Gå til innhold

Prøv ny Norton 360-versjon


Anbefalte innlegg

Installerte 360 tidligere idag, og er svært overrasket. Den scanet mye raskere enn den tidligere 360 (den første utgaven) og hadde en del nye funksjoner, som det å automatisk skru av maskinen etter scanning...veldig greit.

 

Men savnet informasjon over hvilken virus blir funnet og hvor den befant seg...noe som er veldig viktig slikt at du vet hva den er forbundet til.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjører ikke jeg "Norton" med "Symantec" AntiVirus Corp Edition så er vell ikke _helt_ det samme, men bygger vell på det samme vil jeg tro?

Jeg har de siste årene kjørt ESET NOD32, har vært innom alternativer som Avira, Kaspersky osv.. Men ingen av de klarte å matche NOD32 som var minimalistisk, plagde meg kun når det var _nødvendig_ og jeg merket knapt at jeg hadde det på maskinen?

 

Så fikk jeg Norton AntiVirus 2009 fra jobben og det fungerte minst like bra som NOD32, faktisk likte jeg det bedre fordi det er et faktum at Norton AntiVirus er et av programmene som per dags dato som faktisk finner flest trusler og har minst feiltreff.. Avira er en av få som plukker opp enda flere trusler, men til gjengjeld kommer den med mange feiltreff og bruker langt mer systemressurser.

 

Vil ikke si at Norton 2009 føles noe spesielt raskere eller mindre ressurskrevende enn ESET NOD32 (selv om det faktisk _bruker mindre ressurser_) men det å vite at det faktisk er flinkere til å finne og fikse trusler enn hva et tapende NOD32 er, er beroligende :) (jepp, NOD32 imponerer ikke akkurat i de siste testene)

Opplevde jo at Norton 2009 faktisk fant trojanske hester på maskinen mine som hadde gått NOD32 et hus forbi!

 

Etter det ble det Norton 2009 på meg, etter at jeg har vært fullstendig anti-Norton de siste årene og frarådet samtlige fra å bruke det, var ikke noe problem å av-installere Norton 2009 heller!

 

Så hoppet jeg over på Windows7 BETA og nå WinXP64 hvor Norton 2009 ikke lar seg installere, da falt jeg over på siste utgaven Symantec AntiVirus Corp Edition, bruker litt mer ressurser enn Norton 2009 men det er helt upåklagelig og det ser ut til å være like effektivt som Norton 2009! Har enda til gode å se det poppe opp noe som helst med verken Norton 2009 eller Symantec AntiVirus Corp Edition! Ingen problemer, alt fungerer utmerket!

 

 

Så det å slenge dritt om et program fordi det var dårlig engang tilbake i tiden blir jo bare for dumt?

Blir som om jeg skal si at GTAIV suger fordi jeg overhode ikke likte GTA1?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Dere har selvfølgelig rett i at mange av oss med gamle Norton-erfaringer ikke vet hva det nye er. Da kan det være greit å få vite litt mer fra de som har prøvd det nye.

 

I gamle dager slet Norton med mye forskjellig:

 

1. Normal avinstallering funket ikke.

 

2. Webstedet til Symantec var vanskelig å finne fram i, når en lette etter hvordan i helsikken en kunne få avinstallert skiten. Det var ihvertfall skitt den gang.

 

3. Webstedet geleidet deg gjennom alskens spørsmål, når du kun var ute etter en support e-post adresse, eller ett enkelt norsk support telefonnummer.

 

4. Skanningen gikk sirupstregt.

 

5. Live Update kom stadig med nye overraskende oppdateringer av seg selv, men glimret med sitt fravær i å komme med nok oppdateringer for selve programvaren. Kjørte SystemWorks som var fullspekket med forskjellig programvare. Det kunne virke som de var mer opptatt med å unngå piratkopiering, enn å hjelpe kunder som slet med en lite oppdatert programvare.

 

6. Enkelte funksjoner var ikke kompatibelt med 2 prosessor oppsett. AMD Athlon MP CPU'er.

 

7. Antivirus-programmet fant virus ved ett par anledninger. Men det fantes ingen innebygget automatisk opprydding/fjerning. En ble veiledet til en Webside hos Symantec, men en kryptisk framgangsmåte som involverte ymse steg, som blandt annet en del regedit grep. Uff huff!!

