de har gjort det slik? Er det på grunn av moms/selskapsskatt i EU-området, eller er det kun for å tjene mer penger?

Uansett, dårlig gjort.

 

I USA tror jeg ikke de har skatt på netthandel. Jeg blir ikke så veldig sur pga dette. Slik er det i alle marked. Man tar seg så godt betalt som man har mulighet til. Klær koster mye mer i Norge enn i f.eks England. Dette er ikke fordi det er så veldig mye dyrere å drive butikk her, men fordi nordmenn har mer penger (i snitt) enn briter. Derfor kan man ta seg mer betalt.

 

Jeg elsker Steam, og kommer til å fortsette å bruke det.

 

Og hva med om USD går forbi Euro i verdi? Da er det plutselig en fordel å leve i Europa.

Lenke til kommentar
Og hva med om USD går forbi Euro i verdi? Da er det plutselig en fordel å leve i Europa.

Med mindre Obama har noen joker på hånden så kommer nok dollaren til å fall i verdi de neste par årene. Spørs bare hvor mye mindre verdt euroen blir i samme periode..

 

Prisene på Steam er ikke blitt hårreisende dyre, i alle fall ikke mer enn jeg har råd til hvis jeg absolutt har lyst på et spill. MEN, det er prinsipielt galt å kjøpe spill der nå med en så skjev prispolitikk så det kan de bare glemme. Det eneste som funker ovenfor Steam er faktisk at vi slutter å handle. En stans i pengestrømmen svir mer enn allverdens sutreinnlegg på forum verden over.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper spill på steam, og det kommer jeg til å fortsette med så lenge drm-en er så grei som den er idag.

 

Pris gir jeg blanke faen i. Det er enkelt. Det går fort. Det blir mindre rot av det, siden det ikke er noe fysisk media lenger. Jeg er en sterk motstander av konseptet fysisk media når det fins alternativ.

 

Nevnte jeg transporttiden? Ett gjennomsnittlig spill på 3-8GB går ned på en 20-60min. Det er ikke i nærheten av den tiden det tar meg å komme meg til en fysisk spillbutikk, kjøpe spillet, komme hjem igjen, og instalere det. Postordrebutikker på nett blir gruset så enormt her at de trenger knapt nevnes.

 

Pris er mye, men det er ikke alt. Men hvor kommer nettbokhandelenes steam-kopi? Det er noe jeg virkelig savner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...