 

8. Norton Ghost hadde ikke støtte for nyeste type hardware den gang. Dessuten var grensesnittet så MS-DOS aktig.

 

9. Symantec gikk faktisk så langt at de kjøpte opp en konkurrent til Ghost programvaren sin. Den hadde jeg nettopp skaffet meg en lisens for så det syntes jeg var en horribel opplevelse at den ble tatt inn i varmen av en så elendig aktør som Symantec var den gang. Nå er jeg sjeleglad for at jeg har oppdaget Acronis som er en verdig ledende aktør på diskspeiling med mer. Ett annet oppkjøp jeg husker, var av Roxio GoBack. Som nå heter Symantec GoBack.

 

10. I dag når jeg kommer over en prøveversjon som er pre-installert på en bærbar, så får jeg gysninger, og sletter det før det får installert seg så fort jeg klarer.

 

Det var det jeg kom på i farten.

Endret av G
Lenke til kommentar
Med Norton removal tool er dette ikke noe problem i det hele tatt.

 

@PowerOfNow:

 

1. Silent Mode kan settes permanent.

2. Toolbar i IE trenger du ikke ha hvis du ikke vil.

 

1. Ja, men det kan ikke settes permanent på første vinduet under "settings"

2. Selvfølgelig. Det første jeg gjorde var å fjerne denne. syntes det er unødvendig å ha en haug med toolbars på IE, så syntes ikke det burde være standard.. antivirus/fw er bare noe som skal være i bakgrunnen og gjøre jobben sin.

Lenke til kommentar

Her var det jammen meg mye FUD og lite kunnskaper om de siste utgavene til Norton. Nesten som jeg må le en smule av de som kommer inn bare for å vise hvor lite de egentlig vet ved å trolle.

 

Godt å se at det faktisk er oppegående brukere her som faktisk bruker et produkt før de uttaler seg. Og ikke baserer sine meninger på det de fikk med ved siden av kaffemaskina en gang for et par år siden.

 

NIS2009 og siste 360-utgavene er noe helt annet produkt enn hva Norton har levert tidligere. Jeg har glad en kollega tipset meg om denne utgaven, for mer fornøyd med et antivirusprodukt har jeg aldri vært. Det er både raskt og lite ressurskrevende. Selv NOD32 får konkurranse på dette området nå. Og tester virker som faktisk NIS2009 er bedre til å finne virus o.l.

 

De som har kommet inn i tråden for å spre FUD burde krype tilbake til hullet de kom opp i fra og skaffe seg kunnskaper neste gang de prøver å uttale seg.

Lenke til kommentar
Her var det jammen meg mye FUD og lite kunnskaper om de siste utgavene til Norton. Nesten som jeg må le en smule av de som kommer inn bare for å vise hvor lite de egentlig vet ved å trolle.

Heh. Greit at Norton har blitt bedre, men det krever mer enn som så for å bli kvitt sitt stygge rykte for å være "intrusive" programvare. Min kommentar om at Norton360 i seg selv er et virus har noe med følgende å gjøre. Dette er et sitat fra en test av programmet:

 

NIS 2009 may be focused on being lighter weight than previous versions, but it is just as pervasive as ever. In addition to the main software, you will get both Norton IPS 1.0 plugin and Norton ToolBar 3.0 in Firefox, a persistent icon in the Windows taskbar, and a toolbar in IE7 as well. It also has Norton Identity Safe, which will attempt to track and secure your online creditentials. On their own each tool is barely noticeable, but when they are all viewed as one, it’s a pretty extensive installation, one that will have an impact on your computer usage.

Installerer jeg et virusprogram er jeg interressert i at det stopper virus, ikke at det infiserer maskinen min med all mulig slags ad/spy-ware. Da er det knekkende likegyldig hvor optimalisert den er. Internett-sikkerhet er liksom ikke hovedoppgaven til min hjemme-pc.

 

Fra et pr-synspunkt er det viktig for Norton å være godt synlig på pc'er rundt omkring, men for meg som bruker er det bare plagsomt.

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar
Her var det jammen meg mye FUD og lite kunnskaper om de siste utgavene til Norton. Nesten som jeg må le en smule av de som kommer inn bare for å vise hvor lite de egentlig vet ved å trolle.

 

Godt å se at det faktisk er oppegående brukere her som faktisk bruker et produkt før de uttaler seg. Og ikke baserer sine meninger på det de fikk med ved siden av kaffemaskina en gang for et par år siden.

 

NIS2009 og siste 360-utgavene er noe helt annet produkt enn hva Norton har levert tidligere. Jeg har glad en kollega tipset meg om denne utgaven, for mer fornøyd med et antivirusprodukt har jeg aldri vært. Det er både raskt og lite ressurskrevende. Selv NOD32 får konkurranse på dette området nå. Og tester virker som faktisk NIS2009 er bedre til å finne virus o.l.

 

De som har kommet inn i tråden for å spre FUD burde krype tilbake til hullet de kom opp i fra og skaffe seg kunnskaper neste gang de prøver å uttale seg

 

Det jeg synes da er morsomt er at du bruker største delen av ditt eget innlegg med å whine over whinere. Hva med å lage et informativt innlegg om nettop hvorfor Norton er så mye bedre denne gangen?. Skriver du feks at det bruker mindre ressurser en NOD32?, eller skriver du bare at du merker forbedring?, maskinvare du har testet på?, har du cpu forbruk du har sammenlignet etc siden du nevner dette?.

 

Når du bruker så mye av ditt innlegg med å kreve noe informativt og håndfast er det greit å komme med noe selv. Etter hva jeg kan se er fortsatt Norton hovedproblemet på laptoper etc som går sirup , ikke får brukt modemet osv... nå ha her jeg desverre ikke sjekket hvilken Norton versjon som brukes før jeg fjerner det. Men er jo lov å håpe at 2009 versjonen er en stor forbedring så er det en liten mulighet for at jeg kan slippe å av-innstallere dette programmet fra div pcer hele tiden hehe.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Heh. Greit at Norton har blitt bedre, men det krever mer enn som så for å bli kvitt sitt stygge rykte for å være "intrusive" programvare. Min kommentar om at Norton360 i seg selv er et virus har noe med følgende å gjøre. Dette er et sitat fra en test av programmet

 

Fra et pr-synspunkt er det viktig for Norton å være godt synlig på pc'er rundt omkring, men for meg som bruker er det bare plagsomt.

Nå var det ikke det som var saken her. Problemet var at folk i tråden poster uten å ha viten om produktet som saken gjelder. At Norton må gjøre mer for å fjerne sitt dårlige rykte er selvsagt rett.

 

At en applikasjon har mange funksjoner gjør det ikke til et virus. Og alt det der kan enkelt deaktiveres. Men det krever jo at man bruker programmet for å vite.

 

Det jeg synes da er morsomt er at du bruker største delen av ditt eget innlegg med å whine over whinere. Hva med å lage et informativt innlegg om nettop hvorfor Norton er så mye bedre denne gangen?. Skriver du feks at det bruker mindre ressurser en NOD32?, eller skriver du bare at du merker forbedring?, maskinvare du har testet på?, har du cpu forbruk du har sammenlignet etc siden du nevner dette?.

 

Jeg oppfordrer brukere som poster unødvendig til å bruke et produkt før de uttaler seg. Og hvor skriver jeg at NIS2009 bruker mindre ressurser enn NOD32?

Det er både raskt og lite ressurskrevende. Selv NOD32 får konkurranse på dette området nå

 

 

Når du bruker så mye av ditt innlegg med å kreve noe informativt og håndfast er det greit å komme med noe selv. Etter hva jeg kan se er fortsatt Norton hovedproblemet på laptoper etc som går sirup , ikke får brukt modemet osv... nå ha her jeg desverre ikke sjekket hvilken Norton versjon som brukes før jeg fjerner det. Men er jo lov å håpe at 2009 versjonen er en stor forbedring så er det en liten mulighet for at jeg kan slippe å av-innstallere dette programmet fra div pcer hele tiden hehe.

Jeg fortalte mine erfaringer med programmet. Ville tro at det var godt nok. Hvorfor skal jeg komme med mye annen informasjon når flere har linket til slikt tidligere i tråden? Nå har jeg brukt NIS2009 på en eldre laptop uten problemer. Langt i fra sirup. Igjen kanskje du skal undersøke hvilken versjon det er før du sier at det stopper modem og lager annet krøll.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Fordi det er det du ber om selv..

 

Jeg oppfordrer brukere som poster unødvendig til å bruke et produkt før de uttaler seg. Og hvor skriver jeg at NIS2009 bruker mindre ressurser enn NOD32?

 

ehh i teksten du selv quotet, om du ikke skrev det heller så kommer du jo med utrolig lite info selv...

 

Langt i fra sirup. Igjen kanskje du skal undersøke hvilken versjon det er før du sier at det stopper modem og lager annet krøll.

 

?? forklarer jo det i teksten... hmmm er du sikker på at du ikke er et lite troll selv?. ET forum er til for at man skal diskutere negative og positvie ting samt erfaringer, det er det som er et diskusjonsforum. Men nå forstår jeg overhodet ikke hvor du vill så vi legger dette langt oppå hylla...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

hei! Jeg hadde akkurat et problem med norton på jobben. PC'en fikk ikke ip fra router (dhcp), bare anga en standard en standard 169.254.x.x selv. Fant etter mye prøving og feiling ut at eieren hadde akkurat avinstallert NORTON. Jeg så det var noe greier igjen i Add/Remove programs men de ville ikke avinstallere seg. Måtte laste ned NORTON Removal Tool og vips, så fikk PC'en IP igjen.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1063957

 

Har hatt flere problemer med NORTON før. Kan ikke noen saksøke Symantec og vise at sølete programvare ikke lønner seg? grrr

Lenke til kommentar
Langt i fra sirup. Igjen kanskje du skal undersøke hvilken versjon det er før du sier at det stopper modem og lager annet krøll.

 

?? forklarer jo det i teksten... hmmm er du sikker på at du ikke er et lite troll selv?. ET forum er til for at man skal diskutere negative og positvie ting samt erfaringer, det er det som er et diskusjonsforum. Men nå forstår jeg overhodet ikke hvor du vill så vi legger dette langt oppå hylla...

Poenget er jo at han har prøvd NIS09, det har ikke du, eller alle de andre folka som sier det er møl i den tråden her. De kommer ikke med noe konstruktivt til diskusjonen i det hele tatt siden det ikke er snakk om de gamle versjonene, (bortsatt fra Visjoner, men de prolema han nevner kan ikke akkurat kalles problem da de blir lett fjernet).

 

Det er greit å ha en negativ holdning, men det er litt irriterende når flesteparten av innleggene forteller om hvor mye de sier at det her suger uten å ha prøvd det, de sier ikke at det er sannsynligvis dårlig liksom...

 

hei! Jeg hadde akkurat et problem med norton på jobben. PC'en fikk ikke ip fra router (dhcp), bare anga en standard en standard 169.254.x.x selv. Fant etter mye prøving og feiling ut at eieren hadde akkurat avinstallert NORTON. Jeg så det var noe greier igjen i Add/Remove programs men de ville ikke avinstallere seg. Måtte laste ned NORTON Removal Tool og vips, så fikk PC'en IP igjen.

Men nå er det ikke 08 versjonen vi snakker om ;)

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Poenget er jo at han har prøvd NIS09, det har ikke du, eller alle de andre folka som sier det er møl i den tråden her. De kommer ikke med noe konstruktivt til diskusjonen i det hele tatt siden det ikke er snakk om de gamle versjonene, (bortsatt fra Visjoner, men de prolema han nevner kan ikke akkurat kalles problem da de blir lett fjernet).

 

Hva med å sjekke at gammle problemer er borte?(bytte erfaringer her etc), kan overhodet ikke forstå at man skal kunne se på forbedringene på en annen måte. Er det ikke da en helt normal diskusjon at feilene som har vært blir nevnt, slik at vi kan se forbedringen?, at de som har prøvd kan fortelle at de problemene er borte osv....

 

Poenget er jo at han har prøvd NIS09

 

Ikke helt poenget nei (Selv om quoten din får det il å se ut slik) Poenget var at han brukte mesteparten av sin egen post om å whine om whinere uten å tillføre spesielt mye nytt selv som ikke har vært nevnt før ) . Men dette går i sirkel og er totalt blottet for relevant info, så om det er noen som ønsker å fortsette på dette bruk PM.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...